کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۳۲۱۹
تاریخ خبر:

نقشه‌ راه اصولگرایان به روایت حسین شریعتمداری

روزنامه هفت صبح | حسین شریعتمداری روز یکشنبه در نشست مجازی مدیران و اهالی رسانه با موضوع «الزامات تحقق ایران قوی در انتخابات ۱۴۰۰» شرکت کرد و سخنانی گفت که به نظر می‌توان آن را راهبرد اصولگرایان در انتخابات پیش‌رو دانست. راهبردی که بعید است حرفی روی آن، دست‌کم در حوزه رسانه زده شود. گزیده این سخنان را به نقل از فارس بخوانید.

بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروز درباره انتخابات ختم کلام است.این سخنان علاوه‌بر اینکه به عنوان سخنان ولی‌فقیه بر همه ما حجت است،مستند و مستدل هم هست.هدف اصلی ما این است که در انتخابات مشارکت حداکثری محقق شود. رسانه‌ها باید تأکید کنند که رأی مردم تأثیر دارد و اگر مشکلی است باید در قوه اجرایی کشور بیان شود.

در جبهه انقلاب چندین نفر اعلام آمادگی کردند که افراد خوبی هستند اما خوب بودن کافی نیست و اگر همه با هم در انتخابات حضور یابند، تنها رأی شکسته می‌شود.درباره آقای رئیسی نیز دو دیدگاه وجود دارد، هر دو دیدگاه ایشان را قبول دارند اما یک عده موافق حضورشان هستند و برخی خیر، دیدگاه موافق معتقدند آمدن ایشان باعث اجماع می‌شود و بسیاری از افراد از عرصه کاندیداتوری کنار می‌روند.

طرف مقابل معتقد است با اعلام کاندیداتوری ایشان، دستگاه قضا چه آینده‌ای پیدا خواهد کرد؟ چراکه آقای رئیسی در دستگاه قضا امیدآفرینی کرده و میلیاردها دلار از اموال غارت شده را بازگردانده و بدون ملاحظه در راه مبارزه با فساد اقدام اساسی انجام داده است. موافقین حضور آقای رئیسی می‌گویند که قوه اجرایی جایگاه مهمی است و حتی می‌تواند از آن مقام به قوه قضائیه نیز کمک کند.

اما مخالفان می‌گویند که اگر آقای رئیسی در عرصه انتخابات حضور یابد، تبلیغات سوء علیه ایشان زیاد می‌شود. البته آقای رئیسی نقطه سیاه یا مبهمی در کارنامه خود ندارد. ایشان یک برند مبارزه با فساد هستند و هرکس در مقابل ایشان قد علم کند، نشان می‌دهد که با مفسدان ارتباط دارد. در بحث رأی‌آوری آیت‌الله رئیسی باید گفت او در دوره قبل در مقابل دولت مستقر بود و اغلب نیز دولت مستقر رأی می‌آورد، ایشان تنها با ۴۰ روز حضور در عرصه توانست ۱۶ میلیون رأی آورد که بسیار مهم است.

سخنان رهبری درباره اهمیت قوه مجریه نسبت به قوه قضائیه نیز کفه ترازو را به نفع موافقان حضور ایشان سنگین کرده است. البته طرح ترکیبی نیز مطرح است که از میان نامزدها یک نفر به عنوان رئیس‌جمهور بیاید و بقیه با توجه به تخصص خود در بخش‌های دیگر مستقر شوند اما چه کسی در این جایگاه قرار بگیرد نیز مهم است. در صورت طرح ترکیبی خواسته همه طرفداران جریان انقلاب اعمال می‌شود.

(درباره کاندیداتوری سید‌حسن خمینی): حضرت امام(ره) حق بسیاری بر گردن ما دارند و افرادی که نوه ایشان را علم کردند، می‌خواهند از جایگاه امام(ره) استفاده کنند. این اقدام نشان می‌دهد که دستشان خالی است. ایشان هم باید مواضع را ارزیابی کنند و اشتباه نکنند چراکه جریان مقابل می‌خواهد این شخصیت را فدایی خود کند.
(درباره سعید محمد): ایشان در عرصه فعالیت خود بسیار موفق بودند اما چه اندازه سابقه و شناخت از شرایط کشور دارند، باید بررسی شود.

کدخبر: ۳۸۳۲۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر