کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۷۵۸۲
تاریخ خبر:

نگاهی به سیتروئن C۳ و پژو ۲۰۰۸ با ۵ ستاره کیفی

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | بی‌هیچ شکی، دو خودرو فرانسوی سیتروئن سی۳ و پژو ۲۰۰۸ محصولات باکیفیتی هستند و اعطای نمره ۵ ستاره به آنها به عنوان بالاترین امتیاز موجود در زمینه سطح کیفیت تولید، گویای ارزش‌های واقعی دو خودر‌و پسابرجامی است. محصولاتی که قرار بود در رده قیمتی ۷۵ تا ۱۲۵ میلیون تومان به بازار کشور وارد شوند اما شرایط مانع از رشد چشمگیر تولید این دو خودرو شد. از ابتدای ورود پژو ۲۰۰۸ به خط تولید ایران‌خودرو در کارخانه ایکاپ و نیز شروع مونتاژ سیتروئن سی۳ در تاسیسات سایپا سیتروئن کاشان، دو خودرو موفق شده‌اند مجموعا ۱۴۹۵۵ دستگاه تولید داشته و وضعیت فروش مناسبی را در بازار خودرو تجربه کنند.

البته عمده این توفیق متعلق به ایران خودرو و ۲۰۰۸ است که با تیراژ ۱۲۹۵۵دستگاهی یک رکورد تازه در زمینه فروش در بین کراس‌اوورهای شهری از خود برجای گذاشت. سیتروئن هم که تنها به مونتاژ دو هزار دستگاه از هاچ‌بک سی۳ اقدام کرد، همین حالا اگر شرایط مساعد بود و در تنگنای تحریم گرفتار نشده بودیم، احتمالا با تقاضای شدیدتری در بازار ایران مواجه می‌شد. در گزارشی کوتاه و متفاوت، چیزهایی درباره دو برادر فرانسوی که در ایران اطراق کرده‌اند به شما ارائه می‌کنیم. دانستن این اطلاعات درباره پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن سی۳ خرید آنها را با اطمینان بالاتی همراه می‌کند.

***سیتروئن سی۳ / قیمت بازاری نمونه‌های صفر کیلومتر : ۳۶۲ میلیون تومان
محبوب زنان و دختران است و به محض دیدنش در خیابان جیغ می‌کشند! سی۳ که بعد از گلف، پرفروش‌ترین خودرو در کلاس هاچ‌بک‌های بزرگ شهری است، آنقدر کیفیت و هندلینگ و طراحی خوبی دارد که توانسته با شکست دادن پژو ۳۰۸، هیوندای آی۳۰، اوپل آسترا و سئات لئون، موفق‌ترین محصول سیتروئن در بازار اروپا باشد. این خودرو که ماهانه بین ۱۶ تا ۲۳ هزار دستگاه در اروپا فروش دارد، ششمین اتومبیل پرفروش سال ۲۰۱۸ قاره سبز بوده و ظرف کمتر از سه سال توانسته بیش از ۵۷۵ هزار دستگاه خودرو در این بخش از جهان بفروشد. عددی که گویای سطح کیفی بالای سی۳ و توان بارز آن برای رقابت با بزرگان بازار است. هاچ‌بک سیتروئن که توانسته نمره ۵ ستاره ایمنی را از موسس یورو انکپ دریافت کند، علاوه بر طراحی بسیار جذاب و متفاوت، به موتور و گیربکس مهیجی متصل است که به خوبی آن را برای رقابت با آلفا روئمو جولیتا ۲۰۱۷، هویندای آی۳۰ مدل ۲۰۱۳ و خیل عظیمی از هاچ‌بک‌های شهری آماده می‌کند. ای کاش تولید سی۳ با رنگ‌های متنوع و در تریم‌های گوناگون کماکان ادامه داشت.

*** پژو ۲۰۰۸ / قیمت بازاری نمونه‌های صفر کیلومتر : ۳۱۲ میلیون تومان
این خودرو تا پایان ژوئن ۲۰۱۹ توانسته پس از شش سال فروش خود در بازار فشرده و مملو از رقیب اروپا را به مرز یک میلیون دستگاه نزدیک کند. ۲۰۰۸ که بخش عمده قوای فنی خود را مدیون مشارکت پژو سیتروئن با تویوتا و ب.ام.و است، ایمنی مناسبی در بخش بدنه داشته و توانسته علاوه بر جوایز جهانی، نمره ۵ستاره را از موسسه یورو انکپ کسب کند. این کراس‌اوور ساب‌کامپکت که روی پلتفرم توسعه‌ یافته پژو ۳۰۱ ساخته شده، در بازار اروپا با نه رقیب مختلف از جمله رنو کپچر، سئات ارونا، فولکس‌واگن تی-راک، اشکودا کامیک، اوپل موکا، نیسان جوک و تویوتا C-HR دست و پنجه نرم می‌کند. رقبایی که هیچ یک جز کپچر موفق نشده‌اند رکورد فروش ۲۰۰۸ را جابه‌جا کنند. جالب است که ۲۰۰۸ در ایران هم به‌رغم حضور سانگ‌یانگ تیوولی، رنو کپچر، نیسان جوک و تویوتا C-HR توانسته بهترین خودرو با ارزان‌ترین قیمت در کلاس خود باشد که علاوه بر ویژگی‌های مناسب ظاهری و فنی، به یکی از قوی‌ترین موتورهای گروه هم مجهز شود. پژو ۲۰۰۸ فارغ از جایگاه شرکت ایران‌خودرو در افکار عمومی، یک اتومبیل به‌یاد ماندنی در خاطره خریداران ایرانی است. (عکس‌ها: خودرو بانک)

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۲۶۷۵۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر