کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۱۸۹۰
تاریخ خبر:

نسیم‌ ناامیدی‌ از‌ آرژانتین و مرگ فوتبالیست تهرانی

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو |‌ ۲۲ خرداد ۱۳۵۷٫ صفحه اول هیچ خبر دندانگیری برای امروز ما ندارد. در صفحه ۹ گزارشی کار شده که طبق آن هشتاد درصد فیلم‌های اکران شده در سال گذشته آثار وقیح سکسی بوده‌اند (عین عبارت گزارش). در این گزارش به یک مصوبه وزارت فرهنگ و هنر در بهمن‌ماه سال گذشته اشاره می‌کند که طبق آن صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های حاوی صحنه‌های سکسی از خرداد ۵۷ ممنوع می‌شود.

گزارشگر گلایه کرده که چنین مصوباتی از همان ۹ سال پیش و با اکران اولین فیلم‌های حاوی مضمون‌های سکسی باید اعمال می‌شد و پیش‌بینی کرده که تا پایان خرداد‌ماه، آغاز اجرای قانون ممنوعیت، همه فیلم‌های صحنه‌دار انبارها به‌سرعت به پرده سینماها خواهند رسید کما این‌که همین حالا هم فیلم‌هایی مثل باکره عشوه‌گر، دام برهنه‌ها، ‌بلوغ زودرس، ۱۸‌ساله گریزپا، ‌سوئدی عشوه‌گر، ‌عشق سرکش، ‌فردای یک عشق، ‌تجربه‌های امانوئل، امانوئل و فرانسواز، ‌مربی عشوه‌گر و… در حال اکران در سینماهای کشور هستند. چند فیلم ایرانی همزمان به اکران رسیده‌اند.

سفر سنگ از مسعود کیمیایی، ‌گزارش از عباس کیارستمی، ‌بوی گندم از فرزان دلجو و پرستوهای عاشق با شرکت لیلا فروهر و وفا، روی پرده هستند. تیم ملی با پرو بازی کرد و در حالی‌که عزمشان را جزم کرده بودند که با سه گل حریف را شکست دهند، با نتیجه سنگین چهار بر یک شکست خوردند که باز هم دو تا از گل‌ها از روی نقطه پنالتی زده شد. ایران بسیار هجومی بازی کرد و شش بار دروازه‌بان پرو را به عکس‌العمل‌های نجات‌بخش واداشت اما فقدان ساختار دفاعی موجب شد تا روی ضدحمله‌های حریف چهار گل بخورند.

حسن روشن برای اولین‌بار فیکس بازی کرد و با حسین فرکی خط حمله تیم ایران را تشکیل دادند و دقیقه چهل تنها گل ایران را با یک شوت والی زیبا به‌ثمر رساند. در هاشم‌آباد مردی به همراه زن ۲۳‌ساله‌اش به پاسگاه ژاندارمری رفته و از مستاجرش شکایت کرده که از قرار می‌خواسته به زن صاحبخانه تعرض کند. مستاجر که نامش غلامعلی است گفته که اتاق خواب این خانم روبه‌روی اتاق من است و از قصد پرده را نمی‌کشید و… من هم دیگر طاقتم طاق شده بود! شکوفه و مریم، خاله و خواهرزاده ۹‌ساله که به رویای خواننده شدن به تهران فرار کرده بودند، در خیابان مولوی توسط پلیس دستگیر و به خانواده‌هایشان عودت داده شدند.

۲۳‌خرداد ۱۳۵۶٫ نهاوندی گفته که نباید اشتباهات تبریز را تکرار کنیم و مبارزه با اشخاص فاسد باید شتاب بگیرد. داریوش همایون هم گفته دولت نیازی به ترمیم ندارد. جسد یک فارغ‌التحصیل معماری دانشکده هنرهای زیبا صبح امروز در محوطه این دانشکده پیدا شد که نامه‌ای در جیبش داشته که حاکی از خودکشی او بوده است. مسابقات فوتبال دیپلمات‌ها در تهران برگزار شده که دیپلمات‌های شوروی در فینال تیم چکسلواکی را شکست داده و قهرمان شده‌اند.

۱۰‌تیم از هجده سفارتخانه در این مسابقات شرکت کردند. بعضی تیم‌ها ترکیبی از فوتبالیست‌های چند سفارت بوده‌اند. مثلا ترکیه با ۵ سفارتخانه آفریقایی یک تیم تشکیل داده بود! فیلم کلاسیک غرب چگونه تسخیر شد در سینماها اکران شده است. فروزان هم پس از توفیق تجاری فیلم پشت و خنجر و اکران دایره مینا دوباره هوس بازی در سینما را کرده و قرار است با فرزان دلجو و شهره آغداشلو در فیلمی به‌نام پشت چراغ قرمز همبازی شود.

در صفحه ۲۵ گزارش کاملی کار شده تحت‌تاثیر یأس و ناامیدی حاصل از شکست سنگین مقابل پرو و این‌که در میدان جام جهانی تازه فهمیدیم چقدر از فوتبال سطح اول دنیا فاصله داریم. پرونده مرگ یک فوتبالیست تهرانی به‌نام مجید روستا هم به جریان افتاده که در آن مجید در فرار از دست پدر‌زن خود می‌خواهد از پنجره به خیابان بپرد اما به شکل بدی سقوط می‌کند و بعد هم می‌میرد. از قرار شب حادثه او و پدرخانمش ابتدا در یک کافه مشروب خورده و سپس در خانه بر سر برخی مسائل به مشاجره پرداخته‌اند. همین دیگر. فعلا خداحافظ.

کدخبر: ۴۶۱۸۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر