کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۹۵۱۱
تاریخ خبر:

نمایش ضعیف استقلال که بوی قهرمانی می‌داد!

روزنامه هفت صبح | تقابل استقلال و پیکان با وجود اینکه گلی در‌بر نداشت اما یکی از بازی‌های جذاب و دیدنی نیم‌فصل دوم بود. سورپرایز این بازی، نمایش جسورانه پیکان بود که البته به شکلی دیگر در رویارویی دو تیم در جام حذفی هم تکرار شده بود. سه‌شنبه شب سیدحسین حسینی بهترین بازیکن زمین بود و در بازی جام حذفی هم علیرضا رضایی دروازه‌بان جوان استقلال مرد اول میدان بود!

اینکه در هر دو بازی دروازه‌بان‌های استقلال به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی می‌شوند احتمالا اتفاقی نیست. آمارها در هر دو بازی هم حکایت از موقعیت‌های گلزنی بیشتر پیکان دارد. در این مطلب موقعیت‌های گل مسلم پیکان در بازی سه‌شنبه را مرور می‌کنیم. موقعیت‌هایی که گل نشدن آنها می‌تواند نشانه‌ای باشد برای قهرمان شدن استقلال در پایان فصل. یک قهرمانی سزاوارانه و توام با خوش‌شانسی!

دقیقه ۱۳: شوت خطرناک غلامرضا ثابت ایمانی از پشت محوطه جریمه با واکنش دیدنی سیدحسین حسینی به کرنر رفت. در این صحنه سه هافبک استقلال بین ایمانی و دروازه خودی بودند اما نتوانستند مانع شوتزنی ایمانی بشوند.

دقیقه ۱۹: با یک حرکت عمقی از پشت عارف غلامی و یک پاس کات‌بک، توپ روی خط محوطه جریمه در شرایطی ایده‌آل به ایمانی رسید و او هم با شوتی فنی اما نه زاویه‌دار توپ را درست به سینه حسینی کوبید. در ریباند توپ به خود ایمانی رسید و او با دیدی فوق‌العاده توپ را به قاسمی‌نژاد رساند که او با بی‌دقتی هر چه تمام توپ را به آسمان زد. در این صحنه هم خبری از نظم و سازماندهی در خط دفاع استقلال نبود و خوش‌شانسی مانع باز شدن دروازه تیم فرهاد مجیدی شد.

دقیقه ۴۱: دفاع آشفته استقلال سرانجام یکی از نفرات خود را از دست داد. روی یک ضدحمله سریع، ابراهیم صالحی، داسیلوا را دربیل زد و با خطای او سرنگون شد و داور مدافع استقلال را اخراج کرد. در این صحنه هم اشتباه اول را خود داسیلوا مرتکب شد که توپ اول را قطع نکرد و اجازه داد مهاجم سریع پیکان به توپ برسد.

دقیقه ۵۷: با پاس چیپ مانند ایمانی از بین چشمی و حردانی و اشتباه عجیب عارف غلامی، دو بازیکن پیکان یعنی فرامرزی و قاسمی‌نژاد در چند قدمی دروازه استقلال با حسینی دو به تک شدند اما خروج حسینی زاویه را تنگ کرد و ضربه فرامرزی با اختلاف کم از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت. این بهترین فرصت پیکان در بازی تا این لحظه بود.

دقیقه ۶۷: با پاس ایمانی به پشت سر حردانی کوتاه قامت، توپ به قاسمی‌نژاد رسید اما او پس از یک کنترل سینه خوب ضربه‌ای کم دقت و ضعیف زد و حسینی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۷۴: روی یک ضدحمله سریع دیگر، پاس عمقی قاسمی‌نژاد، محمدجواد آزاده را در پشت مدافعان استقلال صاحب توپ کرد. او حسینی را هم دریبل زد اما زاویه تنگ شده بود و مدافعان استقلال رسیده بودند. در نهایت شوت او با واکنش حسینی به تیر دروازه استقلال خورد و عارف غلامی هم با دستپاچگی توپ را به کمک چشمی به کرنر فرستاد.

دقیقه ۸۷: حمله‌ای با دو موج از پیکان! ارسال اول را چشمی به گوشه محوطه جریمه استقلال دفع کرد‌ اما هافبک پیکان از راه رسید و پس از نفوذ تا لب خط با یک پاس کات بک، توپ را به حقدوست رساند و شوت زمینی او را حسینی با پا دفع کرد و این خطر هم از سر استقلال گذشت.

پیکان در برابر استقلال ۱۴ شوت زد که ۷ شوت در چارچوب بود و سیدحسین حسینی با مهار همین شوت‌ها بهترین بازیکن زمین شد. در طول فصل هیچ تیمی نتوانسته بود به این اندازه شوت در چارچوب به سمت دروازه استقلال شلیک کند. حتی تیم مس رفسنجان که تنها تیمی است ‌ توانسته دو بار دروازه تیم فرهاد مجیدی را باز کند، فقط ۴ شوت در چارچوب استقلال زد!

این پانزدهمین کلین‌شیت شخصی حسینی و هفدهمین کلین‌شیت تیمی استقلال در این فصل بود. کلین‌شیت‌هایی که در آنها علاوه بر دفاع خوب تیمی و نمایش‌های عالی دروازه‌بان‌های استقلال، خوش شانسی هم دخیل بوده است. اتفاقاتی مثل گل نشدن پنالتی گل‌گهر در ورزشگاه آزادی، از دست رفتن فرصت فجرسپاسی در دقیقه ۹۰ بازی با استقلال و چند مورد مشابه دیگر.

طلسمی که می‌تواند به کابوس تبدیل شود
البته فرصت ندادن استقلال به حریفان در بازی‌هایی مثل تراکتور، صنعت‌نفت، نفت مسجدسلیمان، نساجی در دو بازی رفت و برگشت و … هم هست که باعث ثبت این آمار کم‌نظیر برای تیم فرهاد مجیدی شده ‌ اما تکرار اتفاقاتی مثل بازی با پیکان می‌تواند در بازی‌های باقی مانده، طلسم نباختن استقلال را در بدترین زمان ممکن بشکند و باعث افت روحی و روانی بازیکنان این تیم و در نهایت از دست رفتن امتیازاتی شود که قهرمانی این تیم را دشوار کند و به تاخیر بیندازد. اتفاقی مثل خوردن گل اول تیم ملی ایران از ژاپن در جام ملت‌های آسیا که شیرازه تیم کی‌روش را از هم پاشید و دومین و سومین گل را هم به دنبال داشت و شکستی کابوس‌وار را به تیم ملی ایران تحمیل کرد.

کدخبر: ۴۴۹۵۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر