کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۹۷۰۱
تاریخ خبر:

نتایج امیدوارکننده واکسن کرونای شرکت مدرنا

واکسنی که شرکت مدرنا برای مقابله با ویروس کرونا توسعه داده است اخیرا بر روی چند داوطلب آزمایش شد و محققان مشاهده کردند پس از استفاده از واکسن پادتن کافی برای مقابله با ویروس کرونا در بدن همه ۴۵ داوطلب تولید شده‌است البته گرچه این واکسن عوارض جانبی داشته است اما عوارض آن کم بوده و تاثیر آن در بهبودی حال بیماران بسیار قابل توجه بوده است.

بنابر گزارش‌ها عوارض جانبی این واکسن شامل لرز، حالت تهوع ، سردرد ، درد عضلانی و روان آشفتگی بود. در این مطالعه ۴۵ داوطلب سالم در سنین ۱۸ تا ۵۵ سال مورد آزمایش قرار گرفتند و سه سطح دوز واکسن مدرنا بر روی آنها آزمایش شد. ۵۰ درصد داوطلبان خانم و ۵۰ درصد مرد بودند. بنا بر نتایج منتشرشده ۴۵ داوطلب کارآزمایی اولیه دو بار در فاصله ۲۸ روز واکسینه شده‌اند.

۸۹ درصد از آنها سفیدپوست ، ۱۳درصد هیسپانیک، ۴ درصد سیاه پوست، ۲ درصد آسیایی و ۲ درصد سرخ‌پوستان بومی آمریکا بودند. طبق اولین داده های منتشر شده این واکسن منجر به تولید آنتی بادی هایی در بدن بیماران می شود که می توانند کروناویروس جدید ایجاد کننده بیماری را خنثی کنند، هرچند که در بسیاری از بیماران عوارض جانبی جزئی ایجاد کرده است.

دکتر "آنتونی فاوسی"(Anthony Fauci) مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفته نتایج امیدوارکننده است وعوارض جانبی شدیدی هم دیده نمی‌شود.بنابر گزارش‌ها مدرنا وارد فاز بعدی کارآزمایی بالینی شده و در حال آزمایش واکسن روی ۶۰۰ داوطلب است.

کدخبر: ۳۳۹۷۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر