کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۲۳۷۷
تاریخ خبر:

نظر مرحوم خسروشاهی درباره حجاب در ایران

دکتر رسول جعفریان،فروردین امسال کتابی منتشر کرد بنام"هادی نامه" که مجموعه مقالاتی است در ارجگذاری به مرحوم حجت الاسلام سیدهادی خسروشاهی که اسفند ۹۸ بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در گذشت.

به گزارش خبرآنلاین، در یکی از مقالات این کتاب که توسط محسن کمالیان(زلزله شناس و عضو پژوهشگاه زلزله شناسی کشور) نوشته شده ،به موضوع حجاب اجباری در اندیشه مرحوم خسروشاهی پرداخته است.

در بخشی از این مقاله آمده است: [مرحوم خسروشاهی]اگرچه به ‌وجوب حجاب بانوان اعتقاد داشت، اما درست مانند امام موسی صدر، اجباری کردن حجاب را خطایی بزرگ و اقدامی ناخواسته علیه خود حجاب می‌دانست.
فرازی از نوشته‌اش که نقلش از اسباب عدم صدور مجوز چاپ کتاب «قصه‌ی راز نی» توسط ارشاد قم شد، به قرار زیر است: «اجبار در هر چیزی، وقتی بسترسازی نشده است، نتیجه‌ی معکوس می‌دهد. اصولاً آنچه که ما امروز در ایران اسلامی به‌عنوان حجاب داریم مطلقاً حجاب نیست؛ بلکه مسخره کردن معنی و مفهوم حجاب است.
ای‌کاش مسئولین تدبیری می‌اندیشیدند تا محجبه‌های ایران هم مانند بانوان محجبه‌ی کشورهای اسلامی: لبنان، سوریه، مصر، ترکیه و … بودند؛ نه آنکه یک روسری به‌سر ببندند و زلف‌ها از جلو و عقب جلوه‌گر شوند! این نوع حجاب، نتیجه‌ی اجبار و فشار است و ربطی به ‌اسلام و حجاب واقعی ندارد»

کدخبر: ۳۲۲۳۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر