کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۳۵۴۱
تاریخ خبر:

نمایندگان مجلس چقدر حقوق می گیرند؟

شرق نوشت:«مدیران دولتی و مقامات کشوری چقدر حقوق دریافت می‌کنند؟»؛ این سؤالی است که مردم و رسانه‌ها سال‌های سال در پی یافتن پاسخی روشن برای آن می‌گردند اما جز مواردی خاص که فیش حقوقی مدیران در رسانه‌ها افشا شده، هیچ‌گاه سایت و سامانه‌ای شفاف که در دسترس عموم جامعه باشد، راه‌اندازی نشده است.

نمایندگان مجلس هنوز اطلاعات مربوط به دستمزدهای خود را در سامانه یکپارچه اطلاعات اعلام نکرده‌اند. آن‌طور که حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه می‌گوید: با آقای انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت‌وگویی انجام دادیم که ایشان اعلام کرد اطلاعات آن بخش از نمایندگان که فقط از مجلس حقوق می‌گیرند، مشخص است اما اطلاعاتی از سایر نمایندگان که شغل دیگری دارند و معمولا حقوق بالاتری نسبت به نمایندگی دریافت می‌کنند، در دسترس نیست. علاوه‌براین، اطلاعات مربوط به مدیران و معاونان امور مجلس و سازمان‌های وابسته هم اعلام نشده است؛ تا اینکه آقای لاریجانی با ابراز تعجب نسبت به این موضوع جویای ماجرا شد و علیرضا رحیمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس را مأمور رسیدگی کرد که در نهایت مشخص شد این اطلاعات وارد سامانه نشده است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره متولی اصلی راه‌اندازی این سامانه توضیح می‌دهد: سازمان اداری و استخدامی متولی اجرای این ماده قانونی بوده و هست. البته بنا بر گزارشی که این سازمان ارائه داده، سامانه و سایت مورد نظر راه‌اندازی شده اما در ورود اطلاعات مشکل دارد.

کدخبر: ۲۷۳۵۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Amirkhan56

    حیف یک ریال که به اینها داده بشود. آدمها یی که توی این شرایط بد و بحرانی کشور، فق ط به فکر لابی گری برای خودشون و سیاست با زی برای گروهشون هستند. واقعا حیف پول بیت المال