کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۰۱۲۶
تاریخ خبر:

نظرسنجی‌ها از شکست حتمی ترامپ حکایت دارد

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | ورود مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا درجهان، تمام قواعد بازی را به‌هم زد و بیشترین آسیب را هم نصیب آمریکا و اقتصادش کرد. شاید گزافه نباشد که بگوییم آسیب‌دیده‌ترین سیاستمدار قربانی کرونا، دونالد ترامپ است. ترامپ به مدت سه‌سال، تمام انرژی و تمرکز خود را بر دستاوردهای اقتصادی و اشتغال و رونق کسب‌وکارها گذاشت اما ظرف چندماه نه تنها تمام آن دستاوردها به باد رفت بلکه اوضاع به حدی وخیم شد که می‌توان به قطعیت گفت در دهه‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

یک‌سوم آمریکایی بیکار شده‌اند و رکود اقتصادی گریبان بخش عمده‌ای از مردم و شرکت‌ها را گرفته است. تاثیر این وضعیت را می‌توان به‌طور مستقیم در روند نظرسنجی‌های انتخاباتی در ماه‌های گذشته رصد کرد. اختلاف آرای ترامپ و بایدن که در ژانویه شانه به شانه هم حرکت می‌کردند، اکنون به ۱۵درصد رسیده است. جالب‌تر آن‌که این اختلاف با شیب مثبت درحال افزایش است و حتی گریبان ترامپ را در ایالت‌هایی مانند تگزاس و نیومکزیکو که در طول تاریخ به جمهوری‌خواهان رای می‌دادند، گرفته است.

نظرسنجی‌های هفته‌ گذشته اختلاف ۱۱درصدی بین بایدن و ترامپ را نشان می‌دادند و برخی از تحلیل‌گران ضمن تفسیر این اختلاف آرا، نقبی ‌هم به اختلاف آرای کلینتون و ترامپ در انتخابات گذشته می‌زدند و همچنان می‌گفتند که نمی‌توان با تکیه بر نتایج این نظرسنجی‌ها با قطعیت پیش‌بینی کرد که کار ترامپ تمام است.

اما اکنون با بروز اختلاف ۱۵درصدی بین این دو نامزد انتخابات و محاسبات هوش مصنوعی با استفاده از نتایج این نظرسنجی‌ها و تطبیق آن بر مدل نظرسنجی‌ها و نتیجه نهایی انتخابات ۲۰۱۶، می‌توان با قطعیت گفت اگر انتخابات همین امروز برگزار شود، بایدن دست‌کم با کسب ۳۱۰ رای الکترال رئیس‌جمهور خواهد شد و کار برای ترامپ تمام است.

می‌توان از رفتارها و واکنش‌های ترامپ در روزهای اخیر به این نتیجه رسید که او به‌رغم تمام شاخ و شانه کشیدن‌هایش برای کمپین بایدن، رسانه‌ها و موسسات آماری، شکست را با تمام وجود حس کرده است. ترامپ در اولین قدم تلاش کرد که با اعطای وام‌های بدون بهره به کشاورزان و دامداران، دوباره نظر این قشر را برای رای دادن در انتخابات به نفع خود جذب کند.

سپس ترامپی که نامزدهای دیگر، بالاخص مایکل بلومبرگ را برای هزینه‌های کلان تبلیغاتی مسخره می‌کرد و همیشه می‌گفت که به تبلیغات گسترده احتیاجی ندارد، مبالغ هنگفتی را برای تبلیغات مجازی و تلویزیونی اختصاص داده است. برای مثال تنها بسته تبلیغاتی او در شبکه اجتماعی فیسبوک ۶۰میلیون دلار و همچنین تبلیغات تلویزیونی در ایالت تگزاس ۱۰۰میلیون دلار برایش هزینه داشته است. ترامپ در اقدام آخر به‌طور رسمی رئیس کمپین انتخاباتی خود را تغییر داد.

او برد پارسکال را به‌طور رسمی اخراج و بیل استیپن را به‌جای او منصوب کرد اما با توجه به این‌که شایعه‌ای مبنی بر اختلاس و سواستفاده‌های مالی عروس‌های ترامپ و برد پارسکال بر سر زبان‌ها است، ترامپ پس از یک روز از اخراج پارسکال، او را در سمت مدیر تبلیغات مجازی منصوب کرد تا دهان پارسکال بسته بماند و مشکلات ترامپ را بیش از پیش نکند.

کدخبر: ۳۴۰۱۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر