کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۷۶۴۰
تاریخ خبر:

نکته بازی| الان تراکتور را به پیکه شناساندید؟

روزنامه هفت صبح| دو روز پیش ویدئویی از جرارد پیکه در یک گفت‌وگوی اینترنتی منتشر شد که در ایران سر و صدای زیادی به پا کرد. در این گفت‌وگو، مصاحبه‌کننده از کاپیتان سابق بارسلونا درباره پاکو خمز می‌پرسد و پیکه ابراز بی‌اطلاعی می‌کند. وقتی مصاحبه‌کننده به پیکه می‌گوید که خمز در ایران سرمربی تیمی به نام تراکتور است، پیکه ناباورانه چند ثانیه می‌خندد. او سپس می‌پرسد: «شوخی می‌کنی؟ تراکتور اسم تیم است؟» در نهایت قبول می‌کند که خمز واقعا سرمربی تیمی به نام تراکتور است.

این ماجرا و خنده‌های پیکه اما با واکنش تند هواداران تراکتور مواجه شده است. در حالی که پست‌های قبلی این بازیکن در اینستاگرام معمولا بین 40 تا 50 هزار کامنت دارد، پست آخر او تا لحظه تنظیم این مطلب نزدیک به 900 هزار کامنت دارد که همه آنها از سوی هواداران تراکتور و فوتبال ایران پست شده است.

تعدادی از کامنت‌ها با زبان فارسی یا انگلیسی و کاملا محترمانه پست شده‌اند و تاریخچه باشگاه تراکتور را به پیکه یادآوری کرده‌اند اما متاسفانه بخش اعظمی از کامنت‌ها توهین‌آمیز، زشت و حتی رکیک هستند. کاربری نوشته: «پیکه یادت باشه، تراکتور سرورته.» کاربر دیگری هم نوشته: «اسم خودت تو ایران اسم یه ماشینه، بعد به تراکتور می‌خندی؟» البته همانطور که گفتیم همه کامنت‌ها هم اینقدر مودبانه نیست و توهین‌های جنسی زیادی به پیکه، همسر سابق و فعلی‌اش در کامنت‌ها دیده می‎شود و خب سوال این است که چرا؟

خنده پیکه به اسمی که برایش اصلا آشنا نیست و برای یک باشگاه فوتبال خیلی هم متعارف نیست، چه ربطی به شکیرا و … دارد؟ وقتی می‌شود با کامنت‌هایی مودبانه، او را با تاریخچه باشگاه تراکتور و هواداران پرشورش آشنا کرد، چه نیازی به کامنت‌های زشت و رکیک است؟ الان پیکه چه نظری درباره هواداران تراکتور خواهد داشت؟

چه سناریوی آشنایی!
همین چند روز پیش بود که نوشتیم با توجه به وعده‌های حجت کریمی، احتمال تمدید قرارداد باشگاه استقلال با ساپینتو و ادامه حضور مهدی قایدی و محمد محبی برای فصل آینده در این تیم زیاد نیست. سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال یکی دو روز بعد درباره تمدید قرارداد با ساپینتو گفت: «هوادار از شرایط فنی تیم راضی است و من هم از بازیکنان و کادرفنی بابت صبر و تحمل‌شان در این فصل تشکر می‌کنم.

ما هفته پیش با آقای ساپینتو جلسه کوتاهی برگزار کردیم و ایشان برای ادامه همکاری از من خواستند که با ایجنت ایشان صحبت کنم که من همین کار را انجام دادم. به نسبت قراردادی که قبلا بسته شده، ایشان خواسته‌هایی دارند که در این زمینه مذاکره می‌کنیم. هدف من هم این است که هر چه سریع‌تر با آقای ساپینتو جلسه‌ای برگزار کنم و ایشان برنامه‌ریزی خودشان را برای فصل آینده و حضور قدرتمند استقلال در رقابت‌های داخلی آغاز کنند.»

این در حالی است که ساپینتو در نشست خبری خود بعد از بازی با مس رفسنجان از تاخیر در مذاکرات برای تمدید گلایه کرده و گفته بود: «نمی‌شود با مربی که این فصل فوق‌العاده را سپری کرده، 2 هفته مانده به اتمام فصل تمدید کنید. باید از حالا برای فصل آینده برنامه داشته باشیم.

من هفته پیش با آقای کریمی صحبت کردم و گفت این نیت را دارد که قرارداد من را تمدید کند. او گفت با ایجنت من صحبت می‌کند. تا الان من خبر جدیدی ندارم و منتظرم.» اما دوباره حجت کریمی توپ را به زمین ساپینتو انداخته و گفته: «ما آماده‌ایم. باید دید ساپینتو تمدید می‌کند یا نه؟» حالا ما از شما مخاطبان می‌پرسیم: «آیا این سناریو برای‌تان آشنا نیست؟ شما را نمی‌دانیم اما ما می‌دانیم چه اتفاقی قرار است رخ دهد.»

این هفته آخر، داستان درست نکنید لطفا!
بر‌سر محل برگزاری بازی نساجی و پرسپولیس و همچنین مسائل میزبانی و حضور تماشاگران در این بازی چنان بلبشویی به راه افتاده که سابقه ندارد. همه چیز هم از تصمیم سازمان لیگ برای انتقال بازی پیکان و پرسپولیس از ورزشگاه شهر قدس به آزادی شروع شد. بعد از آن بازی باشگاه هوادار هم بیانیه‌ای صادر کرد و مدعی شد که به برگزاری بازی نیمه‌نهایی جام حذفی در ورزشگاهی به جز ورزشگاه خانگی‌اش رضایت نخواهد داد. حالا هم چند روزی می‌شود که سر و صدای باشگاه نساجی و کانون هوادارانش درآمده است.

گویا دوستان در این باشگاه زمزمه‌هایی شنیده‌اند که ممکن است محل برگزاری بازی هفته آخر تیم‌شان در برابر پرسپولیس تغییر پیدا کند و این احتمال هم وجود دارد که بلیت‌فروشی این بازی دستخوش تغییراتی شود! به همین دلیل مسئولان این باشگاه مدام در حال اطلاع‌رسانی هستند و از آمادگی خود برای برگزاری بازی در ورزشگاه وطنی، آن هم با حضور صددرصدی هواداران خبر می‌دهند.

البته فعلا آخرین خبر این است که بازی در همان ورزشگاه وطنی برگزار می‌شود اما با حضور 30 درصدی هواداران! سرپرست اداره ورزش و جوانان استان مازندران پیرامون تعداد تماشاگران حاضر در استادیوم شهید وطنی به خاطر بازی نساجی - پرسپولیس گفته: «به دلیل مسائل فنی و امنیتی، فقط ۶ هزار بلیت برای بازی نساجی و پرسپولیس می‌فروشیم که به صورت اینترنتی عرضه خواهد شد.

۱۰ درصد بلیت‌فروشی سهم تیم مهمان خواهد بود که اعمال می‌شود.» این تصمیم با واکنش منفی هواداران نساجی مواجه شده است. آنها درست یا غلط، معتقدند افرادی می‌خواهند ماجرای بازی پیکان و پرسپولیس را به شکلی دیگر تکرار کنند. قطعا بهتر است سازمان لیگ و سایر دست‌اندرکاران این شائبه‌ها را از بین ببرند و هواداران را از پاک بودن بازی‌ها در هفته پایانی مطمئن کنند.

کدخبر: ۵۱۷۶۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر