کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۷۹۶۳
تاریخ خبر:

نظرسنجی | نتیجه دیدار ایران و کره‌جنوبی را پیش‌بینی کنید

تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز چهارم فروردین ماه ۱۴۰۱ مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. صعود هر دو تیم به جام جهانی قطعی شده اما هر دو دسته برای عزت و اعتبار و صدرنشینی بهم چنگ و دندان نشان می‌دهند.

دو تیم تاکنون ۳۲ بار به مصاف هم رفتند که ۱۳ برد به نام ایران و ۹ پیروزی به نام کره جنوبی ثبت شده و ۱۰ دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است. در رقابت های انتخابی جام جهانی نیز دو تیم ۱۰ بار بازی کردند که ایران ۳ بار و کره جنوبی یک بار پیروز شده و ۶ دیدار هم با تساوی همراه شده است.

نتایج شش تقابل اخیر کره جنوبی - ایران

ایران یک - کره جنوبی یک (مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲)

کره جنوبی یک - ایران یک (دوستانه ۲۰۱۹)

کره جنوبی صفر - ایران صفر (مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸)

ایران یک - کره جنوبی صفر (مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸)

ایران یک - کره جنوبی صفر (دوستانه ۲۰۱۴)

کره جنوبی صفر - ایران یک (مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۴)

در ۱۱ سال گذشته کره جنوبی موفق به شکست ایران نشده است و قصد دارد این طلسم را امروز با حضور هوادارانش بشکند؛ از سوی دیگر ایران حتی با کسب یک تساوی در دیدار با کره جنوبی ۲۳ امتیازی می‌شود و بالاتر از این رقیب خود، صدرنشین جدول باقی می‌ماند.

بازی‌های اخیر ایران و کره جنوبی معمولاً کم گل از آب در آمده است و این موضوع نگرانی کُره ای ها را در پی داشته مبنی بر اینکه ممکن است ایران امروز هم به شکل تدافعی و بسته به میدان برود.

سایت munhwa در این ارتباط مدعی شد ایران تمرکزش را روی کارهای دفاعی می‌گذارد و تیم ملی کشورمان را به بازی تدافعی و وقت کُشی متهم کرد: «انتظار می‌رود ایران تمرکز خود را روی خط دفاعی بگذارد زیرا می‌تواند حتی پس از تساوی هم جایگاه اول خود را در گروه حفظ کند. به ویژه، این نگرانی وجود دارد که "فوتبال تختخوابی" منحصر به فرد در خاورمیانه انجام شود. تاکتیک دراز کشیدن روی زمین هنگام تماس فیزیکی بازیکنان که برای گذراندن زمان به ایران کمک می‌کند.»

این رسانه راهکار مقابله با تاکتیک وقت کشی ایران را هم ارائه داده است: «به ثمر رساندن گل اول کارآمدترین راه حل برای شکستن فوتبال تختخوابی است. این به این دلیل است که اگر آنها عقب بیفتند، دفاع متراکم را از بین می‌برند و برای به ثمر رساندن گل هجوم می‌آورند.»

در بخش دیگری از این گزارش به توانایی‌های سردار آزمون مهاجم ایران پرداخته شده و آمده است: «ضد حمله هدف بلندمدت ایران در این مسابقه است. مورد ویژه سردار آزمون (لورکوزن) است. آزمون که در ژانویه به بوندسلیگا رفت، مهارت‌های فوق العاده ای دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقل و انتقالات Transfermarkt، ارزش سون هیونگ مین (کارمزد تخمینی انتقال) ۸۰ میلیون یورو و آزمون ۲۵ میلیون یورو است. یک دفاع خفه کننده برای مسدود کردن مسیر توپ مورد نیاز است تا آزمون نتواند توپ را بگیرد.»

ایران در حال حاضر با دو امتیاز بالاتر نسبت به حریف خود صدرنشین گروه A در قاره آسیاست و سعی دارد با کسب پیروزی یا تساوی در این دیدار، جایگاهش را حفظ کند. دراگان اسکوچیچ در مسابقه امروز مقابل کره جنوبی مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس را به‌خاطر ابتلا به کرونا و صادق محرمی و سعید عزت‌اللهی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد که همین اتفاق کار او را برای انتخاب ۱۱ بازیکن اصلی سخت کرده

به‌نظر شما امروز چه نتیجه‌ای در دیدار ایران و کره‌جنوبی رقم خواهد خورد؟

نظرسنجی :

زمان انقضای این نظرسنجی به پایان رسیده است.

نتیجه بازی ایران و کره‌جنوبی را پیش‌بینی کنید - کل آرا ثبت شده 364

پیروزی تیم‌ملی فوتبال ایران (49% ) تساوی تیم‌های ایران و کره‌جنوبی (37% ) برتری تیم‌ملی کره‌جنوبی (13% )

کدخبر: ۴۴۷۹۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر