کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۱۵۳
تاریخ خبر:

نگاهی به قیمت محصولات پرفروش‌‌ بازار لوازم خانگی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| خریداران لوازم خانگی بعد از دو سال با ویژگی‌های خاص این بازار کنار آمده‌اند و الان می‌دانند برای خرید تلویزیون باید بین پنج تا ۱۰میلیون تومان پول پرداخت کنند. آنهایی که از خرید جنس قاچاق فرار می‌کنند و می‌خواهند به تولید داخل کمک کنند سراغ برندهایی مثل جی پلاس، ایکس ویژن، دوو و شهاب می‌روند. تلویزیون‌های ۴۲اینچی در حال محبوبیت بیشتر دارند اما خریداران نیم‌نگاهی هم به مدل‌های ۵۵ و حتی ۶۵اینچی دارند.

داشتن سیستم‌عامل اندروید یک مزیت برای خریداران تلویزیون است اما ما توصیه می‌کنیم سرعت عملکرد را قربانی این قابلیت نکنید چون داشتن یک تلویزیون هوشمند اندرویدی کند واقعا ضدحال است.در بازار یخچال فریزر تقریبا نمی‌توانید با بودجه کمتر از ۲۵میلیون تومان سایدبای‌ساید خریداری کنید. دو سایدبای‌ساید پرفروش تولید شده توسط جی پلاس تنها از نظر ظاهری ساید‌بای‌ساید هستند و حتی از یخ‌ساز اتوماتیک و آبسردکن اتومات بهره‌ای نبرده‌اند. مهم‌ترین اتفاق در بازار ماشین‌های لباسشویی رخ داده. جایی که خرید یک مدل تمام اتومات الان حداقل هفت میلیون تومان پول لازم دارد.

براری خرید یک مدل اتومات با دیگ هشت کیلویی باید حدود ۱۱میلیون تومان پول بدهید. پس چه‌کار کنیم؟ شاید باورتان نشود اما بعضی‌ها برای حل این مشکل به خرید مدل‌های نیمه‌اتوماتیک روی آورده‌اند. مدل‌هایی که تقریبا منسوخ شده‌ بودند!در بازار ماشین‌های ظرفشویی بالاخره شاهد انتقال تکنولوژی هستیم. هرچند در حد مونتاژ. این ظرفشویی‌ها بالای ۱۳میلیون تومان قیمت دارند. خریداران مایکروویو و جاروبرقی هم ممکن است از خواندن این گزارش عصبانی شوند. حق دارند!

*** پرفروش‌ترین تلویزیو‌ن‌ها؛ پنج تا ۱۰میلیون
سایزهای ۴۳اینچی به محبوب‌ترین گزینه‌ها تبدیل شده‌اند و ایکس ویژن، جی پلاس، دوو و TCL پرطرفدارتر از بقیه به‌نظر می‌رسند. همین دوتا جمله وضعیت بازار تلویزیون ایران را به‌طور خلاصه توضیح می‌دهند. جایی که عموم خریداران با پنج تا ۱۰میلیون وارد میدان می‌شوند.
مدل XT745 در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین تلویزیون‌های موجود در بازار است. ابعاد ۴۳ اینچی، سیستم‌عامل اندروید نسخه هفت و قیمت هفت میلیون و ۶۰۰هزار تومانی باعث این اتفاق شده‌اند؟ احتمالا وگرنه ایکس ‌ویژن موفق شده یکی از زشت‌ترین تلویزیون‌های تاریخ را تولید کند. در بخش عملکرد هم خریداران از هنگ‌ کردن مدام گلایه دارند چون تنها یک گیگابایت حافظه‌موقت برایش در نظر گرفته‌اند.

LU722S محصول جی‌پلاس رقابتی تنگاتنگ با تلویزیون ایکس ویژن دارد البته بیشتر در زمینه زشتی. برای این تلویزیون ۵۰اینچی باید ۱۰میلیون تومان پول پرداخت کنید چون قابلیت نمایش تصاویر ۴K دارد.به‌شکلی عجیب خریداران از داشتن آن راضی به‌نظر می‌رسند. تلویزیون P8SA ساخت TCL با سایز ۵۰ نزدیک‌ترین رقیب پرفروش جی پلاس محسوب می‌شود.اگرچه حدود یک و نیم میلیون تومان گران‌تر است اما سروشکل بهتر دارد.

بین تلویزیون‌های ۵۵اینچی شانس با ایکس‌ ویژن مدل XTU745، TCL مدل P8M، دوو مدل K5700U، جی پلاس مدل LQ721S یار بوده. همه‌شان ۱۳،۱۴میلیون تومان قیمت دارند. با این حال ممکن است پس از بررسی تلویزیون شهاب مدل SH102U1 نظرتان نسبت به همه آنها منفی شود. بین مدل‌‌های پرفروش هم یک مورد ۲۲میلیون تومانی داریم؛ تلویزیون هوشمند جی پلاس مدل LU721S با سایز ۶۵ اینچ! به‌جز اندازه و قیمت مهم‌ترین ویژگی این محصول قابلیت پخش تصاویر ۴K، سیستم‌عامل اندروید هستند. از نظر قیافه هم وضع بهتری دارد.

*** پرفروش‌ترین ظرفشویی‌ها؛ بالای ۱۳میلیون
تکنولوژی ساخت ماشین‌های ظرفشویی پیش از این در ایران وجود نداشت. نمونه‌های فعلی را هم احتمالا تنها در حد مونتاژ قطعه تولید می‌کنیم. موضوع اصلی اما قیمت است؛ در این بازار خریداران ناچار می‌شوند بالای ۱۳میلیون تومان پول وسط بگذارند. جی پلاس، اسنوا، پاکشوما، سام، زیرووات فعلا اسم‌هایی هستند که بیشتر از بقیه اسمشان تکرار می‌شود. K462W برای خانواده‌های پرجمعیت یا افرادی که مهمانی خانوادگی می‌گیرند، گزینه مناسبی است.

دارای پنج برنامه شست‌وشو است که بین همه آنها برنامه شست‌وشوی سریع بیشتر کارایی دارد. جی پلاس ادعا می‌کند محصولش قادر است ظروف چرب و بسیار کثیف را با استفاده از فناوری‌های Pre-Rinse و Intensive تمیز کند. برای اینکه صحت این ادعا را بررسی کنیم باید ۱۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان پول بدهیم. نزدیک‌ترین رقیب اسنوا مدل ۱۴۸ است. از نظر قیمت می‌توانید پاکشوما مدل ۱۴۲۰۱ را هم بررسی کنید.

*** پرفروش‌ترین یخچال‌ها؛ پنج تا ۲۵میلیون
خریداران در بازار یخچال برای خرید مدل‌هایی با قیمت پنج تا ۲۵میلیون تومان پول می‌دهند. در این گروه امرسان، دوو، اسنوا، جی پلاس، دیپوینت و پاکشوما بیشتر از بقیه برندها موفق بوده‌اند اما جی پلاس تنها برندی است که توانسته یخچال‌های ساید بای ساید پرفروش داشته باشد. K717 و K725 دو یخچال ساید پرفروش ۲۰میلیونی هستند. هرچند هیچ‌کدام آنها آبسردکن خودکار یا یخساز اتومات ندارد و تنها به‌خاطر کابین مشابه ساید‌ بای سایدها مورد توجه هستند. یک‌جورهایی می‌توان گفت پادشاه شهرکورها به حساب می‌آیند.

دیپوینت از تبلیغات گسترده‌ای بهره می‌برد و جای خود را در بازار یخچال باز کرده. مدل دیسنت با قیمت حدود ۱۱میلیون تومان یک مدل ساده بالا و پایین است.گنجایش زیادی ندارد و خانواده‌های بیشتر از دو نفر را به‌دردسر خواهد انداخت.پس احتمالا چاره‌ای جز پناه آوردن به یخچال‌‌های دوقلو باقی نمی‌‌ماند.مرور بازار این مسئله را ثابت می‌کند. خریداران این روزها سراغ امرسان FN15D-RH15D، دیپوینت مدل D5i و جی‌پلاس مدل GRF-K214 می‌روند. اولی حدود ۱۷میلیون تومان فروخته می‌شود و دوتای دوم را بیش از ۲۵میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند.
دو مورد عجیب هم از امرسان داریم؛ BFN20D321 و TF16T329CLA که از طراحی‌های خاص برند اسمگ کپی شده‌اند. رنگ‌های متنوع شاد دارند و به همین دلیل قیمت بالایی برایشان تعیین شده است.

۱۱ و ۱۳میلیون تومان. TF16T329CLA واقعا فضای کمی دارد و علاوه بر این مجبور هستید چند وقت یک بار چند ساعت خاموشش کنید بلکه برفک‌هایش برطرف شود اما BFN20D321 فریزر بزرگ‌تر و گنجایش یخچال بیشتری دارد.به یخساز دستی به‌دردبخوری مجهز است و به‌طور خودکار می‌‌تواند برفک‌ها را آب کند.اگرچه با پول همین مدل می‌توان مدلی مثل D4BF ساخت دوو خریداری کرد یا با پرداخت دو میلیون بیشتر پاکشوما مدل P230S خریداری کرد. هردوتایشان کاربردی‌تر هستند.

*** پرفروش‌ترین لباسشویی‌ها؛ سه تا ۱۳میلیون
لباسشویی‌های تمام اتوماتیک حداقل هفت، هشت میلیون تومان قیمت دارند. در واکنش به این اتفاق خریداران راهشان را کج کرده‌ و روی مدل‌های نیمه‌اتوماتیک دوقلو دست می‌گذارند. پاکشوما حداقل چهار مدل نیمه اتوماتیک پرفروش دارد. ۹۶۵۳AJ و ۹۶۵۴AJ هر دو با ظرفیت ۹کیلویی عرضه شده‌اند و برای خریدشان باید حدود سه میلیون تومان پرداخت کرد. طبیعی است که مورد توجه قرار بگیرند.بست مدل BWD-7112 با ظرفیت هفت کیلوگرم و قیمت حدود هفت میلیون تومان پرفروش‌ترین ماشین‌ لباسشویی تمام اتوماتیک حال حاضر بازار است.

برنامه‌های شست‌وشوی متنوعی دارد و از یک موتور با سرعت چرخش هزار دور در دقیقه برخوردار است. یک برنامه بخارشور هم دارد که چشم خیلی‌ها را می‌گیرد اما به‌‌هرحال ظرفیت پایین دیگ نقطه ضعف بزرگی به‌حساب می‌آید. برای رفع این معضل باید سراغ لباسشویی‌های هشت و ۹کیلویی رفت. جایی که مجبور می‌شوید ۹ تا ۱۱ میلیون تومان پول بدهید. پاکشوما مدل ۸۴۴۰۶ انتخاب بدی نیست.

حتی با ظاهر زشت و دمدمه قادر است از پس کار بربیاید. ایکس ویژن، TCL، دوو، اسنوا و جی پلاس هم ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک پرفروش تولید می‌کنند. اسنوا مدل ۸۴۵۰۸ ظاهر بهتری نسبت به بقیه دارد. با دیگ هشت کیلویی و سیستم حباب‌ساز Air Bubble نزدیک‌ترین انتخاب به محصولات به‌روز خارجی است که قبلا وارد کشور می‌شد. شاید همین مسئله بتواند قیمت بالای آن را توجیه کند. خریداران در حال حاضر مجبور هستند برای آن حدود ۱۳میلیون تومان پرداخت کنند.

*** پرفروش‌ترین جاروبرقی‌ها
اگر ۲٫۵میلیون تومان پول وسط بگذارید تازه مجوز ورود به بازار جاروبرقی‌ها را پیدا می‌‌کنید. بله وضعیت بدی است و اصلا عادلانه به‌نظر نمی‌رسد. الان مردم برای خرید مدلی مثل PVC 25501 از پاکشوما مجبور هستند حدود سه میلیون تومان پول بدهند. این یکی را از روی مدل مشهور بوش کپی کرده‌اند اما کارایی مناسبی دارد. پارس خزر همین جاروبرقی را باعنوان Turbo 2500WB تولید کرده و حدود چهار میلیون تومان می‌فروشد!

*** پرفروش‌ترین مایکروویوها
پیدا کردن مدل‌های پرکاربرد مثل سولاردام ال‌جی کار سختی است. تازه اگر پیدا کنید به احتمال زیاد یا قاچاق هستند یا بالای ۲۰میلیون تومان فروخته می‌شوند.برای همین در حال حاضر پرفروش‌ترین مایکروویوها سه تا ۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شوند. همه این مدل‌ها در بهترین حال پس از مدتی تبدیل به گرم‌کن غذا می‌شوند. مگر اینکه خودتان را راضی کنید ۲۷میلیون تومان برای خرید سامسونگ SAMI 12 پرداخت کنید.

کدخبر: ۳۸۸۱۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر