کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۲۱۱۳
تاریخ خبر:

نکته بازی‌| حرف‌های عجیب سیدجلال و پوکر روانخواه

روزنامه هفت صبح | از سیدجلال حسینی حرف‌های عجیب و غریب و بی‌منطق کم نشنیده‌ایم. او در هر مصاحبه‌اش مدعی می‌شود که نمی‌خواهند بگذارند پرسپولیس قهرمان شود و این در حالی است که در این چند سال، اکثر جام‌های قهرمانی در فوتبال ایران به پرسپولیس رسیده است. او به تازگی دلیل دیگری برای دشمنی بعضی‌ها با پرسپولیس آورده و گفته: «این بازیکن بسیار بااستعداد بود اما چون پرسپولیسی بود او را نابود کردند!»

یعنی با این جمله، حتی اگر خود صادقیان هم می‌خواست متحول شود و از گذشته‌اش عبرت بگیرد، دیگر نمی‌تواند! سوال ما از سیدجلال حسینی این است که آیا یک محرومیت شش ماهه -عادلانه یا ناعادلانه- باید باعث شود که یک بازیکن خودش را نابود کند؟ آیا آن محرومیت باعث شد تا صادقیان به ترکیه برود و با شاخ‌های اینستاگرام همنشین شود؟

آیا تاسیس سایت شرط‌بندی و بالا کشیدن پول جوانان و نوجوان عشق فوتبال، دلیلش محرومیت صادقیان به خاطر پرسپولیسی بودنش است؟ مگر همان فدراسیونی که صادقیان را محروم کرد، محمدرضا خانزاده را هم محروم نکرد؟ مگر او هم پرسپولیسی نبود؟ آیا خانزاده هم به ترکیه رفت و خودش را به ورطه تباهی کشاند؟ آقای حسینی، می‌دانی صادقیان بعد از آن محرومیت چند بار تیم عوض کرد؟ می‌دانی چند مربی سعی کردند او را به فوتبال برگردانند اما حریف بی‌خیالی او نشدند؟

می‌دانی صادقیان، با لباس ماشین‌سازی که از آن حقوق می‌گرفت، خودش را به مصدومیت زد تا مقابل پرسپولیس بازی نکند؟ می‌دانی صادقیان هنوز ۳۰ سالش هم نشده و اگر به اندازه یک‌صدم خودت همت و اراده داشت، الان ستاره فوتبال ایران بود؟ آقای سیدجلال! اگر می‌خواهی فضایی ایجاد کنی که همبازیانت انگیزه پیدا کنند ایرادی ندارد اما لطفا شورش را در نیاور و به مردم آدرس غلط نده. همان «نمی‌خواهند ما قهرمان شویم» را تکرار کن و خلاص!

*** چهار تیم در یک فصل؛ مگر داریم؟ مگر می‌شود؟
باشگاه بادران که رئیس آن شهره موسوی نایب رئیس سوم و بانوان فدراسیون فوتبال است، روز یکشنبه امیدرضا روانخواه را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرد. این چهارمین تیمی است که روانخواه در فصل جاری به عنوان مربی یا سرمربی در آن حضور پیدا می‌کند. هافبک پیشین استقلال فصل جاری را با سرمربیگری خیبر خرم‌آباد شروع کرد. روانخواه چهار هفته بیشتر در این تیم دوام نیاورد و سپس گفته شد به‌عنوان مربی به کادر فنی پدیده اضافه شده است.

محمد نوازی دستیار سیدمهدی رحمتی در این باره گفته بود: «آقای روانخواه آمدند و رفتند. این موضوع در حیطه کاری من نیست و آقای رحمتی باید پاسخگو باشد. او یک مشکل خانوادگی داشت و نتوانست با تیم ادامه دهد.» روانخواه پس از این ماجرا سر از نساجی درآورد و به‌عنوان دستیار مجید جلالی انتخاب شد و در نهایت روز گذشته سرمربی جدید بادران لقب گرفت. رکوردی خاص و منحصربه‌فرد در ۲۳ هفته‌ای که از لیگ برتر و ۲۵ هفته‌ای که از لیگ دسته اول گذشته و به نام روانخواهی رقم خورده که هنوز در ابتدای راه مربیگری است.

حال به اظهارنظر رئیس فدراسیون در تاریخ ۲۰ فروردین برگردیم که گفته بود جلوی عوض کردن چند تیم از سوی یک مربی در یک فصل را می‌گیرد. باید اکنون از عزیزی‌خادم پرسید چه شده است که حتی نایب رئیسش هم به حرف او توجهی نمی‌کند؟ آیا عزیزی‌خادم نباید اصلاحات را از مجموعه خودش آغاز کند؟ آیا او نباید جلوی این کار را ابتدا از درون فدراسیون فوتبال بگیرد؟ وقتی عزیزی خادم نمی‌تواند مجموعه تحت مدیریت خودش را کنترل کند، این انتظار که اشرافی کامل به وقایع و اتفاقات فوتبال کشور حداقل به اندازه جایگاهش داشته باشد، بیهوده است. آیا با این شرایط می‌توان به بهبود شرایط این فوتبال امیدوار بود؟

کدخبر: ۳۹۲۱۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر