کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۷۰۷۳
تاریخ خبر:

نماینده جنگجوی نیسان در ‌گروه مرگ!

روزنامه هفت صبح | نیسان جوک ابتدا در سال ۲۰۰۹ به شکل کانسپت رونمایی شد و پس از گذشت یک سال، در مارس ۲۰۱۰ میلادی عرضه آن آغاز گردید. این کراس‌اوور ژاپنی در سال ۲۰۱۰ موفق به ثبت رکورد مناسب فروش شد (در ماه نخست فروش یعنی در ماه ژوئن ۱۰۹۴۳ عدد نیسان جوک به فروش رسید) . همین عامل باعث شد نیسان تا مدت‌ها دست به ترکیب آن نزند و صرفاً به فیس‌لیفتی جزئی در سال ۲۰۱۴ بسنده کند.

سرانجام در سال ۲۰۱۹ نسل دوم این خودرو معرفی شد. جوک در سه تیپ اسکای‌پک، اسپورت و پلاتینیوم و در مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در بازار ایران موجود است. قیمت این خودرو در بازار ‌بین ۷۱۰ میلیون تا یک میلیارد است. در ادامه نقاط قوت و ضعف مدل اسکای‌پک که مدل پایه جوک محسوب می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

*** چرا بخریم؟
* طراحی جذاب: نیسان جوک بر پایه پلتفرم B رنو نیسان ساخته شده است. این همان پلتفرمی است که خودروهایی مانند نیسان میکرا، داتسون GO، رنو کپچر، رنو کلیو، رنو سیمبل و رنو توئینگو روی آن ساخته شده‌اند. با این حال این پلتفرم به اصطلاح به خوبی ‌ روی جوک نشسته و ظاهری مدرن و چشم‌نواز به آن بخشیده است که در کمتر خودرویی در این بازه قیمتی می‌توان آن را مشاهده کرد.

* ایمنی بالا: با مجهز بودن به سیستم‌های ABS , EBD, ESP، کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی و پرده‌ای، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم کنترل دینامیکی نیسان (NDCS) و کروز کنترل جوک توانسته ۵ ستاره ایمنی از موسسه NCAO بگیرد. همچنین از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا چهار ستاره دریافت کرده است.

* کیفیت ساخت بالا: در این بازه قیمتی با کراس‌اوورهایی روبه‌رو هستیم که پس از سه ماه استفاده به سروصدا می‌افتند و با کیفیت عایق‌بندی ضعیف به راحتی صدای موتور را به داخل کابین هدایت می‌کنند. جوک از این نظر خودرویی باکیفیت است و حتی نسبت به کپچر و داستر نیز کابینی آرام‌تر دارد.

*** چرا نخریم؟
* پیشرانه ضعیف: نیسان جوک پلاتینیوم و اسکای‌پک که پیشرانه ضعیفی دارای ۱۵۹۸ سی‌سی حجم را زیر کاپوت خود دارند که ۱۱۷ اسب بخار نیرو و ۱۵۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب آن‌ ۱۱٫۵ ثانیه و حداکثر سرعتش هم ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است که راضی‌کننده نیست. رقبای چینی جوک هم می‌توانند به راحتی در این بخش برای آن کری بخوانند.

* فضای کم کابین: در بخش عقب، سرنشینان عقب نیسان جوک بدون شک با مشکل روبه‌رو خواهند شد. یکی از این مشکلات فضای کم سرنشینان عقب به‌خصوص در قسمت قرارگیری پاها است. فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان عقب در حد یک خودرو هاچ‌بک است و اصلا شباهتی به خودروهای کراس‌اوور یا شاسی بلند ندارد.

* طراحی بد صندلی‌ها: ناراحتی سرنشینان عقب نیسان جوک تنها به کمبود فضا منتهی نمی‌شود. احساس خستگی و کوفتگی پس از نشستن روی صندلی‌های عقب این خودرو که از اصول ارگونومیک پیروی نمی‌کنند، یکی دیگر از معایب مطرح‌شده در طراحی کابین نیسان جوک است.

کدخبر: ۳۶۷۰۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر