کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۹۱۱۴
تاریخ خبر:

نوه صدام: از عراق تنها یک شلوار و دو تی‌شرت آوردم!

حریر حسین کامل، نوه رهبر سابق عراق اکنون در اردن زندگی می‌کند. وی دارای تحصیلات عالی است و در حال حاضر به امور خانوادگی خود می‌پردازد. با این حال، این زندگی صلح آمیز و آرام را به سرعت بدست نیاورده است. تهدید‌های مختلف و حبس در آپارتمان بدلیل مسائل امنیتی در این مدت برای وی وجود داشته است. رغد حسین، مادر وی بعد‌ها از تهدیدات بسیاری که دریافت کرده بود سخن گفت.حریر حسین کامل کتاب خاطراتش را تحت عنوان "نوه صدام" منتشر کرده است.

به گزارش تابناک و به نقل از «آزادی» ، حریر حسین کامل در گفتگو با اسپوتنیک خود را اینگونه معرفی می کند:«بومی عراق. دختر ژنرال حسین کامل، نوه رهبر سابق عراق، صدام حسین. مادر من رغد بزرگترین دختر وی بود. من ۳۲ سال دارم و فارغ التحصیل دانشکده اقتصاد دانشگاه کانادایی‌های اردن هستم.»

وی درباره کتاب "نوه صدام" اظهار می دارد:«محتوای کتاب با عنوان آن منطبق است. این خاطرات خانواده ما از زندگی در عراق است. این کتاب هم در مورد خاطرات خوب و هم در مورد مشکلات است. این کتاب زندگی پنهان ما برای عموم را روشن می‌سازد. پس از خواندن کتاب، خواننده علاقه مند می‌تواند ما را بهتر درک کند. من ۲ سال پیش شروع به نوشتن آن کردم. کتاب به هزینه من و توسط خانه علم عرب توزیع شده است.»

نوه صدام حسین درباره شبی که از عراق فرار کرد خاطر نشان می کند:«شب سرد و وحشتناکی بود. ما در موصل بودیم. مادرم رغد و عمه رعنا، دومین دختر صدام حسین، بلافاصله با فرزندان خود به سوریه رفتند. از مرز با پای پیاده رد شدند. نگهبانان مرزی سوریه آتش گشودند، ترسناک بود. خوشبختانه هیچ کس صدمه ندیده بود.»

وی در این گفتگو درمورد بهترین خاطرات خانوادگی خود بیان می دارد: «در عراق، همه چیز خوب بود. بهترین خاطرات من از عراق است. من دلتنگ مدرسه، خیابان و خانیمان هستم. برای من از عراق فقط خاطرات باقی مانده است. من هیچ چیز جز شلوار و دو تی شرت از عراق برای خودم نیاوردم.»

کدخبر: ۲۴۹۱۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر