کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۶۷۶۶
تاریخ خبر:

نیسان سیلفی؛ پرفروش‌ترین خودرو سال چینی‌

هفت صبح| یک سدان ژاپنی کوچک کل قواعد بزرگترین بازار خودرو جهان را به هم ریخته و با کنار زدن مدعیان بومی و محصولات موفق فولکس، رتبه نخست پرفروش ترنی خودرو سال چین را در سال ۲۰۱۸ به دست آورده است.

تنها چند روز به پایان نخستین ماه از سال ۲۰۱۹ میلادی باقی مانده و آمار دقیق عملکرد خودروهای حاضر در بازار چین منتشر شده است. آمالری که نشان می‌دهد امپراتوری فولکس واگن در چین رو به افول است. در حالی که حجم کلی بازار خودروهای سبک حدود ۴٫۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ کاهش یافته، چشم اندازهای تیره از آینده اقتصاد چین باعث کاهش میل به خرید اتومبیل در بزرگترین بازار خودرو جهان شده است. اقتصاد چین امسال تنها ۶٫۲ درصد رشد داشته که گرچه نرخ بالایی به حساب می آید ولی کمترین میزان ممکن در ۲۵ سال اخیر است. این موضوع روی فروش برندهای بزرگ تاثیر مستقیم گذاشته و خودروهای پرفروش هر سال بازار چین را با افت و یا در بهترین حالت، با ثبات فروش مواجه کرده است. اینجا به مرور گزارش کامل پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین پرداخته و هفت نکته مهم آن را برایتان روایت می‌کنیم.

۱
نیسان سیلفی که نسخه بازطراحی شده سدان سنترا است، موفق شده با رشدی چشمگیر و صعودی ۴پله‌ای، رتبه نخست پرفروش‌ترین خودرو سال بازار چین را به خود اختصاص دهد. این سدان ژاپنی که ظاهری عبوس و خشن دارد، ۱۸٫۹درصد نسبت به پارسال افزایش فروش داشته و به لطف عرضه نسخه برقی، توانسته مجموعا ۴۸۱۲۶۲ دستگاه فروش داشته باشد. نیسان به لطف موفقیت این مدل و اقبال خریداران به سری ایکس‌تریل، یکی از سال‌های خوب خود را در چین گذرانده است.
۲
محصول بزرگ و مسافرتی وولینگ یعنی گوانگ‌هونگ هم با افت ۱۰٫۹ رتبه دوم را به دست آورده است. این ون شهری ۴۷۶۵۳۲ دستگاه فروش داشته و توانسته همچنان یکی از بازیگران اصلی بازار چین باشد.

۳
فولکس‌واگن
با داشتن ۵مدل از ده رتبه اول بازار، مهمترین خودروساز چین است. سری لاویدا سوم شده و با ۲٫۷درصد رشد، ۴۷۳هزار دستگاه فورش داشته است. جتا نیز با افزایش ۳٫۲ درصدی خریداران، ۳۲۷هزار نفر چینی را به خود جذب کرده و هفتمین خودرو پرفروش بازار چین است. ساگیتار، تیگوان و سانتانا اما از دم افت داشته و با قرار گرفتن در رده‌های هشتم تا دهم، به ترتیب ۳۰۹، ۳۰۳ و ۲۷۶ هزار دستگاه فروش داشته‌اند.

۴
خبر بد برای هاوال کاهش ۱۰٫۶ درصدی فروش سری اچ۶است. موردی که خریداران این سری را تا ۴۵۲هزار دستگاه تنزل داده است.

۵
سال ۲۰۱۸ در چین پر بود از موفقیت برای تویوتا. کورولا هم پیام آور این شادی است و با رشد ۱۱٫۲درصدی فروش، ثابت کرد همه دنیا هوادار این سدان کوچ اقتصادی هستند. کورولا امسال در چین ۳۷۴ هزار دستگاه فروش کرده و پنجمین مدل موفق بازار است.

۶
بیوک اوضاعی ابری در چین دارد و سری اکسل این برند که شباهت بالایی به رهام محصول تازه سایپا دارد، با قرارگیری در رتبه ۱۱بازار، ۳۷درصد کاهش فروش داشته و کلا ۲۶۱۹۲۵ هزار نفر خریدار داشته است.

۷
روزهای خوب جیلی هم گویا تمام شده‌اند چون مهمترین محصول غول چینی یعنی بویه در رتبه دوازدهم قرار گرفته و با افتی ۱۰٫۶درصدی، تنها ۲۵۲ هزار دستگاه خریدار داشته است.

کدخبر: ۲۴۶۷۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر