کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۱۵۶۳
تاریخ خبر:

نیمکت‌های پر و پیمان و خطرناک استقلال و پرسپولیس

روزنامه هفت صبح | خریدهای بی‌حساب و کتاب پرسپولیس و استقلال در بازار نقل و انتقالات، علاوه بر اینکه باعث به هدر رفتن بودجه و سرمایه زیادی از آنها شد، می‌تواند در طول فصل هم ضربات بیشتری به آنها وارد کند. این دو تیم در بعضی از پست‌ها با ترافیک بازیکن مواجه هستند و مجبور خواهند شد بعضی از ستاره‌های خود را نیمکت‌نشین کنند که قطعا به مذاق آنها خوش نخواهد آمد.

استقلال
آنطور که از شواهد برمی‌آید، استقلال در لیگ بیست و دوم با آرایش ۴-۴-۲ به مصاف حریفان خواهد رفت. این یعنی فقط دو مدافع میانی از جمع رافائل سیلوا، روزبه چشمی، محمدحسین مرادمند و محمد حسینی این شانس را دارند که در ترکیب اصلی تیم قرار بگیرند. اگر ساپینتو به سیستم چرخشی اعتقاد داشته باشد، احتمالا مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.

در غیر این صورت و با توجه به ترکیب استقلال در بازی‌های پیش فصل، به نظر می‌رسد مرادمند و حسینی باید بخش عمده‌ای از فصل را روی نیمکت بنشینند، مگر اینکه اتفاق خاصی مثل مصدومیت برای چشمی و سیلوا رخ دهد. در کناره‌ها البته تکلیف تا حدود زیادی مشخص است و سلمانی و حردانی نفرات فیکس آبی‌ها خواهند بود.

اما در خط هافبک هم چند مهره شاخص خطر نیمکت‌نشینی در طول فصل را احساس می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، امیرعلی صادقی و کوین یامگا نفرات اصلی تیم ساپینتو در خط هافبک باشند و به این ترتیب نفراتی چون عزیزبک آمانوف، آرش رضاوند و رضا میرزایی باید صابون نیمکت‌نشینی را به تن خود بمالند و اگر پیوستن محمد محبی هم به استقلال قطعی شود، احتمالا صادقی هم به جمع نیمکت‌نشینان استقلال در خط هافبک اضافه خواهد شد.

بیشترین ترافیک اما در خط حمله استقلال دیده می‌شود. جایی که کاوه رضایی، سجاد شهباززاده و پیمان بابایی به تیم اضافه شده‌اند و آرمان رمضانی و امیرارسلان مطهری هم از فصل قبل در تیم حضور دارند. از این جمع تنها دو نفر در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت و سه نفر دیگر باید روی نیمکت بنشینند. البته هیچکدام از نفرات در بازی‌های پیش فصل آماده و گلزن نشان نداده‌اند اما ظاهرا ساپینتو از کاوه رضایی و شهباززاده رضایت بیشتری دارد.

به همین دلیل است که گفته می‌شود مطهری احساس خطر کرده و خواهان جدایی از استقلال شده است. ممکن است در روزهای آینده یکی دیگر از مهاجمان استقلال که احتمالا رمضانی خواهد بود، در لیست مازاد ساپینتو قرار بگیرد. در مجموع به نظر می‌رسد مهم‌ترین ستاره‌های نیمکت‌نشین استقلال در فصل جاری، محمدحسین مرادمند یا روزبه چشمی، عزیزبک آمانوف، آرش رضاوند، احتمالا امیرعلی صادقی و ارسلان مطهری باشند.

پرسپولیس
پرسپولیس با آرایش پایه ۴-۴-۲ بازی خواهد کرد. یحیی گل‌محمدی برای استفاده از این سیستم ابزار مناسب را در اختیار دارد و در بعضی از پست‌ها هم مجبور است ستاره‌هایی را نیمکت‌نشین کند. مدافعان میانی پرسپولیس در حال حاضر مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی و علی نعمتی هستند.

پیش‌بینی می‌شود دو نفر اول گزینه‌های اصلی یحیی در خط دفاع باشند. آنها در بیشتر بازی‌های پیش فصل در کنار هم قرار گرفته‌اند و این به معنای آن است که زوج فصل گذشته پرسپولیس در بسیاری از بازی‌ها یعنی نعمتی و فرجی روی نیمکت خواهند نشست. کنار آمدن با این اتفاق به خصوص برای نعمتی که در دربی هم گلزنی کرده اصلا آسان نیست. در دفاع راست دانیال اسماعیلی‌فر گزینه اول است و احتمالا در هفته‌های اول محمدمهدی احمدی در دفاع چپ بازی خواهد کرد.

دل‌مشغولی بزرگ یحیی ترافیک در خط هافبک است. جایی که نفراتی مثل کمال کامیابی‌نیا، سینا اسدبیگی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، سعید صادقی، میلاد سرلک، امید عالیشاه، سیامک نعمتی و به زودی وحید امیری حضور دارند که از این جمع ۴ یا ۵ نفر شانس حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس را دارند.

اگر یحیی تصمیم به بازی با ۴ هافبک میانی بگیرد، احتمالا کامیابی‌نیا، سرلک، صادقی و رفیعی فیکس خواهند بود و عالیشاه و نعمتی نیمکت‌نشین خواهند بود. با بازگشت امیری از مصدومیت، ترافیک بیشتر هم خواهد شد و خود او یا یک نفر از جمع ترابی، رفیعی و صادقی باید از ترکیب اصلی خارج شود. پرسپولیس در خط حمله از نظر تعداد نفرات مشکل خاصی ندارد اما کیفیت پایین این بازیکنان یحیی و هواداران پرسپولیس را نگران کرده است.

اگر مهاجم خارجی به این تیم اضافه شود، بسته به سیستم بازی پرسپولیس، نفرات مهمی باید از روی نیمکت بازی‌ها را دنبال کنند. در صورتی که پرسپولیس با دو مهاجم بازی کند، فوروارد خارجی و احتمالا مهدی عبدی فیکس خواهند بود و تمیروف و پاکدل نیمکت‌نشین می‌شوند اما اگر پرسپولیس مثل بازی با تیم امید ۴-۲-۳-۱ بازی کند، عبدی هم باید در کنار پاکدل و تمیروف، بازی مهاجم خارجی از روی نیمکت تماشا کند. فعلا مهم‌ترین نیمکت‌نشینان پرسپولیس، سیامک و علی نعمتی، عالیشاه و شاید عبدی باشند.

کدخبر: ۴۷۱۵۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر