کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۴۸۳۷
تاریخ خبر:

نام ملکه الیزابت روی فرزند هری و مگان

روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی | یک: تولد دومین فرزند هری و مگان مارکل، بار دیگر این خانواده کوچک سرکش را به صدر اخبار آورد. پس از آرچی که اولین فرزند آنها بود، حالا آنها یک دختر هم دارند تا تبدیل به خانواده‌ای چهار نفره، دور از انگلستان و در کالیفرنیا شوند.
هرچند که خبر تولد لیلیبت کوچک روز یکشنبه اعلام شد اما رسانه‌ها نوشته‌اند مگان دخترش را روز جمعه به دنیا آورده است. این در حالی است که برخلاف رسوم معمول، آنها پیش از این جزئیات دقیقی را در مورد این کودک منتشر نکرده بودند و مشخص نبود که او دقیقا چه زمانی قرار است به دنیا بیاید.

* دو: خبر دختردار شدن خانواده هری و مگان را این زوج عجیب، در گفت‌وگوی پربیننده‌ای که با اوپرا وینفری داشتند، اعلام کردند. آنها در این گفت‌وگو که در آن به حمله به خاندان سلطنتی دست زدند، گفتند که منتظر دخترشان هستند. اما کسی نمی‌دانست که این زوج چه اسم و رسمی را برای کوچک‌ترین نوه ملکه الیزابت انتخاب کرده‌اند.

* سه: در بیانیه‌ای که هری و مگان منتشر کرده‌اند، نام دختر تازه به‌دنیا آمده «لیلیبت دایانا» معرفی شده. آنها لیلیبت را از نام ملکه الیزابت برداشته‌اند و اسم میانی فرزندشان را از روی مادر پرنس هری، دایانا برداشته‌اند. در انگلستان تنها دو نفر ملکه الیزابت را لیلیبت خوانده‌اند. اولی پدر ملکه الیزابت است که با مرگ زودهنگامش بر اثر سرطان ریه، سلطنت را به دخترش واگذار کرد و دومی همسر او، پرنس فیلیپ بود که در ماه‌های اخیر و در آستانه صد سالگی از دنیا رفت.

لیلیبت نامی صمیمی و کودکانه است که این دو مرد نزدیک به ملکه، او را به این اسم صدا می‌زدند. حالا به نظر می‌رسد ملکه رقیبی هم‌نام خود دارد. برخی خبرنگاران از لندن می‌گویند که مادربزرگ هری از اینکه این نام روی فرزند هری گذاشته شده، اصلا خوشحال نیست. با این حال ملکه به دوک و دوشس، تبریک گفته است.

* چهار: هری و مگان مدت‌هاست که دست از وظایف سلطنتی خود کشیده‌اند و با کناره‌گیری از خانواده سلطنتی، راهی آمریکا شده‌اند. این سرنوشتی بود که عموی الیزابت هم پس از دل باختن به زنی آمریکایی که از قضا مانند مگان بازیگر هم بود، داشت. به نظر می‌رسد هری هم راه عموی ملکه را در پیش گرفته. آنها در خانه‌ای بزرگ و مجهز در کالیفرنیا زندگی می‌کنند و تنها اجازه می‌دهند که آنچه می‌خواهند از آنها در دسترس رسانه‌ها قرار بگیرد.

با این حال مدام تصاویری از این زوج منتشر می‌شود که نشان می‌دهد آنقدرها هم از دوربین بیزار نیستند. در همین حال برنامه‌هایی که با همکاری هری و مگان در آمریکا درست می‌شود، حاوی اطلاعاتی شخصی در مورد خاندان سلطنتی بریتانیا هستند. امری که ملکه و پرنس چارلز و ویلیام را سخت آشفته و هری را تبدیل به دندان لق خاندان کرده است.

* پنج: ماه گذشته اعلام شد برخی از سلطنتی‌ها از هری و مگان خواسته‌اند تا القاب دوک و دوشس را هم واگذار کنند. در تبریکی که ویلیام و کیت برای لیلیبت نوشته‌اند هم، هری و مگان لقبی ندارند. اما ملکه هنوز رسوم را حفظ کرده است. با این همه به نظر می‌آید که ماجرای حذف القاب جدی است و لندن قصد دارد تا به دلیل مصاحبه‌های جنجالی هری و اتهاماتی که او به خانواده‌اش وارد می‌کند، ‌این زوج را از تمامی عناوین سلطنتی منع کند.

* شش: هری و مگان در امارت ۱۱ میلیون پوندی‌شان در ایالات متحده اما ترجیح می‌دهند که عناوین خود را حفظ کنند. این دو بابت اعتباری که از نام دوک و دوشس کمبریج می‌برند، تاکنون مورد توجه رسانه‌ها قرار داشته و منافع مالی زیادی برده‌اند. با این حال به نظر می‌آید کاخ چندان مایل نیست که همزمان آنها هم از مواهب عضوی از خاندان بودن بهره ببرند و هم علیه تک‌تک افراد خانواده موضع بگیرند. برخی می‌گویند انتخاب نام لیلیبت برای نوزادی که هنوز هیچ‌کس او را ندیده و احتمالا به‌زودی هم نخواهد دید، ناشی از ترس هری و مگان از این است که مبادا ملکه برای گرفتن القاب سلطنتی از آنها مصر باشد.

کدخبر: ۳۹۴۸۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر