کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۵۱۶۸
تاریخ خبر:

نظر نماینده خمینی شهر درباره تجاوز به دختر بچه افغان

روزنامه شرق با محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در باره تجاوز به یک دختر در خمینی شهر مصاحبه کرده است.بخشی از این مصاحبه را می‌خوانید:

*شما درباره موضوع تجاوز به دختربچه افغانستانی در خمینی‌شهر، نامه‌ای نوشته بودید و انتقادهای زیادی به این نامه وارد شد؛ اما حالا پزشکی‌قانونی تجاوز را تأیید کرده است، توضیح شما چیست؟
پزشکی‌قانونی به‌هیچ‌وجه تأیید نکرده است. پزشکی‌قانونی می‌نویسد ازاله بکارت صورت گرفته است؛ اما ازاله بکارت با تجاوز صورت گرفته یا با شیشه پپسی؟

*‌با شیشه پپسی؟!
مثال می‌زنم. به‌لحاظ حقوقی، پزشکی‌قانونی نمی‌تواند بگوید، پزشکی‌قانونی نظر کارشناسی‌اش را می‌دهد؛ این قاضی است که باید تصمیم بگیرد.

*شما در نامه به موضوع ملیت اشاره کرده بودید که ملیت معلوم نیست و… .
بحثم این است که در بحث‌های اخلاقی و امنیتی…

*این بحث امنیتی بوده؟
خب اگر ما کنترل نکنیم، ۱۰ هزار نفر از پناه‌جویان افغان در خمینی‌شهر زندگی می‌کنند… اگر دعوا درست کنیم، آنها بیایند به یک فرد دیگر ایرانی تجاوز کنند چطور جواب می‌دهید؟! همین سفیر افغانستان که می‌خواست بیاید خمینی‌شهر، شما چه جواب می‌دهید؟ در کابل علیه نظام راهپیمایی کردند، شما چه جوابی می‌دهید؟ من حرفم این است که یک مسئولی که وظیفه‌اش کنترل آلام و کم‌کردن استرس‌هاست، باید خیلی حواسش جمع باشد که چه خبری را رسانه‌ای کند یا نکند.

*اما گفته‌نشدن آن هم کمکی به اصل موضوع نمی‌کند.
من نامه‌ای در چهار صفحه خطاب به ملت ایران نوشتم. در آن گفته‌ام.

*به‌هرحال انگار صورت‌مسئله را پاک کرده‌اید.
اصلا بحث صورت‌مسئله نیست. شما جوان هستید، خاطرتان نیست. مجله‌ای بود به نام «گزارش هفته» که هر هفته چاپ می‌شد. اول انقلاب می‎آمد و عکس‌های فرح و… را کنار دریا و اینها به‌عنوان فساد می‌زد؛ اما خب توقیف شد. چرا؟ خب اینکه به نفع ما بود. چون اشاعه فحشا می‌کرد یا روزنامه‌ای داشتیم به نام روزنامه حوادث؛ این کارش انتشار اخبار دزدی و تجاوز و اینها بود. اما آن را بستند؛ چرا؟ چون قبح گناه و جرم را در جامعه می‌شکست. آنهایی که دم از شفافیت می‌زنند چرا کارهای بزرگ را محرمانه می‌دانند؟ برجام محرمانه، قرارداد بویینگ محرمانه، اما اینجا که به اخلاق جامعه مربوط است باید شفافیت باشد؟! می‌گویم این مهم‌تر است، چون به نظام اخلاقی مربوط است. خداوند ستارالعیوب است.

*اما بالاخره جرمی اتفاق افتاده.
باشد؛ ولی باید ثابت شود. خب مثلا پدر معتاد است؛ آنها چه می‌دانند که بچه چی بوده. بهاره را بهانه کردند و بولدش کردند. پس‌فردا این دختر که عکس و فیلمش را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، چگونه باید در جامعه زندگی کند؟

کدخبر: ۲۱۵۱۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Etzio

    اگه تجاوز صورت گرفته مجرم بايد مجازات بش ه ،ديگه اين حرفا چيه

  • mohamadyousefi121

    واقعا متاسفم که تو نماینده یک شهر هستی

  • kool1980

    آقای ابطحی دلایلی که برشمردید هیچ سنخیتی با اعلام خبرتجاوزبه کودک بیگناه نداشنه! !!لطفا بازیهای سیاسی خود را وارد این مسا ئل مهم نکنید به هر بهانه ای خود رادرجامع ه مطرح نکنید

  • maryam.mohamadi

    من نمیدونم ایشون چه اصراری داری ک سرپوش بزاره رو این ماجرا ؟ انقدر هم رو حرفش تا کید میکنه و ولکن ماجرا هم نیست !!

  • nirvana

    تعجب داره مردم این شهرها بر چه اساسی این نمایندگان رو انتخاب کردن؟