کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۵۷۳۰
تاریخ خبر:

هادی چوپان ‌‌به شایعه پناهندگی‌اش پایان داد

روزنامه هفت صبح | اگر خبرها را هم دنبال نکرده باشید و فقط سابقه چند ماه سر زدن به باشگاه بدنسازی را داشته باشید، حتما اسم هادی چوپان به گوشتان خورده است. قهرمان پرورش اندام اهل شیراز که سال گذشته در مسابقه مستر المپیا شرکت کرد و سوم شد، درحالی‌که بهترین رکورد ایران در معتبرترین مسابقات پرورش اندام جهان مقام هفدهمی بود که مرحوم بیت‌الله عباسپور در سال ۲۰۱۳ به دست آورده بود.

چوپان امسال هم به آمریکا رفت تا دست‌کم از مدال برنزی که سال‌ گذشته گرفته بود دفاع کند یا حتی روی پله‌های بالاتر سکو بایستد، اما این اتفاق نیفتاد و او با مقام چهارمی مسابقات را تمام کرد که این هم برای خودش افتخار کمی نبود، اما حاشیه‌هایی که سفر چوپان به آمریکا پیدا کرده بود و سختی‌هایی که برای گرفتن ویزا کشیده بود باعث شد که شرکت او در مسابقه مستر المپیا حاشیه‌های زیادی داشته باشد.

این موضوع در کنار انتقادهای چندسال اخیر او از وضعیت رشته بدنسازی و بی‌توجهی فدراسیون به ورزشکارها باعث شد که زمزمه ماندگاری او در آمریکا شنیده شود و اهالی دنیای پرورش اندام ایران به این نتیجه برسند که دیگر دستشان به چوپان نخواهد رسید، اما او دیروز در یک لایو اینستاگرامی درحالی‌که خیلی احساساتی شده بود اعلام کرد که هیچ‌جا برایش ایران نمی‌شود و او به زودی برخواهد گشت.

*** می‌گویند: بمان، می‌گویم: نه
اگر هادی چوپان را در فضای مجازی و رسانه‌ها دنبال کرده باشید حتما می‌دانید که او تا چه اندازه احساساتی و اهل مرام و معرفت است. هر چندوقت یک‌بار شعری در رثای مروت و مردمداری می‌خواند و حتی خودش هم شعرهایی با همین مضمون دارد. برای این دسته افراد حرف‌های چوپان در لایو اینستاگرامش عجیب نیست.

اما اشک‌های نفر سوم یا چهارم جهان در رشته پرورش‌اندام رو به دوربین گوشی درحالی‌که می‌گوید بدون ایران هیچ است، برای بقیه مردم می‌تواند تا اندازه‌ای عجیب باشد. او در این لایو اعلام می‌کند که به‌خاطر سختی‌هایی که کشیده از خیلی‌ها توصیه می‌شنود که در آمریکا بماند و برنگردد. بماند و آینده‌اش را جایی بهتر بشناسد، اما او نمی‌تواند، چون همه‌چیزش ایران است. هادی درحالی‌که بغض کرده، می‌گوید: «همین چند روزی که اینجا هستم تکیده شدم، صورت برای من نمانده پس چطوری بمانم؟ همه‌چیز من ایران است. قهرمانی بدون ایران را نمی‌خواهم، هیچ چیزی بیرون از ایران برای من ارزش ندارد. من طاقت دور بودن ندارم.» بعد هم بغضش می‌ترکد.

*** فقط دو روز برای آمادگی
یکی از حاشیه‌هایی که امسال هادی چوپان با آن دست‌و‌پنجه نرم کرد، دیر رسیدن به مسابقات بود تا جایی که وقتی او به مقام چهارم می‌رسد، هانی رامبد از دو برادری که ساکن آمریکا هستند و به هادی برای رسیدن به آمریکا کمک کرده بودند تشکر می‌کند، اما می‌گوید که به‌هرحال دیر رسیدن او به مسابقات تاثیرش را روی بدن هادی گذاشته است.

او گفت: «هادی هیچ تصوری از اینکه می‌تواند به آمریکا بیاید یا خیر نداشت. این در حالی است که آندره دیو از سه هفته پیش در آمریکا بود و با من تمرین می‌کرد و همه‌چیز او روی برنامه پیش می‌رفت و دقیق می‌دانست که چه کاری می‌خواهد انجام دهد، اما چوپان هیچ تصور ذهنی‌ای تا چند روز قبل از مسابقه نداشت، تا وقتی که به اینجا آمد.»

او با ناراحتی ادامه می‌دهد: «سال گذشته آوردن هادی چوپان از ایران به آمریکا کار بسیار سختی بود. در رابطه با فیزیک بدنی هادی و کاری که چند روز پیش در مسابقه انجام داد باید بگویم که ما ۱۵پوند (نزدیک به هفت کیلو) آب را از بدن هادی کم کردیم. او در شرایط بسیار سختی به آمریکا آمد و توانست در مسابقات حضور پیدا کند.

اگر او حتی یک روز زودتر به اینجا می‌آمد می‌توانست با شرایط بهتری روی سکوی مسابقات حضور پیدا کند. امیدوارم سال آینده بتوانیم هادی را چند هفته پیش از آغاز مسابقات به آمریکا بیاوریم، چراکه در آن صورت همه‌چیز متفاوت خواهد شد. متاسفانه امسال فقط ۴۸ساعت برای آماده کردن هادی در آمریکا زمان داشتیم و این موضوع نه‌تنها روی روحیه هادی اثر گذاشت، بلکه فیزیکش را هم تحت‌تاثیر قرار داد.»
نفر سوم مسابقات؛ یعنی فیل هیث، هم شاگرد هانی رامبد است و از چند هفته قبل از شروع مسابقات در شهر محل برگزاری زیر نظر او تمرین می‌کرده است.

*** بازگشت با دلارهای تقدیمی
هادی چوپان که از او حرف می‌زنیم متولد ۱۳۶۶ در سپیدان استان فارس است. از سال ۱۳۷۹ بدنسازی را شروع کرده و در نوجوانی گچ‌کار بوده. دوران حرفه‌ای او اما از اواسط دهه ۸۰ شروع می‌شود که در مسابقات استان فارس به مقام سوم می‌رسد و در سطح کشور به رتبه سوم دست پیدا می‌کند. بعد به مدال‌های دیگری در مسابقات آسیایی و جهانی هم دست پیدا می‌کند، اما طبعا هیچ‌کدام از این مسابقات اعتبار مستر المپیا را ندارند.

مربی اختصاصی او شخصی به نام هانی (یا هنی) رامبد، یکی از مشهورترین مربیان بدنسازی در دنیاست که اصالتا هم ایرانی است. ورزشکارانی مثل فیل هیث و جی کاتلر و جرمی بوندیا و دواین جانسون (ستاره هالیوودی) از جمله شاگردان او در دوره‌های مختلف بودند. سال گذشته که هادی چوپان به مقام سومی مستر المپیا رسید، خیلی‌ها به مبلغ جایزه‌اش اشاره کردند؛

جایزه‌ای ۱۰۰هزاردلاری که با حساب نرخ دلار سال گذشته رقمی نزدیک به یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان می‌شد. حالا هم او با ایستادن در مقام چهارمی مسابقات مستر المپیا ۴۵ هزار دلار برده که با توجه به افزایش نرخ دلار باز نزدیک به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود.

کدخبر: ۳۶۵۷۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1562446459

    اگه نره اشتباه بزرگی کرده