کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۲۷۱۵
تاریخ خبر:

نظر کارشناسان داوری درباره قضاوت فغانی در دربی چه بود؟

سه کارشناس داوری فوتبال کشورمان نظرشان را در خصوص قضاوت علیرضا فغانی در دربی ۹۶ بیان کردند.

حیدر سلیمانی: اخطار دقیقه ۲ فغانی به مرادمند دلیلی بر اقتدار داور بود. این کارت زرد کار خودش را انجام داد و بازیکنان تا دقیقه ۱۲۰ بازی مطیع اقتدار فغانی بودند. این یک درس مدیریت بود که فغانی به داوران ما داد و داوران باید از این بازی آموزش لازم را بگیرد. فغانی اما در صحنه مربوط به خطای ارسلان مطهری روی فرشاد فرجی دچار اشتباه شد و باید مهاجم آبی‌پوشان را به دلیل خطای خطرناک اخراج می‌کرد. فغانی به دلیل اینکه دید کامل روی این صحنه نداشت، نتوانست تشخیص دقیق دهد.

در نیمه دوم هم یکی دو مورد ناهماهنگی‌ بین فغانی و کمک اول به وجود آمد؛کمک‌داور ضربه کرنر اعلام کرد ولی فغانی ضربه دروازه گرفت. در کل قضاوت خوبی را شاهد بودیم و یک نوع درس مدیریتی به داوران ما داده شد.

نادر جعفری: درباره ارزیابی عملکرد داور باید درجه سختی بازی را در نظر بگیریم. با توجه به اینکه بازی در جام حذفی برگزار می‌شد درجه سختی بالایی هم داشت. نکته بارزی که تیم داوری دارد این است که سال‌ها با هم و در کنار هم قضاوت می‌کنند. اخطاری که در دقیقه ۲ به بازیکن استقلال داد کاملا درست بود. در دقیقه ۱۵ مطهری با پا ضربه به کمر بازیکن پرسپولیس زد و داور این برخورد را ندید. کمک داور هم درست ندید و به همین دلیل داور نتوانست جریمه شخصی در نظر بگیرد. در این صحنه داور باید به مطهری اخطار می‌داد. در دقیقه ۲۳ فغانی به درستی به بازیکن پرسپولیس اخطار داد. داور نشان داد که از هیچگونه اخطار برای اینکه بخواهد بازی را سالم و به خوبی پیش ببرد، دریغ نمی‌کند.

در نیمه دوم تیم داوری آرامش خاصی را به بازی القا کرد و بازیکنان هم اعتراضی نداشتند. فغانی خیلی روان بازی را قضاوت کرد و صحنه‌هایی را که می‌دید به خوبی سوت می‌زد. در دقیقه ۴۶کمک داور دوم به خوبی دستور به ادامه بازی داد. در دقیقه ۷۹ هم بازیکن پرسپولیس با گرفتن بازیکن استقلال از حمله آبی‌پوشان جلوگیری کرد که باید اخطار می‌گرفت. در دو نیمه وقت‌های اضافی هم تیم داوری هم قضاوت مدرنی را انجام دادند. در کل باید بگویم تیم داوری عملکرد خوبی داشتند و اگر اشتباهی هم داشتند تاثیرگذار نبود.

ابراهیم میرزابیگی: فغانی در دربی ۹۶ مشکل خاصی بابت قضاوت نداشت. یکی از دلایل راحتی کار داور این بود که بازیکنان هر تصمیمی که داور می‌گرفت قبول می‌کردند و با هر سوتی کسی به داور اعتراض نمی‌کرد. کادرفنی دو تیم به هیچ وجه اعتراضی نکردند و این عوامل باعث شد که فغانی کارش را به نحو احسن انجام دهند. داور بازی بی‌جهت سوت نزد و قانون آوانتاژ را به خوبی اجرا کرد و بازیکنان هم تصمیمات داور را بدون چون و چرا اجرا کردند.

در نیمه اول در دقیقه ۲ کارت زرد به درستی به مرادمند بازیکن استقلال داده شد. مهمترین صحنه‌ای که از دست فغانی در رفت این بود که باید به ارسلان مطهری کارت زرد نشان می‌داد چرا که خطای بازیکن استقلال شدید نبود. اخطار به مغانلو هم در دقیقه ۲۳ درست بود.

در نیمه دوم ۸ دقیقه‌ای که از سوی داور وقت اضافه اعلام شد زیاد بود و می‌توانست ۵ دقیقه وقت اضافه اعلام شود. در سایر دقایق بازی فغانی مشکل خاصی نداشت و در کل قضاوت خوبی را از او دیدیم. به عقیده من فغانی نمره ۸٫۵ می‌گیرد و تیم‌ها از بابت داوری ضرر نکردند.

منبع: تسنیم

کدخبر: ۴۰۲۷۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • arsha1360

    پنالتی ها رو یک بار دیگه نگاه کنید ،و پن التی تکرار شده سپاهان