کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۹۵۷۰
تاریخ خبر:

نکونام و پاتوسی علیه استقلال و فکری

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار‌| بازی‌های هفته دوم لیگ برتر طی امروز، فردا و احتمالا شنبه برگزار خواهد شد. در این هفته شاهد چند بازی حساس خواهیم بود که سوژه‌های جذابی در خود دارند.
*** نساجی مازندران-تراکتور
دو تیم در هفته اول نتایج غیرمنتظره‌ای گرفتند. تراکتور که پیش‌بینی می‌شد تیم ناآماده و کم‌ستاره نفت مسجدسلیمان را به راحتی شکست دهد، در مقابل مهمانش با تساوی بدون گل متوقف شد تا علیرضا منصوریان مثل تمام سال‌های قبل، لیگ برتر را بدون برد شروع کند‌ اما نساجی با وجود اینکه کادر فنی و چند ستاره موثر خود را از دست داده بود، با یک مربی جوان و گمنام به نام وحید فاضلی بهترین نتیجه هفته اول را به دست آورد و میزبانش آلومینیوم اراک را ۳برصفر شکست داد.

حالا تقابل این دو تیم در هفته دوم می‌تواند نتیجه شگفت‌انگیزی به همراه داشته باشد‌ اما مهم‌ترین سوژه این بازی محمد عباس‌زاده است که تا همین چند روز پیش در نساجی بازی می‌کرد و دیروز قراردادش را با تراکتور رسمی کرد و حالا باید در اولین بازی برای تیم جدیدش، به مصاف تیمی برود که نماد آن محسوب می‌شد.

*** سپاهان اصفهان-آلومینیوم اراک
دو بازنده بزرگ هفته اول، در هفته دوم در اصفهان به مصاف هم می‌روند. البته باخت آلومینیوم که تازه وارد لیگ برتر شده خیلی هم غیرمنتظره نبود اما شکست سپاهان مقابل گل‌گهر سیرجان و مربی‌اش امیر قلعه‌نویی، خیلی برای هواداران این تیم سنگین بود. آنها حالا فقط و فقط با یک پیروزی خوب مقابل آلومینیوم آرام می‌گیرند و باخت به مربی سابق خود را فراموش می‌کنند‌.

اما ماجرا اینجاست که به نظر نمی‌رسد سپاهان مقابل تیم اراکی کار زیاد راحتی در پیش داشته باشد. شاگردان نویدکیا در هفته اول نشان دادند که هنوز تا رسیدن به شرایط ایده‌آل فاصله دارند و ممکن است به این زودی‎‌ها به هماهنگی نرسند. در سوی دیگر آلومینیوم بعد از باخت سنگین هفته اول و حاشیه‌هایی که زود تمام شد، چند بازیکن خوب جذب کرد و می‌توان از حالا پیش‌بینی کرد که این تیم در اصفهان حریف دست و پا بسته‌ای برای سپاهان نخواهد بود.

*** نفت مسجدسلیمان-سایپا
هر دو تیم در هفته اول، نتیجه خوبی گرفتند و توانستند دو مدعی قهرمانی را متوقف کنند. سایپا با درخشش اکبر منادی دروازه‌بان جوانش، از پرسپولیس گل نخورد و یک امتیاز از این تیم گرفت و نفت مسجدسلیمان هم در تبریز مقابل تراکتور یک امتیار باارزش کسب کرد. سایپا فصل گذشته تا هفته آخر کاندیدای سقوط به لیگ یک بود اما نمایش این تیم مقابل پرسپولیس نشان داد که ابراهیم صادقی، در لیگ بیستم تیم گردن کلفتی را روانه مسابقات کرده است. نفت هم با مجتبی حسینی نمایشی امیدوارکننده مقابل تراکتور داشت و با توجه به اینکه در خانه بازی می‌کند، به دنبال کسب اولین ۳ امتیاز فصل خواهد بود.

*** مس رفسنجان-گل گهر سیرجان
با توجه به نتایجی که این دو تیم در هفته اول کسب کردند، اصلا غیرمنتظره نیست اگر شاهد یک بازی جذاب و دیدنی از آنها باشیم. مس رفسنجان که در هفته اول یک نیمه مقابل استقلال نمایشی خوب داشت و در نیمه دوم مغلوب تجربه شاگردان محمود فکری شد، در برابر شاگردان امیر قلعه‌نویی کار دشواری دارد.

گل‌گهر در هفته اول تیم مدعی سپاهان را ۳بریک شکست داد و نشان داد که با قلعه‌نویی، تیمی در حد مدعیان کسب سهمیه خواهد بود. سیرجانی‌ها علاوه بر نتیجه خوب، در هفته اول بسیار آماده و هماهنگ هم نشان دادند و از همین حالا می‌شود پیش‌بینی کرد که هر تیمی در برابر آنها به مشکل خواهد خورد. شاگردان محمد ربیعی اما برای جبران باخت هفته اول باید در خانه نتیجه بهتری بگیرند. آنها در مقابل استقلال پتانسیل بالایی از خود نشان دادند و اصلا و ابدا حریف آسانی برای گل‌گهر نخواهند بود.

*** ماشین‌سازی تبریز-ذوب‌آهن اصفهان
این بازی پیش از هر چیز، تقابل جنجالی فصل قبل آنها در اصفهان را به ذهن هواداران فوتبال می‌آورد. جایی که ماشین‌سازی در یک بازی جنجالی با اشتباهات فاحش داور توانست میزبانش را شکست بدهد. داوری آن بازی آنقدر بد بود که بلافاصله پس از سوت پایان، کمیته داوران بیانیه‌ای صادر کرد و مدعی شد که این مسائل را پیگیری خواهد کرد، هرچند خبری از پیگیری این ماجرا نشد.

حالا دو تیم چند ماه بعد از آن جدال جنجالی، در شرایطی متفاوت مقابل هم قرار می‌گیرند. ذوب‌آهن که تقریبا تمام ستاره‌هایش را از دست داده بود، در هفته اول مقابل فولاد نمایشی امیدوارکننده داشت اما ماشین‌سازی با شکست ۳برصفر مقابل شهرخودرو شروع بدی داشت و به نظر نمی‌رسد بتواند از پس ذوب‌آهن بربیاید.

*** فولاد خوزستان-استقلال
مهم‌ترین بازی هفته دوم در اهواز برگزار می‌شود. این بازی پر از سوژه‌های جذاب و جنجالی است. تقابل این دو تیم یادآور بازی جنجالی آنها در فصل گذشته در اهواز است. جایی که فولاد ۲بریک استقلال را برد و فرهاد مجیدی، علی کریمی و عارف غلامی از استقلال اخراج شدند و قضاوت سیدمهدی سیدعلی باعث اعتراض شدید استقلالی‌ها شد.

کار به جایی رسید که مجیدی در پستی اینستاگرامی، به رابطه خوب سیدعلی، جواد نکونام و بهنام ابوالقاسم پور اشاره کرد و تلویحا مدعی شد که رابطه خوب میان این سه نفر در قضاوت بازی و نتیجه پایانی آن تاثیرگذار بوده است. آن جنجال‌ها و ادعاها بدون نتیجه خاصی فراموش شد و حالا دو تیم دوباره در اهواز به مصاف خواهند رفت با این تفاوت که این بار روی نیمکت استقلال محمود فکری خواهد نشست.

فولاد هفته اول با خوش‌شانسی و در دقیقه ۹۶ از شکست مقابل ذوب‌آهن گریخت اما استقلال بعد از چهار سال طلسم‌شکنی کرد و لیگ برتر را با پیروزی در هفته اول شروع کرد. سوژه دیگر این بازی حضور آیاندا پاتوسی در ترکیب فولاد است. او در بازی فصل گذشته دو تیم غایب بود اما این بار مقابل تیم سابقش بازی خواهد کرد و انگیزه زیادی برای درخشش در برابر استقلال خواهد داشت.

کدخبر: ۳۵۹۵۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر