کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۴۱۳۱
تاریخ خبر:

نخستین سریال کیمیایی نوروز ۱۴۰۱ می‌آید

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | مسعود کیمیایی طی سال‌ها حضور در سینما ۳۰ فیلم بلند سینمایی ساخت و دو فیلم کوتاه، اما هیچگاه پایش به تلویزیون باز نشد و دنیای سریال سازی را تجربه نکرد. این اتفاق در حالی افتاد که کیمیایی دوبار تا آستانه تولید سریال پیش رفت؛ یکی سریال تلویزیونی و دیگری سریالی برای شبکه نمایش خانگی. پروژه اول که درباره تختی است کلا منتفی شد و پروژه دوم احتمالا سال آینده به جریان بیفتد. حالا قرار است کیمیایی از طریق دیگر وارد عرصه سریال شود: با تدوین نسخه سریالی «خائن کشی». اطلاعات تکمیلی را در گزارش هفت صبح بخوانید.

‌مورد اول| شش قسمت خائن کشی
پیگیران اخبار سینمایی اطلاع دارند «خائن کشی» تازه‌ترین فیلم کیمیایی است که هم قصه خاصی دارد و هم ترکیب بازیگران و گریم آن‌ها علاقه‌مندان را مشتاق به تماشای این فیلم در جشنواره فجر امسال کرده است. براساس شنیده‌های هفت صبح، کیمیایی بیش از یک فیلم سینمایی راش در اختیار دارد و به همین خاطر تصمیم گرفته یک نسخه سریالی از «خائن کشی» هم آماده کند.

براساس پیش‌بینی، قرار است شش قسمت از دل این راش‌ها بیرون کشیده شود.«خائن کشی» درباره مهدی بلیغ یکی از معروف‌ترین کلاهبرداران تهرانی است که زندگی دراماتیکی داشته و کیمیایی از نزدیک او را می‌شناخته. فرهاد آئیش، امیر آقایی، سارا بهرامی، پانته‌آ بهرام، مهران مدیری، پولاد کیمیایی، اندیشه فولادوند، حمیدرضا آذرنگ، سام درخشانی، الهام حمیدی و نرگس محمدی از جمله بازیگرانی هستند که در سی‌امین ساخته سینمایی کیمیایی حضور دارند.

مورد دوم| سریال ویژه نوروز
تصمیم این است تا نسخه سریالی «خائن کشی» نوروز ۱۴۰۱ توسط یکی از پلتفرم‌ها توزیع شود. فعلا مقدمات این کار در حال انجام است و به‌زودی قرار، نهایی می‌شود. طبعا در این فرآیند احتمال هرگونه اتفاق و در نتیجه تکذیب خبر وجود دارد. با این حال اصل تصمیم مبنی بر انتشار نسخه سریالی «خائن کشی» در شبکه نمایش خانگی تایید شده و خبر آن در اختیار هفت صبح قرار گرفته است.

مورد سوم| سرنوشت جسدهای شیشه‌ای
حتما اطلاع دارید که دو سال پیش خبر آمد که کیمیایی تصمیم به ساخت نسخه سریالی از رمان خود یعنی جسدهای شیشه‌ای گرفته است. حالا بشنوید که بخشی از اتفاقات این رمان در «خائن کشی» هم وجود دارد. با این حال کیمیایی علاوه بر این، بر تصمیم خود برای ساخت سریال جسدهای شیشه‌ای پابرجاست. او قصد دارد سال آینده تولید این سریال برای پخش در شبکه نمایش خانگی را به جریان بیندازد.

مورد چهارم| شگفتی خائن کشی
یکی از دلایلی که کیمیایی به انتشار نسخه سریال «خائن‌کشی» ترغیب شده، حجم بالای تحسین‌ها نسبت به این فیلم است. به گواه آن‌ها که فیلم را دیده‌اند، «خائن‌کشی» یکی از بهترین ساخته‌های این کارگردان پس از انقلاب است. تا جایی که اسحاق خانزادی صداگذار فیلم و همکار دیرینه کیمیایی گفته است:«امیدوارم این فیلم بتواند همانند سرب بدرخشد.» ماه آینده و در جشنواره فجر «خائن کشی» رسما رونمایی می‌شود.

مورد پنجم| گره‌ای که باز می‌شود
گفتیم که کیمیایی دو بار بر ساخت سریال اقدام کرد. این اتفاق ابتدا سال ۱۳۸۳ افتاد که او تصمیم گرفت یک فیلم-مجموعه بر اساس زندگی جهان پهلوان تختی بسازد. طرح این پروژه تصویب می‌شود و علیرضا نادری برای نگارش فیلمنامه آن قرارداد می‌بندد. طولانی شدن مرحله پیش تولید و نیز برخی مخالفت‌ها با حضور کیمیایی باعث تعویض کارگردان می‌شود.

سید رضا میرکریمی گزینه بعدی ساخت فیلم- سریال جهان پهلوان تختی بوده که این همکاری نیز شکل نمی‌گیرد. کیمیایی دو سال پیش سراغ جسدهای شیشه‌ای رفت؛ رمانی که هر وقت درباره اقتباس تصویری آن از او سوال می‌شد می‌گفت که فقط باید در مدیوم سریال آن را تصویر کرد.

نگارش فیلمنامه زیرنظر او و توسط دو دستیارش شروع شد و قرار بر این بود که از اوایل تابستان سال پیش وارد مرحله تولید شود که شیوع ویروس کرونا تولید آن را به تعویق انداخت. حالا گره سریال نساختن کیمیایی با تدوین یک نسخه از «خائن کشی» باز شده. او همزمان خود را آماده می‌کند تا سریال جسدهای شیشه‌ای را هم بسازد. گفته می‌شود فیلمنامه سریال آماده است و فقط می‌ماند فراهم کردن مقدمات پیش تولید و کلید زدن آن. آیا سال آینده در چنین روزهایی سریال جسدهای شیشه‌ای در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت؟

کدخبر: ۴۳۴۱۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر