کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۳۷۷۱
تاریخ خبر:

نماینده مجلس: حذف اشتباهی یارانه کارگران بجای ثروتمندان

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس تاکیدکرد: سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه ها مسئول حذف یارانه افراد هستند و قصوری که در حذف یارانه نیازمندان به وجود آمده مربوط به این دو سازمان است که باید دقت کافی می کردند.

محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگارایلنا، لبا بیان اینکه حذف یارانه ثروتمندان قانون است، گفت: قانون دولت را الزام کرده که یارانه دهک های بالای جامعه را حذف کند و حتی یارانه دهک های پایین را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه اشتباه در حذف یارانه ثروتمندان زیاد است، ادامه داد: متاسفانه از ابتدایی که قانون هدفمندی یارانه ها تصویب شده، این قانون به درستی اجرا نشده است. در حال حاضر نیز دولت اعلام کرده که۸۰۰ هزار نفر از یارانه بگیران حذف شدند. اما اشتباه در حذف زیاد بود و یارانه بعضی از کارگران، معلمان و افراد تحت پوشش کمیته امداد حذف شده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: گفته می شود که ۴۵۰۰ نفر به حذف یارانه خود اعتراض کرده اند ولی به نظر می رسد تعداد معترضان بیشتر است. امیدواریم که یارانه افراد نیازمند حذف نشود و حق به حق دار برسد.

ابطحی گفت: ابتدا مسئولین ذی ربط اعلام می کنند که سامانه اطلاعاتی دقیقی نداریم و به همین جهت نمی توانستیم یارانه دهک های بالای جامعه را حذف کنیم. اما کم کم زیر ساخت های لازم مهیا شده است و سیستم های بانکی و سامانه ها به یکدیگر متصل شدند. بنابراین مشخص شد چه کسی به واقع جزو دهک های بالای جامعه محسوب می شود.

وی به دستگاه‌های خاطی در قطع یارانه نیازمندان اشاره کرد و گفت: سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه ها مسئول حذف یارانه افراد هستند و قصوری که در حذف یارانه نیازمندان به وجود آمده مربوط به این دو سازمان است که باید دقت کافی می کردند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات حذف یارانه ثروتمندان تاثیر روانی زیادی در جامعه دارد؛ خاطرنشان کرد: مبلغ یارانه ناچیز است و در زندگی افراد ثروتمند تاثیری ندارد. بنابراین باید یارانه ثروتمندان حذف شود. تاثیر روحی و معنوی حذف یارانه ثروتمندان بسیار بیشتر از تاثیر مادی و اقتصادی آن است. سه دهک بالای جامعه حدود ۲۰ درصد یارانه بگیران را تشکیل می دهند که شاید پول چندانی نشود اما تاثیر روانی زیادی دارد.

ابطحی تاکید کرد: احساس تبعیض در میان مردم بسیار بیشتر از خود تبعیض است. حذف یارانه ثروتمندان موجب اعتماد سازی می شود و مردم در این شرایط متوجه می شوند که دولت جدی وارد شده و می خواهد اقدامات مهمی انجام دهد.

کدخبر: ۲۸۳۷۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر