کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۷۸۶۱
تاریخ خبر:

نمایشگاه خودرو شیکاگو، از سالگرد بزرگان تا معرفی نامزدهای خودرو سال جهان

هفت صبح| نمایشگاه خودرو شیکاگو در حالی از انتهای هفته گذشته کار خود را آغاز کرده که میزبان حوادث و اتفاقات جالبی بوده و فعلا نیز با اعلام فهرست اولیه خودروهای سال ۲۰۱۹، حسابی خبرساز شده است. به غیر از اینها عرضه چند مدل خودرو سالگرد باعث شده تا تب خاطره‌بازی با خودروهای چند نسل قبل برندهای معتبر بالا بگیرد. بدون توضیحات اضافه، در چند قسمت سراغ این نمایشگاه معتبر رفته‌ایم و در چهار بخش زیر و بم این رویداد مهم خودرویی را بررسی کرده‌ایم.

سالگرد بزرگان در شیکاگو
مزدا میاتا، هوندا NSX و کریسلر پاسیفیکا سه خودرو محبو و موفقی هستند که در سه کلاس متفاوت، با مدل‌های سالگرد پا به نمایشگاه ۲۰۱۹ شیکاگو گذاشته‌اند. مزدا در نسخهAnniversary که به مناسبت سی‌امین سالگرد رودستر سبک وزن میاتا معرفی شده، این خودرو جذاب و جوان‌پسند را با رنگ‌ نارنجی و در تعداد تنها ۳هزار دستگاه ساخته است. در این نسخه، خریداران به آپشن‌هایی نظیر ترمز‌های برمبو، صندلی‌های ریکارو، سیستم صوتی بوس، جعبه‌دنده شش سرعته‌ خودکار، کمک فنرهای تازه بیل‌اشتاین و رینگ‌های مشکی ۱۷ اینچی دسترسی داشته و در دو نسخه سقف روباز و فلزی با قیمتی معادل ۳۴۹۹۵ و ۳۷۵۹۵ دلار به فروش رسیده‌اند. کریسلر هم در حالی نسخه ۳۵ سالگی دو ون محبوب خود یعنی پاسیفیکا و برادر ناتنی‌اش یعنی دوج گرند کاروان در نمایشگاه شیکاگو رونمایی کرده که از سال ۱۹۸۴، این دو ون ۱۴٫۶ میلیون دستگاه فروش داشته‌‌اند. جالب است بدانید این دو خودرو به تنهایی ۵۵ درصد سهم بازار ون‌های آمریکا را در اختیار دارند. همچنین هوندا با یادآوری خاطرات خوب خود از نسل اول کوپه NSX، نسخه سی سالگی نسل تازه را با رنگ قرمز در این نمایشگاه معرفی کرده است.

کمبود خودروهای جدید
به غیر از کیا تلوراید، هیوندای پالاسید، کیا اسپورتیج و لینکلن آویاتور تعداد زیادی از خودروهای ۲۰۱۹ در نمایشگاه حاضر هستند. با این حال چیزی که اختصاصا در نمایشگاه خودرو شیکاگو امسال رونمایی شده عرضه نسل تازه سوبارو لگاسی و نیز فولکس‌واگن جتا GTI بود. نسل هفتم لگاسی، ظاهر فانتزی‌تری داشته و سعی دارد خریداران بیشتری را در کلاس سدان‌های متوسط شهری به سمت خود جذب کند. فولکس‌واگن جتا GTI اما به عنوان یک سدان کوچک اسپورت، قرار است با نسخه‌های اسپورت مزدا۳، الانترا و مالیبو مقابله کند.

خودنمایی وانت‌پیکاپ‌ها
به غیر از معرفی نسخه‌های تازه از وانت‌پیکاپ‌های سه گانه آمریکایی، حضور مدل‌های سوپردیوتی و عمدتا شش چرخ فورد ۳۵۰F،
رام هوی دیوتی و شورولت سیلورادو از نکات جالب نمایشگاه بود. در عین حال عرضه نسخه فیس‌لیفت تویوتا تاکوما ۲۰۲۰ یکی از اتفاقات جالبی بود که نشان داد خودروساز ژاپنی قصد دارد سهمی بالاتر از این رده را نصیب خود کند.

اعلام نامزدهای جایزه خودرو سال ۲۰۱۹
فهرست نهایی بهترین خودروِ سال در شش قسمت طبقه‌بندی شده که خودروسازان اروپایی بیشترین نماینده را در آن دارند. به غیر از جایزه بهترین خودروِ سال، بهترین محصول سبز سال، بهترین خودرو لوکس سال، بهترین خودرو پرفورمنس و سریع سال، بهترین خودرو شهری و بهترین طراحی سال پنج عنوان دیگری هستند که تا انتهای همین هفته به شش مدل از ۳۵ خودرو نامزد این جوایز اعطا می‌گردد. جالب است بدانید برندهای ولوو، مرسدس بنز و ب.ام.و با محصولات مختلف خود بیشترین میزان نامزدی را به دست آورده‌اند.

کدخبر: ۲۴۷۸۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر