کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۲۰۱۶۰
تاریخ خبر:

نیروی انسانی؛ سرمایه‌هایی که در نوبیتکس می‌مانند

یکی از چالش‌های شرکت‌های استارتاپی، چه آنها که حالا بزرگ شده‌اند و دیگر یک استارتاپ محسوب نمی‌شوند و چه آنها که در آغاز راه هستند، جذب و نگهداری نیروهای متخصص، خلاق، کارآمد و متعهد به تیم است. معمولا در چنین شرکت‌هایی ارزش نیروی انسانی، بیشتر به چشم می‌آید و برای همین، ایجاد محیطی مناسب برای نیروها اهمیت ویژه‌ای دارد.

نوبیتکس که پلتفرم تبادل رمزارز در ایران است و از سال 1396 پا گرفته، هم در جذب نیرو حساسیت بالایی دارد و هم در ایجاد محیط قابل قبول و رضایتمندی نیروها، جزو شرکت‌های موفق به حساب می‌آید. نظرسنجی منابع انسانی نوبیتکس از کارکنان این موضوع را تایید می‌کند؛ طبق این نظرسنجی 74 درصد کارکنان حتما نوبیتکس را برای کار به دوستانشان پیشنهاد می‌دهند و 82 درصد نیروها از سطح همکاری با هم‌تیمی‌هایشان رضایت دارند.

تیم منابع انسانی نوبیتکس که شامل چهار بخش جذب نیرو، بخش حقوق، دستمزد و خدمات رفاهی، تیم تجربه کارکنان و تیم توسعه و آموزش می‌شود، برای ایجاد شرایط رضایتبخش در نوبیتکس تلاش می‌کند.

این تلاش‌ها باعث ایجاد فرهنگ سازمانی در این مجموعه شده که تیم‌های مختلف برای بهبود روند کار به سادگی امکان ارتباط و انتقال بازخورد بین تیم‌های دیگر و مدیران مجموعه را دارند. در مجموع، مدیریت کارها در نوبیتکس به شکل تعاملی صورت می‌گیرد.

تیم جوان و پویای نوبیتکس با میانگین سنی 29 سال که 40 درصدشان را زنان تشکیل می‌دهند، در زمینه‌های مختلف، چه موضوعات مربوط به سرویس‌ها و خدمات نوبیتکس به کاربران و چه موضوعات مربوط به امکانات مورد نیاز خود و انتظاراتی که از مجموعه دارند، پیشنهاداتشان را به تیم‌های مربوطه ارائه می‌دهند.

پویایی تیم، شرایط کسب تجربه‌های جدید را برای نیروها ایجاد می‌کند و از آنجا که فناوری بلاکچین و رمزارز، دنیای جدیدی را پیش روی ما قرار داده، کار در تیمی که با بروزترین نوآوری‌های جهان مرتبط است، بدون شک تجربه‌ای استثنایی در اختیار افراد قرار می‌دهد؛ به‌ویژه اگر این تیم، در حوزه‌های فناورانه و نو، کارهای بزرگی انجام داده باشد.

این نکته از قلم نیفتد که در حال حاضر و با وجود عبور از همه‌گیری کرونا، همچنان بخش عمده نیروهای نوبیتکس به‌ویژه در بخش پشتیبانی، دورکار هستند؛ به‌طوریکه 92 درصد نیروهای نوبیتکس به‌صورت هیبریدی ترکیب دورکاری و حضوری کار می‌کنند و تنها 8 درصد کارکنان با توجه به نوع وظایفشان، به‌طور کاملا حضوری در محل شرکت مستقر هستند. همچنین ساعت کاری کارکنان شناور است و هر تیم با توجه به نیازهای خود، کارها را پیش می‌برد.

این انعطاف برای حضور در محل کار یا دورکاری و همچنین شناور بودن ساعت کار، علاوه بر کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در وقت و انرژی کارکنان، باعث ایجاد احساس آرامش و افزایش کارایی نیز شده است.

تخصص، تلاش برای بهبود مستمر، مسئولیت‌پذیری در کار تیمی، اثرگذاری و خلق ارزش، سخت‌کوشی و البته اخلاق‌مداری، امانت‌داری و صداقت، معیارهایی هستند که نوبیتکس برای جذب نیرو در نظر می‌گیرد و با توجه به جوانی و پویایی تیم، کارکنان برای رشد و بهبود نیروهای دیگر، همه تلاششان می‌کنند.

البته تیم آموزش در منابع انسانی نوبیتکس نیز دوره‌های آموزشی مختلفی در حوزه‌های متنوع برای کارکنان برگزار می‌کند و با توجه به نیاز هر تیم یا فرد به آموزش‌های مرتبط با کار، نوبیتکس نیمی از هزینه‌های این آموزش‌های خارج از مجموعه را پرداخت می‌کند. در سال 1401، 29 دوره آموزشی برای نوبیتکسی ها برگزار شد.

سرمایه‌های انسانی ارزشمند تر از آن هستند که به راحتی یک شرکت یا کشور آنها را از دست بدهد و نوبیتکس برای حفظ این سرمایه‌های ارزشمند تلاش می‌کند. حقوق رقابتی، بیمه از روز نخست ورود به نوبیتکس، بیمه تکمیلی، وام، کمک‌هزینه سفر، پاداش 6 ماهه، هدیه ازدواج و تولد فرزند و… را هم باید به امکاناتی که نوبیتکس در اختیار کارکنانش قرار می‌دهد اضافه کنیم. به ترتیب، کمک‌هزینه نهار، وام، کمک‌هزینه سفر و هدیه تولد نوبیتکس، بیشترین سهم پرداخت خدمات رفاهی در نوبیتکس را دارند.

Dfd

در پایان سال 1401، 309 نفر در نوبیتکس مشغول به کار بودند و در این سال، 146 همکار جدید به نوبیتکس اضافه شده‌اند که 30 درصد این آمار مربوط به تیم فنی بود. به‌طور کلی 1135 ساعت جلسه مصاحبه شغلی برگزار شد.

فرآیند جذب نیرو در نوبیتکس از زمان دیدن رزومه کارجو تا زمانی که پیشنهاد همکاری به او داده می‌شود، به‌طور میانگین 20 روز طول می‌کشد.

دلبستگی شغلی کارکنان برای موفقیت کسب‌و‌کار ضروری است و باعث بالا رفتن بهره‌وری می‌شود. طبق نظرسنجی انجام‌شده، نرخ دلبستگی سازمانی در نوبیتکس در سال 1401، 71 درصد بوده است.

کسانی که علاقمند به آشنایی با فرهنگ نوبیتکس و اطلاع از پشت صحنه این شرکت هستند، می‌توانند صفحه اینستاگرام نوبیتکس لایف را دنبال کنند.

در حال حاضر نوبیتکس در بخش‌های مختلفی به‌دنبال جذب بهترین‌هاست و افرادی که فکر می‌کنند می‌توانند نقشی در دنیای هیجان‌انگیز و نوآورانه بلاکچین و کریپتو داشته باشند، می‌توانند برای نوبیتکس رزومه ارسال کنند.

کدخبر: ۵۲۰۱۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر