کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۲۴۷۲
تاریخ خبر:

نکاتی متنوع و جالب‌توجه از مسابقه شب‌های مافیا

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | هفته پیش فصل اول مسابقه شب‌های مافیا در بخش مردان تمام شد و از این هفته نوبت به رقابت خانم‌ها می‌رسد. همان‌طور که می‌دانید، این مسابقه ساخته سعید ابوطالب است و بازیگران در سه قسمت و در دو گروه شهروند و مافیا با هم رقابت می‌کنند. هنوز اسامی نفرات برتر دسته مردان اعلام نشده است، اما می‌توان پیش‌بینی کرد چه کسانی به مرحله بعد راه خواهند یافت. در گزارش امروز مروری داریم بر نکاتی متنوع از مسابقه شب‌های مافیا.

*** مورد اول| جذابیت یک مسابقه بیگانه
اگر پیگیر باشید، می‌دانید که سابقه مسابقه مافیا به دهه ۹۰ میلادی و کشور روسیه می‌رسد. بعد از آن محبوبیتش همگانی شد، اما در کشور ما جای خود را چندان باز نکرد. از چندسال پیش شبکه سلامت مسابقه‌ای به نام شهروند و مافیا روی آنتن فرستاده و حالا نوبت به سامانه فیلیمو رسیده است.

ویژگی مسابقه شب‌های مافیا به حضور چهره‌های مطرح برمی‌گردد که باعث شده توجه مخاطبان به آن دوبرابر شود. رکورد ۱۹ میلیون دقیقه تماشا در قسمت اول این مسابقه نشان می‌دهد شب‌های مافیا خیلی زود جای خود را باز کرد. حالا این بازی برای قاطبه مخاطبان، آشنا و ملموس است.

*** مورد دوم| خوش‌نقشی میزبان
یکی از امتیازهای مسابقه شب‌های مافیا به اجرای خوب محمدرضا علیمردانی برمی‌گردد. او که در برنامه چهل‌تیکه عملکرد موفقی نداشت، در این مسابقه با تسلط کامل مسابقه را هدایت می‌کند. توضیحاتش برای بیننده‌ها توأم با جزئیات است و موقع مسابقه به‌موقع ورود می‌کند. استایل و نوع صحبت‌های او به همراه برخوردهای قاطع با شرکت‌کننده‌ها،‌ از علیمردانی چهره‌ای موفق ساخته است و باعث شده داور یکی از ارکان موفقیت مسابقه لقب بگیرد. میزانسن شب‌های مافیا و مدل پوشش شرکت‌کننده‌ها از دیگر مواردی است که شمایل مسابقه را جذاب کرده.

*** مورد سوم| ستاره‌های بازی
مسابقه‌ای از جنس شب‌های مافیا وقتی مهیج می‌شود که شرکت‌کننده‌های توانا در آن حضور داشته باشند. در سه قسمت اول حامد آهنگی و مجید واشقانی بیش از دیگران توانستند نظر مخاطبان را جلب کنند. آنها چه زمانی که شهروند بودند و چه زمانی که مافیا، دیگران را بارها به خطا انداختند و در هر دو موقعیت هم پیروز مسابقه شدند.

استفاده درست از میمیک صورت و نوع استدلال‌ها به کمک آنها آمد. بازی خوب هومن حاجی‌عبداللهی را هم نباید از یاد برد. حضور سیدجواد هاشمی با شمایل جدید هم نمک بازی را بیشتر کرد. او بازی قابل‌قبولی ارائه کرد. بازیگری مثل بیژن بنفشه‌خواه اگرچه در بازی مافیا چندان موفق نبود، اما به دلیل سبقه خوب مخاطب از او و بذله‌هایش، مورد توجه قرار گرفته است. عملکرد بهرنگ علوی هم مورد توجه نسبی مخاطبان واقع شده.

*** مورد چهارم| بازیکن‌های ناموفق
چهره ناکام سری اول شب‌های مافیا، ‌رضا شفیعی‌جم است. استدلال‌های او در دو قسمت اول غالبا نادرست از آب درمی‌آمد و در قسمت سوم هم اشتباهی عجیب مرتکب شد و شهروندان شکست خوردند.

محمدرضا هدایتی هم دیگر چهره ناموفق شب‌های مافیا بود. او نتوانست از بیان و چهره‌اش استفاده خوبی کند و بارها شهروندان درباره او به شک افتادند. این ایراد به میرطاهر مظلومی، کاوه خداشناس و هادی کاظمی هم وارد است، ‌با این تفاوت که آنها بیش از حد واکنش داشتند. از عماد طالب‌زاده چون بازیگر نیست، انتظار بالا نبود و در حد خودش موفق عمل کرد.

*** مورد پنجم| سرنوشت مسابقه
در سال‌های اخیر رئالیتی‌شوهای زیادی ساخته شده است که معدوی از آنها موفق بوده‌اند. این سبقه، باعث می‌شد با دیده تردید به موفقیت شب‌های مافیا نگاه کنیم. خاصه آنکه این بازی برای غالب مخاطبان بیگانه بود. اما بعد از پخش سه قسمت، شب‌های مافیا جای خود را باز کرد و حالا به گواه کاربران فیلیمو و میزان تماشای آن، مسابقه اثری موفق بوده است.

با شروع قسمت‌های مربوط به خانم‌ها، احتمالا میزان تماشای شب‌های مافیا بالاتر هم برود؛ به‌ویژه اینکه حالا مسابقه در سبد تماشای مخاطبان جا گرفته. طبعا مراحل بعدی و حضور بازیگرانی که در قسمت‌های نخست تسلط بیشتری به بازی داشتند، آن را حرفه‌ای‌تر خواهد کرد. پیش‌بینی ما این است که از جمع بازیگران مرد، شانس این چند نفر برای حضور در مرحله بعدی بیشتر است: مجید واشقانی، حامد آهنگی، هومن حاجی‌عبداللهی و سیدجواد هاشمی.

کدخبر: ۳۶۲۴۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر