کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۵۳۳۷
تاریخ خبر:

ناصر ملک مطیعی: وقتی تختی مرد تازه فهمیدم محبوبیت یعنی چه

به مناسبت پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی و روز جوانمردی از "ناصر ملک مطیعی" معلم ورزش پیشین و اسطوره جوانمردی سینمای ایران که در یکصد فیلم همواره تبلیغ جوانمردی کرده، تجلیل شد.

به گزارش ایسنا، "محمد نصیری" قهرمان وزنه برداری المپیک و رفیق و همدم مرحوم تختی که پنجاه سال پیش در المپیک مکزیکوسیتی طلا گرفته و بسیاری از بزرگان هنر و ورزش در این مراسم که در اصفهان برگزار شد، حضور داشتند. ناصر ملک مطیعی در این برنامه اظهار داشت: گود زورخانه، مهد رفاقت، دوستی، غیرت و تعصب است.

وی با بیان اینکه چهل سال است به زورخانه نیامده و از زورخانه خاطرات بسیار شیرینی دارد، افزود: من از گود زورخانه و زمین فوتبال به اینجا رسیده‌ام که اکنون جرات می‌کنم چند کلمه‌ای در این مکان صحبت کنم. باید از کسانی که سنت و فرهنگ ما را حفظ می‌کنند تشکر کرد. همچنین در این راستا از پهلوان هدایت که چنین مجموعه‌ای را بنا کرده تا ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی را ترویج دهد تشکر می‌کنم.

ملک مطیعی تصریح کرد: ما از نسل پوریای ولی هستیم، ما جهان پهلوان تختی را داشتیم و به او افتخار می‌کنیم. روزی که آقاتختی فوت شد، برای مراسم رفتم، آن موقع اگر جایی می‌رفتم مردم اطرافم جمع می‌شدند اما آن روز همه آمده بودند و کسی به من نگاه نکرد؛ آن موقع فهمیدم محبوبیت یعنی چی!
اسطوره سینمای ایران ادامه داد: شهدا را نباید فراموش کنیم که ما مدیون این پهلوانان راستین هستیم.

کدخبر: ۱۹۵۳۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • a.p

    زند باد ناصر خان ملك مطیعی

  • mamadariay

    زنده باد ناصرخان ملک مطیعی جات تو دل مرد م ناصر خان کور بشه هرکی نمیتونه ببینتت

  • maryam.mohamadi

    درود برشما جناب ملک مطیعی ک همیشه در قلب ما جایگاهی ویژه داری