کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۲۰۱۵۱
تاریخ خبر:

نگاهی ‌‌به جدیدترین نسخه کیا کادنزا مدل ۲۰۲۳

روزنامه هفت صبح، ارسلان سلیمانیان| کیا «اپیروس» پیش از ورود هیوندای «جنسیس» به بازار ایران، لوکس‌ترین و گران‌ترین خودروی کره‌ای در بازارهای جهانی از جمله بازار ایران شناخته می‌شد. اپیروس که یک کپی ناخوانا از بنز E-CLASS بود، اولین تجربه کمپانی کیا در ساخت سدان لوکس به‌شمار می‌آمد.

هرچند ‌انتخاب نام «اپیروس» به معنای سرزمین جواهر ‌ روی این محصول نشانگر اطمینان کامل مدیران کیا به گرانقیمت‌ترین خودرو تولیدی این کمپانی بود اما عدم موفقیت اپیروس در بازارهای جهانی به خوبی نشان داد که کمپانی کیا برای فتح بازار خودروهای لوکس راه طولانی‌تری در پیش دارد‌ اما مدیران کیا برخلاف مدیران صنعت خودروسازی ایران (که در دیکشنری ذهن آنها چیزی به اسم «قبول شکست» وجود ندارد!) از شکست محصول استراتژیک خود نومید نشدند و بار دیگر شانس خود را در بازار خودروهای لوکس آزمودند و این بار با ارائه مدل جدید و کاملا متحول شده «کادنزا» به جای اپیروس راه جدیدی را پیش روی برند کیا گشودند.

کیا کادنزا طی یک دهه گذشته توانست در بسیاری از بازارهای جهانی به موفقیت دست یافته و فروش بالایی را تجربه کند. خودروساز کره‌ای پس از موفقیت نسل پیشین این خودرو، نسخه به‌روز شده آن را روانه بازار کرد که اتفاقا همچون اسلاف خود با استقبال مشتریان لوکس‌سوار مواجه شد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به جدیدترین نسخه کیا کادنزا مدل 2023.

جسورتر از همیشه
واقعیت این است که معرفی یک محصول در کلاس سدان‌های لوکس، جسارت زیادی می‌خواهد که کره‌ای‌ها به خرج داده‌اند. نسل نو کادنزا پای در بازاری گذاشته که برندهای کهنه‌کار و محبوبی همچون بنز، آئودی، کادیلاک و لکسوس سال‌هاست حضور فعال دارند. با این حال کادنزا نیز برای رقابت با بزرگان اصلا دست خالی نیست!

چهره ظاهری ‌‌را کادنزا را باید «گل دقیقه اول» کیا به رقبا دانست! از هر زاویه که به کادنزای جدید بنگریم، با خودرویی عضلانی و مدرن مواجه‌ایم که به مرز پختگی رسیده و دیگر از آن شلختگی زبان طراحی سابق کیا خبری نیست. چراغ‌های کشیده در جلو و عقب به همراه طراحی زیبای ستون‌ها، از کادنزا یک سدان لوکس و جذاب ساخته و نمره قبولی می‌گیرد.

در داخل کابین نیز کره‌ای‌ها سنگ‌تمام گذاشته‌اند. زیبایی طراحی کنسول میانی به همراه فضای مناسب داخل کابین و البته کیفیت بالای مونتاژ، این خودرو را شانه به شانه رقبای اروپایی و آمریکایی قرار می‌دهد. ضمن آنکه نمایشگر 3/12 اینچی به همراه صندلی‌های برقی ماساژوردار، حد نهایت راحتی را برای سرنشینان به ارمغان آورده است.

نسخه جدید کادنزا در بازارهای جهانی با دو نوع پیشرانه 5/2 و 3/3 لیتری عرضه می‌شود که عمده سفارش‌های تولیدی، از نوع 3/3 لیتری بوده. این پیشرانه توانایی تولید 290 اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاوری معادل 253 پوندفیت را داراست که می‌تواند کادنزا را در عرض 2/6 ثانیه از حالت سکون به سرعت یکصد کیلومتر بر‌ساعت برساند.

جعبه‌دنده کادنزا نیز از نوع 8 دنده تیپ ترونیک است. از جمله امکانات و تجهیزات رفاهی کادنزا می‌توان به سامانه KeyLess-Go، صندلی‌های برقی حافظه‌دار به همراه ماساژور، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه یخ‌زدای شیشه جلو و دوربین عقب با نشانگر داخل آینه، رادار 360 درجه، دوربین با قابلیت خواندن علائم راهنمایی و رانندگی، گرمکن فرمان و شارژر بی‌سیم تلفن همراه اشاره کرد.

قیمت کیا کادنزای جدید در بازارهای جهانی از حدود 33 هزار دلار (برای نسخه پایه) آغاز می‌شود که این رقم در مدل فول‌آپشن به 43 هزار دلار می‌رسد. از همین رو و با توجه به محدودیت‌های واردات خودرو به کشورمان، می‌توان با قاطعیت گفت که کادنزای جدید حالاحالاها به ایران نخواهد آمد. بهتر است ما دلمان را به همان «کیا سراتو» و «کیا اسپورتیج» خوش کنیم!

کدخبر: ۵۲۰۱۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر