کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۰۶۰۵
تاریخ خبر:

نوشداروی ‌سعید بعد از مرگ سهراب!

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | انتقادها به سریال «دل» همزمان با پخش قسمت سی و نهم به اوج رسید. در این قسمت سکانس به هوش آمدن خسرو (سعید راد) محل شوخی کاربران شد تا جایی که سعید راد هم به جمع مخالفان سریال پیوست و در گفت‌وگو با رادیو تهران علیه «دل» شورید. این که چرا آقای راد حالا و در آستانه اتمام سریال تصمیم به عمومی کردن انتقادهایش گرفته عجیب است. چرا او تا الان ساکت بوده؟

*** مورد اول| شورش علیه دل
احتمالا مشروح گفته‌های سعید راد در گفت‌وگو با مصطفی امامی را شنیده یا خوانده‌اید. بخش مهم‌اش این است:«می‌خواستم بازی در سریال‌های خانگی را تجربه کنم. نمی‌خواهم بگویم کاش نمی‌کردم چون دیر یا زود این اتفاق می‌افتد. اما این کار راضی‌کننده نبود چون سناریو را کامل نخوانده بودم و ۱۰ صفحه، ۱۰ صفحه در اختیار من قرار می‌دادند…. ۲۰ قسمت را ۳۰ قسمت و ۳۰ قسمت را ۴۰ قسمت کنند‌ و حتی یک مقدار جا داشت حتی‌۵۰ قسمت هم سریال را در‌آورند چون مردم مهم نیستند و می‌خواهند تجارت کنند.»

*** مورد دوم| چرا حالا آقای راد؟
سریال «دل» از همان قسمت‌های اولیه نشان داد اثری نیست که بتوان از آن دفاع کرد. سعید راد بازیگری تیزهوش است و بهتر از دیگران می‌توانست بداند فرجام «دل» چه خواهد بود. او اما سکوت پیشه کرد و تا قسمت سی‌ونهم واکنشی نشان نداد. شاید یکی از دلایلی که حالا راد معترض سریال شده،‌سکانس پرحاشیه قسمت سی و نهم است.

در این قسمت خسرو از کما بیرون می‌آید و با همان تن رنجور و بیمار یک پرستار تنومند را نقش زمین می‌کند و در نهایت خودش را به محل نزاع آرش و نکیسا می‌رساند. با این سکانس شوخی‌های زیادی شد که از قضا بازی بد سعید راد وجه مشترک انتقادها بود. چه بسا با تنگ شدن عرصه، آقای راد هم خواسته خود را از بند انتقادها رها کند.

البته در فضای مجازی شاهد واکنش‌های متفاوتی هستیم. در کنار تحسین‌ها نسبت‌به موضع‌گیری راد، برخی دلیل دیگری را پیش کشیده‌اند. یکی از کاربران فیلم‌نیوز نوشته:«هیچ بازیگر یا عواملی قبل از گرفتن چک آخر دستمزدش اظهارنظر نمی‌کنه.» کامنت یکی از کاربران خبرآنلاین هم مشابه این نظر است:«این که شما پولت رو بگیری و بعد این حرف‌ها رو بزنی توهین به مخاطب است.» از این دست نظرها باز هم دیده می‌شود که مخاطبان معتقدند واکنش آن هم در واپسین قسمت «دل»بی‌فایده است.

*** مورد سوم| سکوت اولیه کارگردان
صحبت‌های سعید راد پرسش‌های متعددی را ایجاد می‌کند که فقط کارگردان می‌تواند به آن‌ها پاسخ دهد. با منوچهر هادی تماس گرفتیم. او به هفت صبح می‌گوید انتقاد حق هر بازیگری است. توضیح بیشتری نمی‌دهد و می‌گوید پاسخ خود به سعید راد را در قالب یک پست اینستاگرامی خواهد داد.

*** مورد چهارم| پاسخ هادی
«اگر به هر دلیلی این همکاری به سلیقه شما خوش نیامده و خاطر زیبای شما را آزرده، من تمام قد به احترام شما، مهربانی‌هایت و سابقه درخشانت در حوزه بازیگری‌ می‌ایستم و فقط به خاطرات خوبی که در پشت صحنه با شما داشتم فکر می‌کنم»؛ این بخشی از پست اینستاگرامی منوچهر هادی در پاسخ به سعید راد است. او از راد هم دلجویی کرده و نوشته:«هر نقدی به سریال دل و بازی شما هست اشکال من است و این را می‌پذیرم.»

*** مورد پنجم| توپ در زمین راد است
کمی بعد از انتشار سریال «دل» یکی از ضعف‌های اصلی آن را بازی بد سعید راد دانستیم و نوشتیم حضور در این سریال به کارنامه او لطمه زده است. هفته پیش نقد مفصل‌تری بر بازی او نوشتیم و گفتیم او باید در انتخاب اولین سریال خانگی‌اش دقت بیشتری می‌کرد. سعید راد می‌گوید وقتی به کیفیت پایین سریال پی برده که کار از کار گذشته بود.

با این حال او می‌توانست برای حفظ وجاهت کارنامه‌اش از بازی در «دل» انصراف دهد و ضرر و زیان مادی را فدای وجه معنوی سابقه هنری‌اش می‌کرد. عدم تناسب سعید راد با نقش خسرو از همان قسمت‌های ابتدایی به شدت توی ذوق می‌زد. سعید راد لحن سنگینی دارد و بازی‌های فیزیکی‌اش بیشتر در یادها مانده است اما در این سریال منفعل بود و تنها واکنش مهم او منجر به تمسخر از سوی کاربران و مخاطبان شد.

کارگردان در «دل» از توانایی سعید راد بهره‌ای درست نبرد و او را در موقعیتی قرار داد که هیچ نسبتی با فیزیک و میمیک‌اش ندارد. سعید راد نمی‌توانست برای رهایی از این مخمصه به کارگردان پیشنهاد دهد؟ نمی‌توانست سریال را رها کند؟ اظهار پشیمانی او و انتقادهایش از «دل» نشان از جسارت دارد اما در حکم نوشدارو پس از مرگ سهراب هم می‌تواند تعبیر شود.

کدخبر: ۳۵۰۶۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر