کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۷۲۲۱
تاریخ خبر:

نگاهی به آمار گلزنی اسفناک تیم‌های مثلا مدعی قهرمانی

روزنامه هفت صبح| فقط یک هفته به پایان نیم‌فصل اول لیگ بیست و دوم باقی مانده است. دیروز آمار وحشتناک 5 آقای گل ادوار اخیر لیگ‌برتر را مرور کردیم و حالا امروز می‌خواهیم به آمار گلزنی اسفناک تیم‌های مثلا مدعی قهرمانی بپردازیم. تیم‌هایی که در بالای جدول حضور دارند اما آمار گلزنی آنها در حد تیم‌های میانه‌جدولی یک لیگ باکیفیت هم نیست. البته اگر همکاری نفت مسجدسلیمان نبود، بسیاری از همین تیم‌های گلزن، تعداد گل‌های‌شان به سختی دورقمی می‌شد!

پرسپولیس: سرخ‌ها در 14 بازی 15 گل زده‌اند. یعنی کمی بیشتر از یک گل در هر بازی. در واقع اگر این تیم در بازی آخر خود مقابل نساجی گلی نزند، میانگین گلزنی‌اش در نیم‌فصل اول، دقیقا یک گل به ازای هر بازی خواهد بود و این برای تیمی که در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد، زیبنده نیست. بهترین گلزن این تیم یورگن لوکادیا بود که 6 گل زده بود و پس از هفته یازدهم تیم را ترک کرد.

اگر او را از پرسپولیس کم کنیم، تعداد گل‌های این تیم در 14 هفته اول یک رقمی خواهد شد! پس از لوکادیا، پرسپولیس حتی بازیکن 3 گله هم ندارد و گلزنان بعدی این تیم گئورگی گولسیانی و سعید صادقی هستند که هر کدام دو گل زده‌اند. اولی در مقابل استقلال بریس کرد و دومی در برابر هوادار! پرسپولیس در 5 بازی از 14 بازی ابتدایی خود موفق به گلزنی نشده و فقط در بازی با هوادار بود که توانست بیش از دو بار دروازه حریف را باز کند.

استقلال: این تیم هم مثل پرسپولیس فقط 15 بار در 14 بازی گلزنی کرده است. بااین تفاوت که استقلال بازیکن 6 گله ندارد. بهترین گلزن این فصل استقلال در حال حاضر محمد محبی و کوین یامگا هستند که 4 بار دروازه حریفان را باز کرده‌اند. البته یامگا 3 گل از 4 گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است.

استقلال پس از هفته چهاردهم بازیکن دوگله ندارد و سایر گلزنان این تیم بیشتر از یک بار موفق به باز کردن دروازه حریفان خود نشده‌اند. ارسلان مطهری، مهدی قایدی، پیمان بابایی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور و عارف غلامی بازیکنان یک‌گله استقلال هستند و دیگر گل این تیم را هم مدافع ذوب‌آهن وارد دروازه تیم خودی کرده است. در این فصل خبری از گلزنی شهباززاده و رمضانی نبوده است. استقلال هم در 5 بازی نتوانسته راه گلزنی به حریف را پیدا کند. از 3 گل آخر این تیم یکی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده و دو گل روی ارسال‌ها و کرنر!

سپاهان: این تیم یکی از بهترین خطوط حمله لیگ برتر را تا پایان هفته چهاردهم به نام خود ثبت کرده است. البته با فقط 19 گل که به اندازه 1.5 گل در هر بازی هم نیست. همین یک آمار هم برای اثبات پایین بودن کیفیت لیگ بیست و دوم کفایت می‌کند. بهترین گلزن سپاهان مدافع راست این تیم یعنی رامین رضائیان است که 3 بار دروازه حریفان را باز کرده.

این در حالی است که این تیم مهاجمان و وینگرهای خوب و گلزن و البته گرانقیمتی در اختیار دارد. دیگر گلزنان برتر این تیم هم مدافع هستند، یعنی امید نورافکن و میلاد زکی‌پور که هر کدام 2 گل به ثمر رسانده‌اند. یاسین سلمانی هم بعد از دو گلی که در دو هفته اول زد، دیگر نتوانست گلزنی کند. عیسی مرادی هم به جز بریس در برابر تراکتور، گلی نزد. شهریار مغانلو هم فقط یک بار دروازه حریفان را باز کرده است. سپاهان در 6 بازی از 14 بازی خود در باز کردن دروازه حریفان ناکام بوده است.

گل‌گهر سیرجان: بهترین آمار گلزنی لیگ بیست و دوم با 19 گل در 13 بازی در اختیار شاگردان امیر قلعه‌نویی است. اما این آمار هم اصلا مایه مباهات نیست. در واقع تیم گل‌گهر اگر بتواند در دو بازی آخر خود 11 گل بزند، می‌تواند میانگین استاندارد دو گل در هر بازی را برای یک تیم مدعی و بالانشین ثبت کند! بهترین گلزنان گل‌گهر 3 گله هستند: مرتضی تبریزی و رضا شکاری. این تیم مهاجمان دیگری هم دارد.

اریک بایناما و استنلی کی‌روش که هر کدام یک بار گلزنی کرده‌اند؛ البته اگر بشود گل بایناما را به نام او ثبت کرد. البته اینکه در یک تیم گلزنان متنوعی حضور داشته باشند خوب است اما اینکه بهترین گلزن یک تیم 19 گله فقط 3 گل زده باشد، آمار قابل دفاعی نیست و ضعف در خط حمله را نشان می‌دهد. این تیم در 4 بازی خود راه دروازه حریفان را پیدا نکرده است و فقط در 9 بازی به گل رسیده است. با این حال احتمالا همین گل‌گهر گلزن‌ترین تیم نیم‌فصل اول لیگ برتر خواهد بود.

نساجی: جدول گلزن‌ترین تیم‌های نیم‌فصل اول یک مهمان ناخوانده هم دارد: نساجی قائمشهر که با 17 گل زده، آماری بهتر از دو تیم تهرانی، پرستاره، گرانقیمت و پرمدعای لیگ برتر دارد. این تیم فصل گذشته کلا 24 گل زد و همین نشان می‌دهد که عملکردش در این فصل چقدر غیرمنتظره بوده است. از 17 گل شاگردان حمید مطهری، 10 گل را 3 نفر به ثمر رسانده‌اند.

حامد شیری که مدافع است و 4 گل زده که همه آنها پنالتی بوده است و کریم اسلامی و ایوب کلانتری هم هر کدام 3 گل. این تیم البته در خط دفاع هم با 15 گل خورده در میان تیم‌های بالانشین ضعیف‌ترین آمار را به خود اختصاص داده است. این تیم هم مثل همه تیم‌های بالانشین فقط در 9 بازی خود موفق به گلزنی شده و در سایر بازی‌ها راه دروازه حریفان را گم کرده است. البته نساجی همین حالا هم فراتر از انتظارات ظاهر شده و نمی‌شود به این تیم به خاطر چنین عملکردی ایراد گرفت.

کدخبر: ۴۹۷۲۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر