کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۴۲۵۵
تاریخ خبر:

سه نکته درباره استراماچونی، نوری و مرفاوی

*کم‌کم عادت می‌کنید آقای استراماچونی

از روز اول حضور استراماچونی در ایران اتفاقات جالبی برای او رخ داد. مصاحبه عجیب یک گزارشگر ایرانی با زبان دست و پا شکسته ایتالیایی که باعث شد تا استراماچونی ترجیح دهد به زبان انگلیسی به او پاسخ دهد اولین موردی بود که باعث تعجب او شد. شوخی‌های بی‌مزه مدیر روابط عمومی استقلال در مراسم معارفه هم تعجب استراماچونی را در پی داشت اما این اتفاق آخر یعنی لغو اردوی استقلال در ترکیه احتمالا سرمربی ایتالیایی را شوکه خواهد کرد. این اردویی بود که در قرارداد استقلال و فنرباغچه بر سر اللهیار صیادمنش درباره آن توافق شده بود اما مشکلاتی مثل دیر بسته شدن تیم و جدایی چند بازیکن باعث شد تا استقلالی‌ها ترجیح بدهند بی‌خیال اردوی ترکیه شوند. حالا استراماچونی می‎‌خواهد شوکه شود یا نه، به خودش مربوط است ولی شاید لغو اردوی ترکیه برای استراماچونی زیاد هم بد نباشد. او کم‌کم باید به فضای فوتبال ایران عادت کند و بداند که چیزهایی که ممکن است امثال او را شوکه کند، برای فوتبالی‌های ایران کاملا طبیعی است. شاید او الان به شدت از لغو اردو عصبانی باشد اما اگر بی‌خیالی مدیران و بازیکنان تیمش را ببیند به تدریج به این فضا عادت می‌کند و یاد می‌گیرد که نباید از اتفاقات کوچکی! مثل این ناراحت شود.

* انتظارها به سر رسید؛ نوری شاگرد کمالوند شد

راستش یکی، دو سالی بود که فکر کردن به محمد نوری خواب و خوراک را از ما گرفته بود. شب‌ها از فکر این که چرا او از جم و بوشهر تکان نمی‌خورد، خواب‌مان نمی‌برد. حالا اما در مصاحبه آخر او به این سوالات ما پاسخ داده شده و ما هم از دیشب خیلی راحت خواب‌مان می‌برد. هافبک سابق تیم ملی و پرسپولیس درباره دلیل تمدید قراردادش با پارس جنوبی جم گفته: «چند سال بود که می‌خواستم با فراز کمالوند کار کنم!» فکرش را بکنید. نوری هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شده، جلوی آینه می‌رفته و به خودش می‌گفته: «خدایا پس کی قرار است به آرزویم برسم و با فراز کمالوند کار کنم؟» البته مدیونید فکر دیگری کنید! مثلا اینکه نوری از تیم دیگری پیشنهاد ندارد! یا اینکه او قصد دارد با این حرف‌ها خودش را در دل سرمربی جدید پارس جنوبی جم جا کند‍. نه!‍ او سال‌ها برای کار کردن با مربی فوق‌العاده‌ای مثل کمالوند لحظه‌شماری کرده و حالا در ۳۸ سالگی به آرزوی خود رسیده است. پس چرا باید چنین فرصتی را از دست بدهد؟ شما باشید این کار را می‌کنید؟حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم انتظار چند ساله نوری برای کار کردن با کمالوند در لیگ نوزدهم چه نتیجه‌ای می‌دهد.

* آقا صمد، شما بگو کجا عکس بگیرند؟

صمد مرفاوی پیشکسوت استقلال در مصاحبه‌ای گفته: «امثال مرفاوی با استقلال قهرمان آسیا شدند و حالا آقایان کنار همان جام‌هایی که ما آورده‌ایم با بازیکنان جدید عکس یادگاری می‌گیرند. عیبی ندارد. بگذارید عکس بگیرند.» البته مدیران استقلال در این مدت گاف‌های زیادی داده‌اند و برای انتقاد از آنها سوژه کم نیست اما خداوکیلی این چه انتقادی است آقا صمد؟ این یک عرف در فوتبال ایران و جهان است که با بازیکنان جدید در دفتر باشگاه قرارداد بسته می‌شود و عکس یادگاری هم گرفته می‌شود. قاعدتا جام‌هایی که باشگاه به آنها افتخار می‌کند هم در دفتر باشگاه نگهداری می‌شود و خوب است که این جام‌ها در عکس‌ها مشخص باشند، البته باید علی آقا پروین را استثنا بدانیم‌ اما شما که این انتقاد را از مسئولان استقلال داری، لااقل یک راهکار هم بده! مثلا بگو کجا با بازیکن جدید عکس بگیرند؟ منزل شما خوب است؟ اصلا چطور است جام‌های استقلال را به منزل شما بیاورند تا همه بدانند این جام‌ها را شما برای استقلال آورده‌اید؟ یک راه‌حل دیگر هم هست. اینکه عکس‌ها را در همان دفتر بگیرند اما عکاس جوری کادر بندی کند که جام‌های استقلال در عکس‌ها نیفتد تا خدای نکرده این شائبه به وجود نیاید که این جام‌ها را کسی جز شما برای استقلال گرفته؟ چطور است؟

کدخبر: ۲۶۴۲۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر