کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۸۶۲۴
تاریخ خبر:

نگاهی به پنج نام حاضر و غایب فهرست تیم ملی

روزنامه هفت صبح | فهرست آخر ویلموتس تا حدود زیادی شبیه ‌ فهرست‌های کی‌روش است، با همان علامت سوال‌ها!با دعوت شدن اشکان دژاگه، فهرست نفرات تیم ملی ایران برای بازی مقابل هنگ‌کنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر و جام ملت‌های آسیای چین تکمیل شد.

سیاوش یزدانی، محمد نادری و اللهیار صیادمنش بازیکنانی هستند که در دوران کارلوس کی‌روش به تیم ملی دعوت نمی‌شدند اما مارک ویلموتس آنها را دعوت کرده است. سایر بازیکنان همان‌هایی هستند که در چند سال اخیر توسط کی‌روش به اردوی تیم ملی دعوت می‌شدند و خب به نظر می‌رسد چند بازیکن دیگر هم صلاحیت دعوت شدن را داشتند و از چشم کادر فنی تیم ملی دور مانده‌اند. در این مطلب به پنج نام حاضر و غایب در فهرست تیم ملی پرداخته‌ایم.

*** پیام نیازمند: چرا نیست؟
دروازه‌بان‌های دعوت شده به اردو یعنی علیرضا بیرانوند، رشید مظاهری و سیدحسین حسینی جزو بهترین دروازه‌بان‌های فعلی ایران هستند و به دعوت شدن آنها انتقادی وارد نیست - البته با ارفاق نسبت به عملکرد حسینی- اما نکته عجیب این است که موفق‌ترین دروازه‌بان فصل جدید لیگ برتر به اردو دعوت نشده است.

پیام نیازمند تنها دروازه‌بان لیگ نوزدهم است که دو کلین‌شیت را به نام خودش ثبت کرده و در هر دو بازی دروازه تیمش را بسته نگه داشته ‌ و عملکردش از هر لحاظ بهتر از سه دروازه‌بان دعوت شده بوده است. البته که ممکن است آسان بودن بازی‌های سپاهان در این دو هفته در گل نخوردن نیازمند بی‌تاثیر نبوده باشد اما هر سه دروازه‌بان دیگر، در این دو هفته اشتباهات کوچک و بزرگی داشته‌اند و اگر معیار دعوت، عملکرد گلرها در دو هفته اخیر باشد، شاید این سه نفر استحقاق چندانی برای دعوت به اردوی تیم ملی را نداشته باشند.

*** شجاع خلیل‌زاده: چرا نیست؟
مدافع جنگنده و آماده پرسپولیس تا زمانی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی بود، هرگز به اردوها دعوت نشد. او مدت‌ها قبل مصاحبه‌ای علیه کی‌روش انجام داده بود و امیدی به حضور در تیم ملی در دوران او نداشت. با آمدن ویلموتس به نظر می‌رسد دوران جدایی شجاع از تیم ملی تمام شده باشد اما ویلموتس در هیچ یک از سه اردوی تیم ملی شجاع را دعوت نکرده است.

این در حالی است که تقریبا همه کارشناسان معتقدند شجاع بهترین مدافع فوتبال ایران در یک سال گذشته بوده است. حتی سیدجلال حسینی که در مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال ایران به عنوان بهترین مدافع انتخاب شد، مدعی بود که این عنوان باید به خلیل‌زاده می‌رسید! با این حال هنوز خبری از حضور او در اردوهای تیم ملی نیست.

دعوت نشدن او در دوران کی‌روش را می‌شد با مشکلات شخصی این دو نفر توجیه کرد اما چرا ویلموتس و دستیارانش او را نمی‌بینند؟ عده‌ای البته معتقدند خشونت و بداخلاقی او در زمین که بارها باعث اخراج و محرومیت او شده و نگرانی از تکرار این رفتارها در بازی‌های تیم ملی دلیل اصلی دعوت نشدن اوست.

*** میثم تیموری: چرا نیست؟
تیموری فصل گذشته در استقلال یک نیمکت‌نشین و سکونشین محض بود که کارشناسان معتقد بودند وینفرد شفر به او ظلم می‌کند و نادیده‌اش می‌گیرد. او در پایان فصل از استقلال جدا شد و به تراکتور رفت و در ترکیب این تیم جا افتاد. او در بازی تراکتور و پرسپولیس و در میان آن همه ستاره ملی‌پوش، بهترین بازیکن زمین بود.

او در دفاع چپ تیمش همه حملات پرسپولیس را مهار کرد و این جناح حریف را به خوبی از کار انداخت. البته که نباید با یک بازی درباره کیفیت بازیکنان قضاوت کرد اما واقعیت این است که وقتی مارک ویلموتس قبل از شروع لیگ پیامی منتشر می‌کند و مدعی می‌شود که او و همکارانش بازی‌های لیگ را زیر نظر می‌گیرند، باید نتایج این زیرنظر گرفتن هم مشخص شود.

ولی لیست آخر تیم ملی نشان می‌دهد این دو هفته از لیگ برتر انگار اصلا دیده نشده و اگر هم دیده شده، تاثیری در فهرست آخر تیم ملی نداشته است. این را در نظر بگیرید که دعوت تیموری چقدر می‌توانست به دیگر بازیکنان انگیزه و امید بدهد و به آنها ثابت کند که اگر خوب باشند، دیده می‌شوند و درهای تیم ملی به روی آنها باز می‌شود.

*** محمدحسین کنعانی‌زادگان: چرا هست؟
او در سال‌های گذشته یکی از کسانی بود که گفته می‌شد سوگلی کارلوس کی‌روش هستند. دعوت شدن او به تیم ملی توسط کی‌روش یکی از نکات مبهم اردوهای تیم ملی بود و کی‌روش همواره به دلیل انتخاب او با انتقادهای شدید برخی رسانه‌ها مواجه بود. با اتفاقی که در بازی ایران و ژاپن رخ داد، به نظر می‌رسید ‌ او دیگر در تیم ملی جایی نخواهد داشت اما مارک ویلموتس هم او را به تیم ملی دعوت می‌کند!

عجیب اینکه کنعانی‌زادگان در لیگ نوزدهم حتی یک دقیقه هم برای پرسپولیس به میدان نرفته و نیمکت‌نشین سیدجلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده بوده است؛ حالا سوال از ویلموتس و دستیارانش این است که دلیل دعوت شدن کنعانی‌زادگان به تیم ملی چیست؟‌ کدام نمایش او در ماه‌های اخیر چشمگیر بوده که باعث دعوت شدنش به تیم ملی شده؟ نکند مربیان تیم ملی او را در تمرین‌های پرسپولیس دیده‌اند و به شایستگی‌اش پی برده‌اند؟

*** مهرداد محمدی: چرا نیست؟
او تا قبل از لژیونر شدن گاه و بیگاه به اردوی تیم ملی دعوت می‌شد. حتی در اردوی قبلی تیم ملی هم حضور داشت و زننده تک‌گل بازی تدارکاتی شاگردان مارک ویلموتس در برابر تیم امید ایران بود. محمدی در فصل نقل و انتقالات به تیم آوس پرتغال رفت و در هفته‌های ابتدایی فصل جدید لیگ پرتغال، مهم‌ترین و موثرترین بازیکن این تیم بوده است.

او با اینکه در پست مهاجم نوک بازی نمی‌کند با زدن سه گل و دادن یک پاس گل و گرفتن دو پنالتی بهترین بازیکن تیمش بوده است. محمدی در حال حاضر به همراه مهدی طارمی در رده دوم جدول گلزنان لیگ پرتغال ایستاده است. او با چنین کارنامه‌ای شایستگی دعوت به اردوی آخر تیم ملی را داشت اما در کمال تعجب جایی در این اردو ندارد. سوال این است که بازیکنی مثل محمدی دیگر چه باید بکند تا ویلموتس و همکارانش او را ببینند؟‌

کدخبر: ۲۷۸۶۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر