کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۸۶۲۳
تاریخ خبر:

ناگهان تریپس؛ ابزار جدید جستجوی گوگل برای ایرانی‌ها چه دارد؟

گوگل با ترکیب اپلیکیشن موبایلی «گوگل تریپس» و جست‌وجوگرهای «گوگل فلایتس» و «گوگل هتلز» وبگاه جدیدی را راه‌اندازی کرده است که «تریپس» (Trips) نام دارد.

کاربران گوگل با مراجعه به نشانی google.com/travel می‌توانند با جست‌وجوی مقصد سفر همزمان به گزینه‌های مناسب برای پرواز، هتل، راهنماهای سفر و بسته‌های تعطیلاتی مرتبط با مقصد مورد نظرشان دست یابند.

همچنین به محض رزرو سفر از طریق این ابزار گوگل یا هر ابزار دیگری از طریق نام‌ کاربری گوگل، گردشگران می‌توانند تمام رسیدهای رزرو، کدهای تایید، اطلاعات سفر، اطلاعات وضعیت آب‌وهوا و تاریخ‌های سفر را روی تریپس مشاهده کنند.

عملکرد این وبگاه بسیار ساده است. برای مثال، وقتی کاربر گوگل برای هتل یا رستوران رزرو انجام داده است زمان و موقعیت محل مورد نظر را روی گوگل مپس مشاهده می‌کند و با کلیک روی موقعیت، رسید تایید رزرو را دریافت می‌کند. نقشه‌های گوگل ابزاری برای مشاهده موارد جالب‌ توجه نزدیک به محل رزرو از قبیل کافی‌شاپ‌ها، عابربانک‌ها، کتابفروشی‌ها و … را عرضه می‌کند.

از سوی دیگر، اگر کاربر گوگل روی جست‌وجوگر این شرکت قیمت پروازها را جست‌وجو کرده باشد، صفحه گوگل تریپس به‌روزرسانی‌هایی را برای تمام تغییرات مرتبط با قیمت پروازها اعلام می‌کند.

همچنین، این وبگاه براساس IP کاربر مقصدهای احتمالی مورد علاقه‌اش را پیشنهاد می‌کند. برای مثال، کاربران ایرانی پیشنهاد سفر به شهرهای اصفهان، دبی، استانبول، شیراز، تهران و مشهد را به‌ عنوان مقصدهای گردشگری محبوب دریافت می‌کنند.

این شرکت هنوز نگفته است که این صفحه وب چگونه روی اپلیکیشن موبایلی گوگل تریپس تاثیر خواهد گذاشت.

کدخبر: ۲۵۸۶۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر