کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۰۶۳۸
تاریخ خبر:

نبرد سهمگین می‌باخ‌ در برابر‌ گوست

روزنامه هفت صبح | مرسدس بنز می‌باخ S مدل ۲۰۲۱ که اخیراً معرفی شده است، راه سختی را در قبضه ‌کردن سگمنت سدان‌های لاکچری پیش‌ روی خود دارد. راهی که بزرگ‌ترین مانع آن رولزرویس گوست است‌.

* طراحی: ‌طراحی گوست ۲۰۲۱ تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد و از برخی تغییرات آن می‌توان به طراحی بهتر بخش پشتی یا ورودی‌های هوای یکپارچه جلو اشاره کرد. چراغ‌های راهنما تغییر محل داده‌اند و خودروی فانتوم را در ذهن افراد تداعی می‌کند. کاپوت و جلو پنجره نیز تغییرات اندکی داشته‌اند و در اطراف جلو پنجره یک فریم فلزی بزرگ قرار گرفته است. رولزرویس در این مدل زبان طراحی کلاسیکش را حفظ کرده که هم هواداران دوآتشه‌ای دارد و هم منتقدان علاقه‌مند به هیجان بیشتری.

جلوپنجره‌ای متمایز با میله‌های عمودی و حروف MAYBACH بر بالای آن و حاشیه‌های براق ورودی‌های هوا روی سپر جلو، اولین مواردی است که در برخورد با این مرسدس ویژه جلب نظر می‌کنند. جزئیات کرومی روی ستون B، حاشیه پنجره‌ها و اطراف شیشه مثلثی عقب نیز دیده می‌شود. می‌باخ می‌تواند به لطف این ترکیب رنگ دوگانه بر گوست برتری یابد که ۱۰ ترکیب بر آن قابل سفارشند.

* پیشرانه فنی: گوست ۲۰۲۱ همچنان یک موتور ۱۲ سیلندر دارد که با حجم ۶٫۸ لیتر می‌تواند ۵۶۳ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور کمی قدرتمندتر از موتور موجود در مدل قبلی است‌ اما گشتاور بسیار بیشتری دارد. به‌رغم وزن ۲٫۵ تنی خودرو این پیشرانه می‌تواند طی مدت ۴٫۵ ثانیه سرعت آن را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. گیربکس نسل جدید رولزرویس گوست به GPS متصل بوده و با توجه به مسیر پیش رو بهینه‌ترین دنده را انتخاب می‌کند.

می‌باخ ۲۰۲۱ در دو پیشرانه عرضه خواهد شد. مدل S 580 با موتور چهار لیتری V8 تویین توربو که می‌تواند ۴۹۶ اسب قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و مدل S680 با موتور شش لیتری V12 تویین توربو با ۶۱۲ اسب قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور. به نظر می‌رسد می‌باخ بتواند طیف گسترده‌تری از سلایق را پوشش دهد. همچنین برای دوستداران محیط‌زیست نیز پیشرانه هیبریدی با ظرفیت سه لیتر و توان تولید ۵۰۳ اسب بخار در نظر گرفته شده است که نوآوری‌‌ در این سگمنت به حساب می‌آید.

* آپشن‌ها و امکانات داخلی: داخل کابین گوست جدید از متریال ایزوله‌کننده استفاده شده تا موج‌های صدای تقریباً نامحسوسی ایجاد شود. برای مثال داخل مجرای سیستم تهویه بررسی شده تا در صورت تولید صدای بیش از حد بخشی از آن حذف شود و صدای کمتری تولید گردد. می‌توان گفت کابین گوست جزو پنج کابین کم‌صدای برتر در بین خودروهای جهان است!

دستیار دید در شب و روز و تشخیص عابران پیاده، چهار دوربین با دید پانورامیک، دید محیطی و بالگردی، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد، هشدار ترافیک، هشدار خروج از مسیر، وای‌فای هات اسپات، پارک خودکار و فیلتراسیون پیشرفته هوا نیز از دیگر آپشن‌های گوست ۲۰۲۱ هستند. رولزرویس در این نسخه از آپشن ورود و خروج تمام الکترونیکی نیز استفاده کرده است.

چیزی که در کابین می‌باخ در نگاه اول توجه را جلب می‌کند، صفحه نمایش بزرگ آن در کنسول میانی است که ۱۲٫۸ اینچی است. علاوه بر آن شاهد چهار صفحه نمایش دیگر نیز در این سدان لاکچری هستیم: صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی پشت آمپر، دو صفحه نمایش ۱۱٫۶ اینچی برای سرنشینان عقب و یک تبلت که در کنسول مرکزی عقب جای می‌‌گیرد.

همه آنها به جدیدترین نسل سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX متصل هستند. با انتخاب حالت شوفر (Chauffeur Mode) صندلی کنار راننده جلو می‌رود و سرنشین عقب در سمت مخالف فضای بیشتری دراختیار خواهد داشت. سیستم گرمایش و سرمایش و ماساژ برای صندلی‌های می‌باخ ۲۰۲۱ پیش‌بینی شده است و حتی پنل‌های تودری و استراحتگاه بازو هم گرم‌کن اختصاصی دارند. برای اولین‌بار، قسمت پایین صندلی عقب که نزدیک مچ پا قرار دارد، به ماساژور مجهز خواهد بود.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۶۰۶۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر