کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۷۲۳۶
تاریخ خبر:

نگهبان‌ ‌متعرض به‌دختر آبادان مجرم شناخته شد

روزنامه هفت صبح | روز گذشته دادستان آبادان خبر داد که در ماجرای دختر آبادان، نگهبان شرکت نفت تبرئه نشده و قرار است برای متهمان این پرونده قرار جلب صادر شود. ماجرا مربوط به پرونده بهار چشم‌براه است که اول آبان‌ماه ویدئوی ضرب‌وشتم او در همه رسانه‌ها پخش شد.

بهار که از آن روز در شبکه‌های اجتماعی به اسم دختر آبادان شهرت پیدا کرد، سی‌ام آبان‌ماه، در ساعت ۱۴:۳۰ به منزل یکی از مدیران شرکت نفت می‌رود و با خانواده او درگیر می‌شود. ویدئوی معروف درگیری آنها از جایی دست‌به‌دست شد که وضعیت او را خونین، افتاده روی زمین و درحالی‌که دست و سرش را دو زن دیگر گرفته بودند، نمایش می‌داد.

یکی از افراد حاضر در ویدئو مامور حراست پالایشگاه بود که نحوه برخورد او با بهار، آن روز همه را شوکه کرد. در ویدئو، تصویر این مرد در حالی دیده می‌شد که با باتوم بالای سر دختر آبادان ایستاده و با پا و دستش بالاتنه او را فشار می‌داد. بعد از شکایت دختر آبادانی، پرونده وارد مراحل قضایی شد. تا اینکه در نهایت یازدهم دی‌ماه؛ یعنی همین پنج روز پیش، دادیار شعبه هفت دادسرای عمومی آبادان قرار نهایی را صادر کرد.

اگرچه همان اول مامور نگهبان به دلیل آزار جسمی بازداشت شده بود، اما در این قرار نهایی، برای او حکم منع تعقیب صادر شد. این فقط نگهبان نبود که منع تعقیب گرفته بود، بلکه دختر آبادان از دیگر اعضای خانواده مدیر شرکت نفت هم بابت ضرب‌وجرح شکایت کرده بود که این مورد هم در این حکم با منع تعقیب روبه‌رو شد.

از طرف دیگر اعضای خانواده از خود دختر آبادان هم شکایت کرده بودند. او برای اتهام سرقت مسلحانه حکمی نگرفت، اما نسبت به اتهام حمل شوکر، ضرب‌وشتم، شروع به تحریق و ورود به عنف مجرم شناخته شد. این حکم‌ها از صبح دیروز کاربران زیادی را در شبکه‌های اجتماعی متعجب کرد. به‌خاطر اینکه قرار نهایی نشان می‌داد که حکم جلب دختر آبادان که با صورت خونین و آسیب‌های جسمی زیاد روی زمین افتاده بود، صادر شده، اما همه افراد دیگر و به‌خصوص نگهبان تبرئه شده‌اند.

تا اینکه در نهایت ظهر دیروز روابط‌عمومی دادگستری آبادان کل قرار اولیه را تکذیب کرد. در این خبر حمید مرانی‌پور تبرئه شدن مامور نگهبان را رد کرد و بعد هم توضیح داد که برای متهمان قرار جلب به دادرسی صادر و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری دو ارجاع شده است. آنطور که او این موضوع را توضیح داده، هنوز محاکمه‌ای انجام نشده و رایی صادر نشده است.

*** وکیل پرونده چه می‌گوید
از آنجایی که این تکذیبیه با حکم نهایی دادسرا متناقض بودند، افروز هندیانی، وکیل دختر آبادان، توضیحاتی درباره ماجرا به هفت صبح داد. او در این رابطه می‌گوید: «چند روز پیش در قرار نهایی قاضی شعبه هفت دادیاری، نگهبان پالایشگاه منع تعقیب گرفته بود، اما دیروز برای من یک اس‌ام‌اس ابلاغیه جدید آمد. وقتی به دادسرا مراجعه کردم، گفتند که در حکم اشتباه شده است. »

او توضیح می‌دهد: «در دادسرا به من گفتند که دادستان آبادان مخالف حکمی هستند که برای حراست پالایشگاه، صادر شده و گفته‌اند که این فرد مجرم است و بنابراین باید در دادگاه به جرم او رسیدگی شود.» وکیل بهار همچنین می‌گوید که قرار است نسبت به حکمی که خود بهار گرفته دفاعیات و ادله خودشان را ارائه دهند و امیدوارند که دادگاه رسیدگی‌کننده به ادله آنها توجه کند.

*** ۶ ماه تا ۳ سال حبس در انتظار نگهبان
داستان دختر آبادان از روز اول با حاشیه‌های زیادی همراه بود؛ مثلا یکی از این حاشیه‌ها به مصاحبه بهار با صداوسیما برمی‌گردد که در آن با تصویری محو شده گفت که آرامش روانی نداشته است. ماجرای آن روز تا وزارت نفت و دادستانی کشور هم کشیده شد. وزارت نفت گفت که مامور نگهبان را از کار اخراج کرده است.

بعد هم نسبت به شایعاتی که درخصوص مدیر این پالایشگاه وجود داشت اینطور توضیح داد که دختر آبادان به دلیل اختلاف‌های شخصی و برای تسویه‌حساب وارد خانه آنها شده بود. از آن‌طرف دادستان کل کشور هم که فیلم را دیده بود، با دادستان آبادان تماس گرفت و درخواست کرد که این پرونده زودتر پیگیری شود. یکی دیگر از حاشیه‌ها مربوط به فیلم مداربسته منزل مدیر شرکت نفت بوده که فقط بخش کوتاهی از آن روز اول به وکیل دختر آبادان نشان داده شد که نحوه ورود او را به خانه نشان می‌داد.

اما جزئیات دیگر داخل فیلم نمایش داده نشد. شب اول همه افراد درگیر پرونده بازداشت شدند، اما نگهبان پالایشگاه در این داستان تنها فردی بود که بیشتر از یک شب در بازداشت ماند و چون نتوانست کفیلی پیدا کند، حدودا ۱۰ روز بعد با وثیقه آزاد شد.

حالا وکیل بهار می‌گوید که اتهام کیفرخواستی که برای نگهبان صادر شده «شکنجه و آزار بدنی» بوده که این اتهام ۶ ماه تا ۳ سال حبس دارد که بسته به نظر قاضی می‌تواند متفاوت باشد. از طرف دیگر معتقد است که هنوز نمی‌تواند درباره حکم نهایی بهار نظر بدهد، اما می‌گوید با شناختی که از شعبه ارجاع‌شده پرونده دارد، مطمئن است که پرونده دختر آبادان به صورت دقیق بررسی و حکم او صادر خواهد شد.

کدخبر: ۳۶۷۲۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    آهان. تا حالا فقط متهم بود؟ خدا رو شکر ک ه فیلم در آمد.