کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۱۸۰۲
تاریخ خبر:

چگونه سود سهام عدالت را دریافت کنیم؟

روزنامه هفت صبح | سوم اسفند اولین گروه از مشمولان که شماره شبای خود را اعلام کرده‌‌اند، موفق به ‌دریافت سود شده‌اند. این پروسه تا آخر اسفند ادامه خواهد داشت. واریز سود سهام عدالت تعدادی از مشمولان آغاز شده است. اولین دسته سوم اسفند‌ماه سود خود را دریافت کردند و قرار است بقیه هم به‌ ترتیب تا پایان اسفند پول به ‌حسابشان واریز شود. قرار است برای هر برگ سهام یک‌میلیون تومانی، ۲۰۵هزار تومان سود واریز ‌شود و به این ترتیب هر مقدار که از ارزش سهام کاسته شود، میزان سود هم کاهش پیدا می‌کند.

نحوه دریافت سود سهام عدالت

سود سهام عدالت برخلاف یارانه نقدی که فقط به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود، به حساب بانکی تک‌تک مشمولان واریز می‌شود؛ یعنی هر عضوی از خانوار که صاحب برگه سهام عدالت است، باید شماره شبای بانکی خود را در سامانه سازمان خصوصی‌سازی وارد کند تا سود به حسابش واریز شود. با توجه به اینکه واریز سود سهام عدالت تا پایان اسفند ادامه دارد، شاید درباره نحوه دریافت سود سهام عدالت سوال‌هایی برای شما پیش بیاید.

*** چگونه متوجه شویم مشمول سهام عدالت هستیم یا خیر؟

با مراجعه به سامانه اینترنتی سهام عدالت به نشانی samanese.ir و وارد کردن کد ملی می‌توان اطلاعات لازم را دریافت کرد.

* برای دریافت سود باید شماره شبا را به کجا ارائه دهیم؟

مشمولان باید با مراجعه به سامانه اینترنتی سهام عدالت به نشانی samanese.ir و ثبت اطلاعات شناسنامه‌ای نسبت به ثبت شماره شبای بانکی اقدام کنند.

* شماره شبا باید مربوط به چه بانکی باشد؟

مشمولان سهام عدالت می‌توانند نسبت به ثبت شماره شبای بانکی خود نزد کلیه بانک‌ها و موسسات مالی دارای مجوز از بانک مرکزی اقدام کنند.

* آیا مبلغ سود برای همه یکسان است؟

خیر، میزان سود به تناسب ارزش هر فرد در سامانه سهام عدالت برای هر مشمول تعیین می‌شود.

* چرا مبلغ سهام عدالت افراد متفاوت است؟

دلیل این تفاوت ناشی از تخفیفات اعطایی دولت به نهاد‌های حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، میزان مبالغ واریزی مشمولین بابت تتمه مبلغ بدهی و تعداد اعضای خانوار و … است.

* کسانی که تاکنون سود دریافت نکرده‌اند، چه‌کار باید بکنند؟

کلیه مشمولان سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت باید نسبت به ثبت شماره شبای بانکی خود در سامانه اینترنتی سهام عدالت اقدام کنند.

* آیا کسانی که بسته معیشتی دریافت می‌کنند سهام عدالت می‌گیرند؟

بسته معیشتی ارتباطی به سهام عدالت ندارد.

* سود سهام عدالت شامل مالیات می‌شود؟

مالیات مربوط به سود سهام عدالت قبلا توسط شرکت‌های سرمایه‌پذیر محاسبه، کسر و پرداخت شده است و سود تعلق‌گرفته به افراد مالیات جدیدی ندارد.

* چه تعداد از افراد از سهام عدالتشان خبر ندارند؟

از ۴۹میلیون نفر مشمول سهام عدالت تاکنون حدود ۴۱میلیون و ۵۰۰هزار نفر با مراجعه به سامانه اینترنتی سهام عدالت نسبت به ثبت شماره شبای بانکی مراجعه کرده‌‌اند. ضمنا حدود ۲٫۵میلیون نفر نیز از مشمولان در قید حیات نیستند.

* آیا شماره تلفن و شماره شبا باید حتما به نام فرد مشمول باشد؟

شماره شبای بانکی باید حتما به نام خود مشمول باشد. همچنین در سامانه فعلا الزامی نسبت به ثبت شماره تلفن مشمول وجود ندارد ولی برای اقدامات و اطلاعیه‌های بعدی ثبت شماره تماس خود مشمول هم ضروری به نظر می‌رسد.

* آیا برگه‌های سهام عدالت قابل خرید و فروش هستند؟

خیر؛ برگه‌های سهام عدالت فعلا قابلیت خرید و فروش را ندارند.

* سهام عدالت از چه زمانی قابلیت خرید و فروش پیدا می‌کند؟

لایحه ساماندهی سهام عدالت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قراردارد. بدیهی است که در صورت تصویب و ابلاغ لایحه مذکور سهام عدالت قابلیت خرید و فروش پیدا خواهد کرد.

* سود سهام عدالت هر چندوقت یکبار واریز می‌‌شود؟

سود سهام عدالت هر سال یکبار واریز می‌شود.

* سود سهام عدالت توسط شرکت‌ها در چه زمانی واریز می‌گردد؟

سود شرکت‌ها ظرف مهلت قانونی مندرج در قانون تجارت به مدت هشت‌ماه پس از برگزاری مجامع عمومی سالانه دریافت و برای توزیع تخصیص پیدا می‌کند.

* برای اطلاعات بیشتر به کجا مراجعه کنیم؟

مشمولان سهام عدالت در اقصی نقاط ایران برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه‌های لازم صرفا به سامانه اینترنتی سهام عدالت به نشانی samanese.ir مراجعه کرده یا با شماره تلفن ۸۳۳۳۸-۰۲۱ تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنند.

کدخبر: ۳۱۱۸۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر