کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۰۹۷۴
تاریخ خبر:

نظر مشاور جدید ترامپ درباره برجام

ایرنا نوشت: مشاور جدید امنیت ملی ترامپ که جایگزین "جان بولتون" جنگ طلب شده است، همچون سلف خود، برجام را "حماقت اوباما و توافق فاجعه بار" می‌داند.

حدود یک هفته پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به حضور جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی خود در کاخ سفید پایان داد، روز چهارشنبه در یک یادداشت توئیتری اعلام کرد که "رابرت سی.او برایان" به این سمت منصوب کرده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۱۵ در نشنال اینترست مقاله ای با عنوان "حماقت اوباما؛توافق فاجعه بار ایران" نوشت که در آن آمده است "هیچ شواهدی برای پشتیبانی از این ایده وجود ندارد که بتوانیم به ایران انقلابی اعتماد کنیم تا از اهداف بلند مدت خود در توسعه سلاح اتمی و سیستم های حمل آن چشم پوشی کند."

اوبرایان ادامه می دهد: علاوه بر مشروعیت دادن به برنامه اتمی ایران که اکنون " صلح آمیز " خوانده می شود، این توافق احتمالاً منجر به مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه خواهد شد.

او مادر جونز اضافه می کند یکی از مولفه های کلیدی سرخوردگی اوبرایان از توافق هسته ای این است که به اعتقاد او " ده ها میلیارد دلار از تحریم ها برداشته شد" و ایران ایستاد تا مقامات اوباما بقیه تحریم های تنبیهی را بردارند.

اوبرایان همسو با اظهارات جنگ طلبانه جان بولتون گفت" این اقدام اوباما ثروت بادآورده‌ای را در اختیار ایران گذاشت تا در اختیار گروه های نیابتی ایران همچون حزب الله در لبنان، رژیم اسد در سوریه، شبه نظامیان شیعه در عراق، شورشیان حوثی در یمن و حماس در غزه قرار گیرد".

کدخبر: ۲۸۰۹۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • delsoz

    اقا مطمئن هستی کسی یا گروه دیگر از قلم ن یافتاده! بازهم وقت داری فکر تا نوبت تو ه م برسه.بولتون جدید

  • Amirkhan56

    این دلقک، بله بله چی ترامپ است و فقط حرف ها و نظرهای او را تکرار می کند و سوابق ک اریش هم گواه این مسئله است.