کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۳۸۷۴
تاریخ خبر:

نجات قاتل جوان از ‌حکم قصاص

روزنامه هفت صبح | مردی که پس از پناه دادن به زنی، در دفاع از خودش اقدام به کشتن شوهر او کرده بود با حکم قضات شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران موفق شد از حکم قصاص تبرئه شود.

به گزارش هفت صبح، رسیدگی به این پرونده از روز پنجم مهر سال ۹۶ و با گزارش یک فقره قتل عمدی به ماموران کلانتری در محدوده جنوب تهران آغاز شد. سریعا ماموران با حضور در محل موفق به بازداشت ضارب شدند که با حضور بازپرس کشیک قتل در صحنه جنایت، تحقیقات اولیه در این رابطه کلید زده شد.

متهم مدعی شد: از چند وقت پیش با زن مقتول آشنا شده بودم و این زن مدعی شد که شوهرش یک راننده تاکسی است و اعتیاد دارد و دائم اذیتش می‌کند، آن روز او را به خانه‌اش رساندم و همین‌که می‌‌خواستم به خانه خودم بازگردم متوجه شدم آن زن نمی‌تواند به خانه‌اش برود. ماجرا را پرسیدم که گفت شوهرش خانه را تحویل داده و همه پول پیش را گرفته و بعد از فروختن اسباب و اثاثیه خانه از محل به جایی نامعلوم رفته است.

خیلی دلم به حال او سوخت و از آنجایی که او بی‌سرپناه بود تصمیم به کمک کردنش گرفتم و او را به خانه برادرش بردم که او هم طردش کرد و گفت من نمی‌توانم تو را به خانه‌ام راه بدهم. دیگر کاری از دستم بر نمی‌آمد؛ تصمیم‌ام را گرفتم و او را به خانه‌ام آوردم و در اینجا به او پناه دادم. چند روزی از این ماجرا گذشته بود که یک روز شوهرش سر رسید و با دیدن او در خانه من عصبانی شد و من نیز در حالی‌که نمی‌دانستم باید چه کار کنم خواستم ماجرا را به او توضیح دهم که شوهرش به شدت عصبانی و با من درگیر و به من با یک قبضه چاقو حمله‌ور شد .

اما طی درگیری من موفق شدم چاقو را از دستان او دربیاورم و بعد از آن مقتول قمه‌ای درآورد و این بار هم طی درگیری موفق شدم آن را از او بگیرم که بار دیگر مقتول شمشیر کشید و من که دیگر چاره‌ای نداشتم با چاقویی که از دستان خودش بیرون کشیده بودم او را از پای درآوردم بی‌خبر از آنکه قرار است مقتول کشته شود و فقط قصدم این بود که او مرا نکشد و اگر او چاقو و قمه نداشت من به هیچ عنوان او را نمی‌زدم.

در ادامه جسد مقتول برای تعیین علت اصلی فوت به دستور کشیک قتل به پزشکی قانونی منتقل شد و در حالی‌که تحقیقات برای مشخص شدن ابعاد دیگر پرونده ادامه داشت، همسر مقتول نیز به دادگاه فراخوانده شد و تحت بازجویی قرار گرفت. وی به بازپرس گفت: شوهرم به من پول نمی‌داد و خرجی خانه پای خودم بود. او بیشتر پولی را که به دست می‌آورد خرج اعتیادش می‌کرد و حتی پول‌هایی که من به دست می‌آوردم را نیز می‌گرفت تا مواد بخرد.

من هم به دلیل خرج خانه مجبور بودم در بیرون کار کنم و برای شرکت‌های مختلفی کارهای مراقبتی و پرستاری و نظافت انجام می‌دادم و روزگارم را به این شکل می‌گذراندم. آن شب وقتی سوار خودروی متهم به قتل شدم و به خانه رفتم متوجه شدم که شوهرم همه چیز را فروخته و گذاشته رفته است. واقعا هیچ فکری به ذهنم نمی‌رسید و به همین دلیل از متهم کمک خواستم که او هم به من کمک کرد. ۱۰ سال تمام در جاهای مختلف کار کردم و با این وجود در آخر شوهرم جواب من را اینگونه داد اما متهم در دفاع از من و وقتی شوهرم آمده بود که مرا بکشد با او درگیر شد و مرا از دستش نجات داد.

او بی‌گناه است و اصلا نمی‌خواست که شوهرم را بکشد اما حال شوهرم آنقدر بد بود که امکان داشت بلای وحشتناکی سر من و متهم در بیاورد و به همین دلیل شوهرم طی درگیری با متهم مجروح و کشته شد. در ادامه با توجه به بازسازی صحنه قتل و گزارش پزشکی قانونی، تحقیقات در پرونده تکمیل شد و با صدور کیفرخواست علیه متهم پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

چندی پیش متهم برای محاکمه از زندان به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی منتقل شد و در حالی‌که اولیای دم نیز در دادگاه حضور داشتند تحت محاکمه قرار گرفت.ابتدای جلسه پدر مقتول در جایگاه قرار گرفت و از متهم به قتل اعلام گذشت کرد! در ادامه مادر مقتول درخواست خود را مبنی بر قصاص به دادگاه اعلام کرد و فرزند مقتول نیز با قرار گرفتن در جایگاه همین صحبت‌ها را مطرح کرد.

بعد از این متهم به جایگاه فراخوانده شد و گفت:‌ من قصد کشتن متهم را نداشتم و واقعا بی‌گناه هستم. او با چاقو به من حمله کرده بود و من با درآوردن چاقو از دستان مقتول، قصد خاتمه دادن به ماجرا را داشتم اما او توجهی نکرد و در ادامه این کشمکش‌ها ضربات چاقو به بدنش اصابت کرد و کشته شد.

در انتهای جلسه رسیدگی به این پرونده، هیات قضایی وارد شور شدند و با توجه به اینکه تمامی کارهای متهم در دفاع از جان خودش بود با توجه به این موضوع که دفاع او از حد قانونی آن تجاوز کرده بود برای او حکم پرداخت دیه به متهم را صادر کردند و به این ترتیب متهم توانست از حکم قصاص نجات پیدا کند.

کدخبر: ۲۷۳۸۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر