کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۴۱۰۳
تاریخ خبر:

نگران کفتارهای راه‌راه هم هستیم

روزنامه هفت صبح| یک: ‌ حرف‌های نقل شده از وزیر ارشاد در روز گذشته، خیلی عجیب بود، آنجا‌که گفته بود تحت فشار کسانی قرار گرفته که از او تعطیلی وی‌او‌دی‌ها و پلتفرم‌های سینمای خانگی را می‌خواهند! حیرت‌انگیز است که دستاوردهای بخش خصوصی با توجیهات مختلف تحت فشار قرار گرفته‌اند. ایده‌های ایدئولوژیک در تلاقی با توجیهات امنیتی و شاید هم خدا چه داند انگیزه‌های اقتصادی، ‌موجب شده تا به‌سادگی سیستم‌های کارآمد مورد حمله قرار گیرند.

چه در عرصه فرهنگ و سرگرمی و چه در حوزه اقتصاد و استارتاپ‌ها. این چه حس تمامیت‌خواهی عجیبی است که دوستان را گرفتار کرده و چه اعتماد به‌نفس میخکوب‌کننده‌ای که فکر می‌کنند در این حوزه‌ها خودشان نسخه‌های بهتری در دست دارند و چه ذهن مکاشفه‌گر و پیچیده‌ای که راه‌حل هر مشکل را در پاک کردن کل صورت مسئله قلمداد کرده‌اند. هزار ماشالله.

دو: به‌عنوان یک کاربر فکر نکنید معتاد مثلا فیلیمو و نماوا و فیلم‌نت هستم. کلا بهره من از این وی‌او‌دی‌ها، لذت بردن از روزی روزگاری مریخ بود و این‌که کودکم در فضایی امن به جست‌وجوی کارتون‌ها و سریال‌های مخصوص رده سنی خودش مي‌پردازد و البته دیدن چند قسمت اولیه از جیران. اما این دلیل نمی‌شود که نهادهاي موفق اقتصادی بخش خصوصی با تحلیل‌های عجیب در خطر قرار بگیرند تا آنجا که تقاضای بسته شدنشان در محافل بالای تصمیم‌گیری ارائه بشوند. چه‌خبرتان است؟

سه: این را هم بگویم که قسمت اول مترجم را دیدم و تصمیم گرفتم دیگر نبینمش. تیم مشترک سعید ملکان- بهرام توکلی بی‌وقفه مشغول به‌کار هستند و سریال‌ها و فیلم‌های خاص خودشان را می‌سازند با همین کیفیت که می‌بینید. چه کیفیتی؟ ‌همین دیگر. خدا حفظشان کند که در جذب سرمایه و اعتماد عالی هستند. یک بخش از سریال آکتور را هم دیدیم. یک خرده اطواری بود اما باز هم نشا‌ن داد نوید محمدزاده در عرصه بازیگری چه اعجوبه‌ای است. سرگیجه هم بود… بعدها درباره‌شان مفصل حرف خواهیم زد.

چهار: در حالی‌که داشتیم از برف قشنگ تهران لذت می‌بردیم اساتید محیط‌زیست و آب و این‌طور چیزها به میدان آمدند تا خدای‌نکرده لذتمان طولانی نشود و بلافاصله آمار ناامید‌کننده همیشگی‌شان را درباره وضعیت ذخایر آب و سد و این‌طور چیزها مطرح کنند و بگویند شرایط بحرانی است و تکان نخورید! چشم. در میان این نسل «گلام»های محیط‌زیستي، چقدر امثال محمد درویش کم هستند.

پنج: یک خبر دیدیم که یکی از دوستداران محیط‌زیست عکسی از توله‌های کفتار راه‌راه را در ایران منتشر کرده بود و گفته بود که این حیوان زیبا(!) در معرض انقراض قرار دارد! هیچی دیگر. از فردا پویش حمایت از کفتارهای راه‌راه زیبا و قشنگ هم به‌راه می‌افتد.

شش: یکی از خوانندگان عزیز زنگ زده بود و از اهمیت صنعت پوشاک براي اقتصادهای تحت‌فشار می‌گفت. از کاری که پوشاک در بنگلادش، ‌ویتنام، ترکیه، ‌پاکستان و به‌تازگی ازبکستان انجام داده است و این‌که این صنعت چه نقش استراتژیکی در ایران امروز هم می‌تواند ایفا کند البته اگر… این سوژه را بعدها پی خواهیم گرفت.

کدخبر: ۵۰۴۱۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر