کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۷۷۵۷
تاریخ خبر:

‌نکات و سوژه‌های مهم لیست اول کی‌روش

روزنامه هفت صبح | دیروز اسامی بازیکنان دعوت به شده به اردوی تیم ملی از لیگ‌برتر اعلام شد. این اولین فهرست کارلوس کی‌روش است و طبعا به آن ایراداتی هم وارد است اما واکنش افکار عمومی نسبت به کلیت آن مثبت است. نکات و سوژه‌های موجود در این فهرست را مرور می‌کنیم.

دروازه‌بان‌ها: پیام نیازمند، سیدحسین حسینی و علیرضا بیرانوند
احتمالا کمتر کسی می‌تواند به فهرست گلرهای دعوت شده به تیم ملی ایراد بگیرد. حسینی و بیرانوند فوق‌العاده آماده هستند و نیازمند هم بعد از بازگشت به سپاهان، مظاهری را نیمکت‌نشین کرده است. از لیگ برتر حامد لک هم با توجه به عملکردش می‌توانست در این اردو حضور داشته باشد.

اما احتمالا حواشی او در یکی دو هفته اخیر و البته خصوصیات اخلاقی‌اش باعث شده تا سرمربیان تیم ملی ریسک دعوت و بازی دادن به او را به جان نخرند. محمدرضا اخباری هم اگر آمادگی فصل گذشته را از خود نشان می‌داد شاید می‌توانست به جای نیازمند به اردو دعوت شود. در حال حاضر تنها دروازه‌بان لژیونر تیم ملی امیر عابدزاده است که در ماه‌های اخیر به شدت افت کرده و حتی اگر نامش در فهرست لژیونرهای دعوت شده به تیم ملی نباشد، کسی به کی‌روش خرده نخواهد گرفت.

مدافعان راست: رامین رضاییان، مهدی شیری و صالح حردانی
احتمالا بزرگ‌ترین علامت سوال لیست ملی‌پوشان لیگ برتری به همین پست مربوط می‌شود. جایی که دانیال اسماعیلی‌فر پس از چند نمایش خوب در پرسپولیس دعوت نشده است. البته همه می‌دانند که گزینه اول کی‌روش برای این پست رامین رضاییان است اما بازیکن جایگزین او در موارد اضطراری باید سطحی نزدیک به او داشته باشد تا جای خالی احتمالی‌اش به تیم ضربه نزند.

اما دو بازیکنی که به همراه رضاییان به اردو دعوت شده‌اند از نظر فنی فاصله زیادی با او دارند. شیری در بهترین حالت یک مدافع راست کاملا معمولی است و حردانی هم از نظر فیزیکی ضعیف است و بعید است بتواند با بازیکنان قدرتمند انگلیس، آمریکا و ولز در نبردهای تن‌به‌تن پیروز شود. احتمالا نام صادق محرمی را در فهرست لژیونرها خواهیم دید اما او هم به اندازه رامین قابل اعتماد نیست. به نظر می‌رسد دانیال اسماعیلی‌فر این استحقاق را داشت که حداقل در این اردو تست شود.

مدافعان وسط: سامان فلاح، عارف آقاسی، مرتضی پورعلی‌گنجی و آرمین سهرابیان
به جز مرتضی پورعلی‌گنجی احتمالا سایر دعوت‌شده‌های لیگ برتری جایی در فهرست نهایی تیم ملی نخواهند داشت. در اردوی گذشته عارف غلامی از استقلال هم دعوت شده بود و پیش‌بینی می‌شد نفراتی مثل روزبه چشمی و سیاوش یزدانی هم دعوت شوند اما خبری از آنها نبود.

این احتمالا به معنای ماندن شجاع خلیل‌زاده در فهرست نهایی تیم ملی است. اگر کی‌روش مدافع محبوبش یعنی چشمی را دعوت می‌کرد، مشخص می‌شد که هنوز به او به عنوان مدرن‌ترین مدافع میانی ایران نظر دارد اما حالا گزینه‌های اصلی در دفاع میانی، پورعلی‌گنجی، کنعانی‌زادگان، مجید حسینی و شجاع خلیل‌زاده هستند.

مدافعان چپ: ابوالفضل جلالی و امید نورافکن
نورافکن با وجود اینکه جایگاه فصل گذشته‌اش را در ترکیب سپاهان ندارد اما همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازی در دفاع چپ است. جلالی هم احتمالا فقط در این اردو حضور خواهد داشت و در فهرست نهایی غایب خواهد بود. در این پست احسان حاج‌صفی و میلاد محمدی بازیکنان محبوب کارلوس کی‌روش هستند و البته نباید نام وحید امیری را هم از قلم بیندازیم. کی‌روش قطعا او را فراموش نکرده و در صورت بهبود و رهایی کامل از مصدومیت او را به تیم ملی بازخواهد گرداند.

هافبک‌های وسط: مهدی مهدی‌پور ، محمد کریمی، یاسین سلمانی، رضا اسدی، مهدی حسینی، محمد خدابنده‌لو و میلاد سرلک
قابل پیش‌بینی است که نفراتی مثل کریمی، سلمانی، حسینی و خدابنده‌لو شانس چندانی برای باقی ماندن در فهرست نهایی نداشته باشند. آنها فقط می‌توانند امیدوار باشند که کی‌روش بعد از جام‌جهانی هم روی آنها نظر مثبت داشته باشد و دعوت‌‎شان کند. در این پست سعید عزت‌الهی گزینه اول کی‌روش است و شاید احسان حاج‌صفی هم در کنار او بازی کند. سایر نفرات یعنی مهدی‌پور، سرلک، اسدی و احتمالا احمد نورالهی باید برای ماندن در فهرست با هم رقابت کنند.

وینگرها: محمد محبی، مهدی قایدی، سعید صادقی، مهدی ترابی ‌
هر ۴ بازیکن روزهای نسبتا خوبی را در لیگ برتر پشت سر می‌گذارند اما واقعیت این است که در این پست، تیم ملی مهره‌های باتجربه‌تری در اختیار دارد. علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده و سامان قدوس نفرات مورد اعتماد کی‌روش هستند و حتی ممکن است مثل جام‌جهانی روسیه، کی‌روش از بازیکنی مثل طارمی در پست وینگر استفاده کند. در این صورت شانس این ۴ نفر برای ماندن در لیست تیم ملی کاهش خواهد یافت.

مهاجم: شهریار مغانلو
او تنها مهاجم لیگ برتری دعوت شده به اردوی تیم ملی است که البته خودش هم می‌داند شانس چندانی برای ماندن در فهرست نهایی ندارد. سایر مهاجمان لیگ برتری هم آنقدر درخشش نداشته‌اند که حتی به این اردو دعوت شوند. در این پست سردار آزمون، مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد مهره‌های مورد علاقه کی‌روش هستند و کاوه رضایی، علی علیپور و شهاب زاهدی هم گزینه‌های بعدی هستند.

کدخبر: ۴۷۷۷۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر