کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۳۴۶۹
تاریخ خبر:

نحوه توزیع واکسن کرونا در آلمان

روزنامه هفت صبح، شهروز چرکچی | از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور آلمان، مسئولان بهداشتی این کشور اقدامات مختلفی را برای کنترل این ویروس امتحان کرده‌اند. قرنطینه کامل، تعطیلی کسب و کارهای غیر ضروری، محدودیت رفت و آمد، کاهش ساعت کار ادارات، استفاده اجباری از ماسک در مکان‌های بسته، ممنوعیت ملاقات بیش از دو خانواده در منزل با یکدیگر، توزیع ماسک‌ رایگان در بین سالمندان و بیماران خاص و بسیاری اقدامات دیگر که در زمان‌های مختلف توسط مدیران دولتی صورت گرفت.

در ابتدا آلمان به خوبی موفق به مهار این ویروس شده بود و تعداد مبتلایان و درگذشتگان در اثر این بیماری تحت کنترل مسئولین بود، اما با آغاز موج دوم شیوع این ویروس از ابتدای پاییز تاکنون، آمار مبتلایان همواره رو به افزایش بوده و در روز نوزدهم آذرماه با ثبت ۵۹۰ مورد فوت در اثر ابتلا به ویروس کرونا، رکورد جدیدی در این کشور به ثبت رسید. اما تنها شمار فوتی‌ها نیست که افزایش داشته، بلکه تعداد مبتلایان هم با افزایشی چشمگیر به بیش از بیست هزار مورد در هر روز رسیده.

حال طبق اعلام مسئولان آلمان، احتمالا از ابتدای سال نوی میلادی یعنی اوایل ژانویه ۲۰۲۱ قرار است که در این کشور واکسن کرونای تولید شرکت آلمانی آمریکایی بیونتک فایزر به واجدین شرایط تزریق شود. مسلما در آغاز با محدود بودن واکسن تولیدی، تزریق این واکسن برای عموم آزاد نخواهد بود و اولویت با گروه‌هایی است که در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

به همین منظور مدیران کمیسیون واکسیناسیون انستیتو کخ آلمان، شهروندان این کشور را به شش گروه تقسیم‌بندی کرده‌اند. گروه ششم که کمترین اولویت را دارد، حدود ۴۵میلیون نفر از جمعیت این کشور را شامل می‌شود.

اما اولویت اول تزریق واکسن با کسانیست که بیش از ۸۰سال دارند یا ساکن یا از کارمندان خانه سالمندان هستند و یا به‌عنوان کادر درمان در بیمارستان‌ها و اورژانس مشغول به کارند. در این گروه افرادی که معلولیت دارند و یا به زوال عقل دچارند هم دسته‌بندی می‌شوند.

گروه دوم شامل افراد بین ۷۶ تا ۸۰‌سال است و یا کسانی که در مراکز درمانی و در بخش‌های غیر مرتبط با کرونا مانند بخش عفونی یا دندانپزشکی یا آمبولانس کار می‌کنند. معلولینی که در موسسات مراقبتی تحت مراقبت هستند هم در این گروه دسته‌بندی می‌شوند.

گروه سوم از نظر سنی مربوط به افراد بین ۷۱ تا ۷۵ سال است. همچنین کسانی که به دلیل بیماری‌های قبلی از سوی ویروس کرونا تحت خطر هستند و یا کسانی که در کمپ‌های مربوط به مهاجران یا افراد بی‌خانمان زندگی می‌کنند و یا زنان باردار و افراد نزدیک به آن‌ها را شامل می‌شود.

چهارمین گروهی که واکسن کرونا را دریافت می‌کنند، افراد بین ۶۶ تا ۷۰ سال هستند. همچنین افرادی که سابقه بیماری قبلی با خطر متوسط دارند و نزدیکان آن‌ها، معلمان یا مربیان و یا کسانی که در شرایط پرریسک از نظر ابتلای به ویروس کار می‌کنند، مانند کارگران فصلی و یا کارمندان بخش بسته‌بندی شرکت‌ها و کارهایی مانند این.

افراد بین ۶۰ تا ۶۵ سال، صاحبان مغازه‌ها، شاغلین در پست‌های مهم دولتی، آتش‌نشانان، پلیس‌ها، حمل و نقل عمومی یا مدیریت پسماند هم دسته پنجم از نظر اولویت تزریق واکسن را تشکیل می‌دهند.
همه افراد دیگر، در گروه ششم قرار می‌گیرند و کمترین اولویت دریافت واکسن را دارند.‌اما در مورد بیماری‌های خطرناک هم کسانی که بیماری‌هایی شامل آسم، بیماری‌های مزمن کلیه یا کبد، بیماران سرطانی، دیابت، فشار خون، بیماری عروقی و یا بیماری قلبی دارند، شامل بیماری‌های خطرناک خواهند بود.‌

جالب اینکه افرادی که یکبار به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، در اولویت‌های ابتدایی برای دریافت واکسن قرار نخواهند گرفت.‌واکسن بیونتک فایزر به صورت دو مرحله‌ای و با فاصله ۲۱ روز تزریق خواهد شد. اولویت کسانی که دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند، از کسانی که هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند بالاتر است.‌نظرسنجی‌ای که توسط کانال تلویزیون ARD آلمان انجام شد، نشان داد که مردم آلمان در مورد واکسن کرونا دچار شک و تردید زیادی هستند.

در این نظرسنجی، تنها ۳۷ درصد شرکت‌کنندگان ابراز تمایل برای دریافت واکسن کردند. ۳۴ درصد هنوز نسبت به تزریق واکسن اطمینان نداشتند و ۲۹ درصد هم گفتند که قصد دریافت این واکسن را ندارند.‌با شروع واکسیناسیون سراسری در آلمان، شما را از طریق همین ستون در جریان روند آن قرار خواهم داد.

کدخبر: ۳۶۳۴۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر