کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۰۸۸۹
تاریخ خبر:

نقش ‌مهم‌ جا‌دوگرها ‌در زندگی ‌ما‌!

روزنامه هفت صبح، فاطمه ‌رجبی | قبلا کمک گرفتن اهالی دنیای فوتبال از دعانویسان و جادوگران بارها خبری شده و حتی پای چهره‌های زیادی به ماجرا باز شد، اما حالا طی چند روز گذشته خبرهایی درباره حضور عزیزان جادوگر، دعانویس و رمال در حوزه‌های دیگر هم منتشر شده و طی همین چند روز حداقل سه‌بار اسمشان را کنار هشدار درباره حضور آنها شنیده‌ایم.

*** مسئولان مراقبت کنند
آن بخش از نامه سرگشاده اخیر احمد توکلی که در آن ادعا شده بود غسال مرحوم آیت‌الله مصباح‌یزدی یک ابربدهکار بانکی است، آنقدر دیده شد و جنجال درست کرد که بخش جالب دیگری از نامه‌اش در سایه فرو رفت، درحالی‌که همین بخش به تنهایی می‌توانست خبری شود. این بخش از نامه توکلی یکی از سه ماجرایی است که طی چند روز گذشته حول محور دعانویسان و جن‌گیران و… به گوش رسید.

توکلی در این بخش نوشته: «بررسی برخی پرونده‌هایی که در دیده‌بان شفافیت و عدالت در جریان است، نشان‌دهنده نقشی است که متأسفانه جن‌گیرها و کهانت‌ورزان[ غیب‌گویان، کاهنان] فاسد در سال‌های اخیر در اتخاذ تصمیمات مرموزانه و ناکارآمدساز و جورافزای برخی از مسئولان و سرشناسان داشته‌اند.

افرادی که در لباس تاجران خیّر و متدین به دنبال نفوذ بر علما و مسئولان هستند فارغ از آنکه، کار خیری که از عایدی غصب املاک دیگران یا اجاره موقوفات به ثمن بخس صورت گیرد را چه سود، حتی اگر نگهداری از صدها کودک معلول یا ساخت مدرسه باشد و بدتر آنکه پای چنین افرادی را به تمشیت امور در آستان مقدس علی بن موسی‌الرضا (ع) نیز باز نماید.»

*** جادو، تضمین سرمایه‌گذاری
اینطور که پیداست، غیرقابل پیش‌بینی بودن همه‌چیز در ایران، از جمله همین بازار سرمایه و اتفاقی که در آن برای خیلی از سرمایه‌گذارها افتاد، باعث شده که عده‌ای دنبال راه‌هایی غیر از پیش‌بینی علمی و نظر کارشناسی بروند؛ مثل گرفتن دعا و درخواست مشاوره از رمال‌ها. اینطور که تجارت‌نیوز در گزارشی آورده، عده‌ای با دریافت هزینه‌های مختلف برای سرمایه‌گذارها دعا می‌نویسند و به آنها مشورت می‌دهند.

رمالی که خبرنگار تجارت‌نیوز با او تماس گرفته، در جواب این سوال که به نظر شما سهمم را بفروشم یا فعلا بگذارم باشد، می‌گوید: «فعلا بهش دست نزن، بذار باشه، وقت فروشش نیست، وقتش شد بهت میگم.» بعد هم اعلام می‌کند که یک دعا به قیمت ۴۲۰ هزار تومان برایش پیک می‌کند که اگر این دعا را همراه خودش داشته باشد، فعالیت‌های اقتصادی‌اش نتیجه می‌دهد و معامله‌هایش جوش می‌خورند.

یک نفر دیگر در یک گروه تلگرامی ادعا می‌کند که با نوشتن یک دعا در پوست آهو به قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان کاری می‌کند که متقاضی دست به خاک بازار سرمایه بزند، طلا شود!بررسی‌های هفت صبح نشان می‌دهند که ماجرا از این هم گسترده‌تر است؛ مثلا اسم و شماره فردی به نام جابرخان در بعضی از گروه‌های بورسی دست‌به‌دست می‌شود که در ازای دریافت یک میلیون تومان به سرمایه‌گذارها می‌گوید که روی کدام سهم سرمایه‌گذاری کنند.

یکی از همین سرمایه‌گذارها می‌گوید که جابرخان به بعضی‌ها دقیقا اسم سهم را می‌گوید و به بعضی‌ها فقط اعلام می‌کند که وارد کدام نوع سهم‌ها شوند؛ مثلا در حوزه شوینده‌ها سرمایه‌گذاری کنند یا در حوزه انرژی یا اصلا یک کانال دیگر. گویا بعضی از این رمال‌ها در روزهای اوج سوددهی بازار سرمایه، از متقاضیان دعا و مشاوره متافیزیکی، درخواست درصدی از سود می‌کردند، اما حالا به فضای قیمت‌گذاری برگشته‌اند. گویا خود دعانویسان و رمالان برای کارشان هزینه می‌کنند و پول می‌دهند تا عده‌ای تبلیغ کارشان را بکنند و بگویند که مو لای درز دعاها و پیش‌بینی‌های آنها نمی‌رود.

*** ورد ضدکرونا: ۵۰۰ هزارتومان
از زمان همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از شخصیت‌های برجسته دینی از مردم خواسته‌اند که برای رفع این بلا دعا کنند، در تمام مراسم‌های مذهبی که طی یک سال گذشته برگزار شده هم دعا برای تمام شدن روزهای کرونایی، بخش جدایی‌ناپذیر مراسم بوده، اصلا همه ما بارها و بارها حداقل توی دلمان گفته‌ایم که خدا کند این وضعیت تمام شود.

اما عده‌ای از اعتقاد مردم و اصالت جایگاه دعا سوءاستفاده کرده‌ و بازاری برای کسب درآمد دست‌وپا کرده‌اند: رمالان و دعانویس‌هایی که تا قبل از همه‌گیری کرونا هم مشتری‌های خودشان را داشته‌اند و احتمالا حالا هم به همان مشتری‌ها وعده نوشتن دعاهای عجیب‌وغریب برای مصون ماندن آنها از کرونا می‌دهند.

سایت شفاآنلاین در این مورد نوشته که عده‌ای از رمال‌ها حتی تا ۱۰ میلیون تومان بابت نوشتن دعایی که صاحبش را از کرونا مصون می‌کند، می‌گیرند. با جست‌وجو در تلگرام و اینستاگرام می‌بینیم که رقم‌های پایین‌تر هم دیده می‌شوند؛ مثلا ۵۰۰ هزار تومان. جالب اینکه یکی از دعانویس‌ها ادعا کرده که دعایش تاریخ انقضا دارد و برای اینکه تاثیرگذاری داشته باشد، باید هر دو ماه یک‌بار تجدید شود.

کدخبر: ۳۷۰۸۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر