کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۲۱۶۸
تاریخ خبر:

نقش پمپئو در ترور سردار سلیمانی

- روزنامه «واشنگتن‌پست» نوشته پمپئو وزیر امورز خارجه امریکا طی هفته گذشته هر روز با دونالد ترامپ صحبت کرده است که این صحبت‌ها سرانجام موجب شده ترامپ درخواست معاونش «مایک پنس» و پمپئو برای ترور سردار سلیمانی را تأیید کند.

- روز ۲۹ دسامبر، پمپئو همراه با «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا و «مایک میلی»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا به مجتمع تفریحی ترامپ در فلوریدا رفتند و در آنجا بود که اسپر و میلی گزینه ترور سلیمانی را به عنوان یکی از گزینه‌های واکنش به ایران مطرح کردند.

- یک عامل مهم در جلب موافقت ترامپ، هماهنگی «نزدیک» پمپئو و اسپر درباره این عملیات بوده است. این دو مقام، که در «آکادمی ارتش آمریکا» هم‌کلاسی بوده‌اند قبل از دیدار با ترامپ، با یکدیگر درباره این عملیات، صحبت کرده و آن را مورد بررسی قرار داده بودند. مایک پنس هم با این تصمیم موافق بود اما در جلسه برگزار شده در فلوریدا حضور نداشت.

- یک مقام آمریکایی می‌گوید پمپئو تابستان گذشته، بعد از آنکه ایران یک پهپاد آمریکا را سرنگون کرد تلاش مشابهی انجام داد اما در مجاب کردن ترامپ به اقدام تلافی‌جویانه نظامی ناکام مانده و به همین دلیل، «عبوس» شده بود. اما تغییرات اخیر در تیم امنیت ملی آمریکا، در کنار نگرانی ترامپ از اینکه در برابر اقدامات ایران سست به نظر برسد باعث شد پمپئو بار دیگر در صدد رقم زدن حادثه‌ای برآید که از مدت‌ها قبل به دنبال آن بود.

منبع: فارس

کدخبر: ۳۰۲۱۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر