کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۶۹۲۱
تاریخ خبر:

نماهنگ جدید از خواننده سرود ای‌ایران

نماهنگ «یا الهی» به مناسبت ماه مبارک رمضان بر اساس ملودی‌ای از لئونارد کوهن تهیه و پخش شده است. از نکات مهم این نماهنگ، حضور اسفندیار قره‌باغی خواننده پیشکسوت موسیقی کشورمان است.
به گزارش تسنیم، این خواننده پیشکسوت که اکنون درگیر بیماری است، درباره سلامت جسمانی‌اش به خبرنگار تسنیم گفت: عمل جراحی کردم و اکنون مراحل شیمی‌درمانی را می‌گذرانم. دچار انسداد روده شده بودم که یک غده را با عمل جراحی از آن خارج و سپس تهالم را تخلیه کردند. حدود سه ماه است که منتظرم تا وضعیت بیمارستان‌ها پس از کرونا عادی شود و بلافاصله عمل جراحی دیگری در پیش خواهم داشت.
وی درباره اوضاع کنونی موسیقی در کشورمان و کارهایی که در سال‌های اخیر خوانده است، تأکید کرد: کارهایی که من تا کنون داشته‌ام، آثار تجاری نبوده‌اند. بیشتر آهنگ‌هایم ملی و انقلابی بوده است. در بسیاری از این آثار هم کسی یار و یاور ما نبوده و سفارشی نداشته‌ایم و بیشتر این آثار را با ابتکار خودم ساخته‌ام.
اسفندیار قره‌باغی درباره فعالیت‌های کنونی‌اش گفت: در حال حاضر قادر به خواندن نیستم. بیماری روی صدایم تأثیر بدی داشته است. گاهی حتی سخن گفتن هم برایم دشوار می‌شود.
گفتنی است اوّلین اجرای رادیویی وی در سال ۱۳۵۰ سرود ای ایران بود که با همکاری ارکستر بزرگ رادیو تلویزیون ملی ایران با رهبری فرهاد فخرالدینی انجام گرفت. اما بی‌تردید اثری که بیش از هر کار دیگر او، از صدا و سیمای ایران پخش شده، سرود آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو با صدای اوست که موسیقی آن را احمدعلی راغب ساخته و شعر آن را حمید سبزواری سروده‌است.

موزیک ویدیوی «یا الهی» با خوانندگی اسفندیار قره‌باغی و امیر فاتح خواننده جوان تبریزی اجرا شده است.

کدخبر: ۳۲۶۹۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    تو فیلم صمدو فولادزره گنده تر بود که!