کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۵۴۱۵
تاریخ خبر:

نبض آمریکایی‌ها در دستان ترامپ

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | شاید با نگاه بیرونی این‌گونه به‌نظر بیاید که گفتمان دموکرات‌ها همان‌گونه که برای رسانه‌ها و دنبال‌کنندگان مسائل داخلی آمریکا در کشورهای خارجی جذاب است، برای عموم مردم آمریکا هم نسبت به گفتمان عبوس و خشن جمهوری‌خواهان جذاب‌تر و مورد پذیرش‌تر باشد چراکه دموکرات‌ها اصرار و تاکید بیشتری نسبت به جمهوری‌خواهان بر سر مولفه‌های انسانی و مولفه‌های مبتنی بر دموکراسی در گفتمان خود دارند.

اما با مرور اتفاقات تاریخی و کشمکش‌های این دو جریان در بزنگاه‌ها در می‌یابیم که این تصور چندان هم مبتنی بر واقعیت نیست. از این رو نه تنها نباید به هیاهوی رسانه‌ها اعتماد کرد و کار ترامپ را تمام شده دانست بلکه باید از مسیر هوشمندانه‌ای که او برای جلب رضایت رای‌دهندگان مردد و خاموش اتخاذ کرده و بهره برده است، ترسید.

حمایت بی‌چون و چرای ترامپ از نیروی پلیس در غائله قتل جورج فلوید شاید در آن‌روزها به‌ظاهر احمقانه و ساده‌لوحانه به نظر می‌آمد اما جالب است بدانید حالا که آتش خشم مردم نسبت به پلیس سرد شده است، ۵۴درصد از آن‌ها معتقدند در جریان اعترضات سراسری آمریکا در حق پلیس شریف و زحمت‌کش کشور جفا شده است و موضع‌گیری ترامپ در حمایت از نیروی پلیس خردمندانه و منصفانه بوده است.

دیروز اتحادیه افسران پلیس اعلام کرده است، در انتخابات از ترامپ حمایت می‌کند و این یکی از برگ‌های برنده جدید ترامپ برای جلب نظر جمهوری‌خواهان و متحد کردن آن‌ها در حمایت از خود و غلبه بر بایدن است.برنامه دیگر ترامپ جلب حمایت اتحادیه ملی سلاح آمریکا از اوست. یکی از قضات دموکرات نیویورک سعی در صدور حکم تعطیلی فعالیت‌های این اتحادیه در نیویورک دارد.

برخی از تحلیل‌گران چپ‌گرا و دموکرات‌های ترقی‌خواه، اقدام این قاضی دموکرات‌ را گل به خودی در دقایق پایانی توصیف کردند چراکه پس از اقدامات قضایی او، ترامپ با این اتحادیه وارد مذاکرات جدی شده است تا با نقل مکان از نیویورک به تگزاس از حمایت کامل او برخوردار شوند. حمایت از اتحادیه ملی سلاح در آمریکا، دموکرات و جمهوری‌خواه نمی‌شناسد و برای سفیدپوستان آمریکایی‌ در صدر امور است و ائتلاف ترامپ با این اتحادیه می‌تواند بخشی از رای سفیدپوستان به بایدن را، به‌خصوص در ایالت‌های غربی، به سبد ترامپ بریزد.

در کنار این دو مسئله بد نیست این را هم بدانید که ترامپ در یک برنامه هدف‌دار در طول ماه‌های گذشته سعی در تضعیف زیرساخت‌های اداره پست آمریکا داشته است و امروز می‌توان ثمره تمام اقدامات او را در فشل کردن سیستم پستی کشور مشاهده کرد. ترامپ در قدم اول بودجه این اداره را که از نظر مالی در مضیقه بود، به یک‌سوم کاهش داد.

سپس به‌طور نامحسوس و دانه به دانه، تعداد دستگاه‌های دسته‌بندی مرسولات را از تمام ایالت‌ها کم کرد و درنتیجه شبکه پست برای دسته‌بندی و رساندن به موقع مرسولات و بسته‌های پستی به صاحبانشان دچار مشکل‌های عمده‌ای شده است. امروز زمزمه‌هایی از سوی فرمانداران جمهوری‌خواه ایالت‌های مختلف مبنی بر نبود زیرساخت‌های لازم در اداره پست برای برگزاری انتخابات پستی در آمریکا به گوش می‌رسد.

هدف ترامپ و هم‌پیمانانش برگزاری انتخابات به‌صورت حضوری است تا با وجود خطر کرونا، مشارکت دموکرات‌ها که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را بیشتر از جمهوری‌خواهان رعایت می‌کنند، کم شود. هرچند برای واکنش دموکرات‌ها به این موضوع بسیار دیر شده است اما دیروز حامیان حزب دموکرات در مقابل خانه لوییز دجوی، رئیس اداره پست آمریکا در اعتراض به همکاری با ترامپ به قصد تاثیرگذاری در نتیجه انتخابات تحصن کردند.

کدخبر: ۳۴۵۴۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر