کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۶۵۸۳
تاریخ خبر:

نحوه خرید سیمکارت و گوشی موبایل در آلمان‌

روزنامه هفت صبح، شهروز چرکچی | خرید سیمکارت در کشور آلمان، در مرحله اول شبیه خرید سیمکارت در سایر کشورها از جمله ایران است. اپراتورهای اصلی که در آلمان بازار را در دست دارند، شرکت‌های تلکام، ودافون و O2 هستند که هرکدام سهم بزرگی از بازار آلمان و البته اروپا را به خود اختصاص داده‌اند.

این شرکت‌های ارائه‌دهنده سیمکارت و اینترنت، تنها بازیگران این صحنه نیستند و شرکت‌های واسطه بسیاری با نام دیگر و استفاده از زیرساخت مخابراتی یکی از این سه‌شرکت در بازار حضور دارند، که خدماتشان را بر بستر مخابراتی یکی از این سه‌شرکت بزرگ ارائه می‌کنند، ولی نام مستقل دارند. با مراجعه به وب‌سایت یکی از این شرکت‌ها می‌توانید از بین شماره‌های موجود که هنوز به‌فروش نرفته‌اند، یکی را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب شماره، شما صاحب آن شماره هستید، اما بسته به نوع قراردادی که با شرکت به امضا می‌رسانید، بین یک‌ماه تا دوسال موظف به استفاده از آن شماره تحت خدمات اختصاصی آن شرکت خواهید بود. برای مثال، اگر در شروع، سیمکارتی را از تلکام خریداری کنید، احتمالا با یک پیشنهاد وسوسه‌کننده مواجه می‌شوید که بر طبق آن، کلیه تماس‌ها و پیامک‌های داخل اروپا برای شما رایگان خواهد بود، و ماهانه امکان استفاده از چندین گیگابایت اینترنت پرسرعت LTE هم خواهید داشت، و همه این‌ها را هم به‌عنوان مشتری جدید با تخفیف چشمگیری دریافت خواهید کرد.

تنها شرطی که تلکام برای کاربر وضع می‌کند، تعهد کاربر به باقی‌ماندن در این قرارداد برای مدت طولانی یک یا دوساله است. در صورتی که شما با این شرط موافقت کنید و پای برگه قرارداد را امضا کنید، تا دوسال به‌صورت ماهانه، مبلغ مشخصی برای استفاده از این خدمات از حساب شما کسر خواهد شد و شما حق فسخ این قرارداد را نخواهید داشت. حتی اگر به‌دلیل سفر، از کشور خارج شوید و سیمکارت استفاده نشود هم، مبلغ آبونمان به‌صورت خودکار از حساب بانکی شما برداشته خواهد شد.

تحت قراردادهای این‌چنینی است که مشترکان در کشورهای توسعه‌یافته، امکان خرید یک گوشی همراه را با سیمکارت از اپراتور خواهند داشت. برای مثال، اگر قرار است برای دریافت خدمات از اپراتور تلکام، ماهانه ۲۵یورو پرداخت کنید، در صورت خرید یک گوشی پرچمدار ۱۰۰۰یورویی، مبلغ قسط ماهانه گوشی هم به قرارداد ماهانه شما اضافه شده و از حسابتان کسر خواهد شد.

اما مسلما، گوشی شما روی سیمکارت‌های شرکت مورد بحث قفل خواهد شد و امکان استفاده از گوشی با سیمکارت دیگری در هیچ جای دنیا وجود ندارد. وجود کارت‌های اعتباری یا همان کردیت‌کارت‌ها این امکان را می‌دهد که با عقد قرارداد طولانی‌مدت با مشترکان خود، حتی به قیمت کاستن از سود ماهانه، ضمانتی بابت دریافت یک مبلغ مشخص برای مدت طولانی یک یا دوساله دریافت کنند.

البته سیمکارت‌های غیردائمی یا اعتباری هم در کشورهای توسعه‌یافته وجود دارند، اما شهروندان استفاده از سیمکارت‌های دائمی با تعرفه کمتر و خدمات بیشتر را ترجیح می‌دهند. وجود این قراردادهای طولانی‌مدت، زمانی به اوج هیجان می‌رسد که شما در ماه‌های پایانی قرارداد دوساله خود با یک اپراتور هستید، در آن زمان نگاه اپراتورهای رقیب به شما، مثل نگاه باشگاه‌های فوتبال به بازیکنان آزاد است که جذب آن‌ها برای باشگاه جذابیت فراوانی دارد.

شرکت‌ها در چنین شرایطی اغلب حاضر می‌شوند برای جذب شما از اپراتور رقیب با یک قرارداد دوساله جدید، حتی گاهی تعرفه ماهانه خود را برای شما بیشتر از ۵۰درصد کاهش دهند تا شما در قرارداد جدید، از خدمات اپراتور دیگری استفاده کنید. مسلما، این تغییر اپراتور به تغییر شماره شما منجر نخواهد شد .

کدخبر: ۳۲۶۵۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر