کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۵۸۵۹
تاریخ خبر:

ناز فلش مموری و عشوه ساعت هوشمند

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | تغییر قیمت‌ها در بازار دیجیتال، استراتژی جدیدی برای خرید لوازم جانبی لازم دارد. بررسی قیمت این محصولات نشان می‌دهد از اول سال تا حالا انواع هارد اکسترنال در بازار بین ۲۰ تا ۲۵درصد گران شده. این روزها برای خرید هارد یک ترابایتی باید حدود ۹۰۰هزار تومان و برای هاردهای دو ترابایتی باید حدود یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان هزینه کنید. پاوربانک‌ها کمترین افزایش قیمت را در بین لوازم جانبی دارند. در حال حاضر قیمت پاوربانک‌های ۱۰هزار میلی‌آمپری حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰هزار و پاوربانک‌های ۲۰هزار میلی‌آمپری حدود ۳۰۰هزار تومان قیمت دارند.

بازار فلش مموری‌ها از این رو به آن رو شده. صرفا در یک ماه و نیمی که از سال ۹۹ گذشته، قیمت فلش بین ۱۵ تا ۲۵درصد افزایش داشته است. فلش‌های هشت گیگابایتی بین ۵۰ تا ۶۰هزار تومان، ۱۶گیگابایتی ۶۰ تا ۷۰هزار تومان، ۳۲گیگابایتی ۸۰ تا ۱۰۰هزار تومان، ۶۴گیگابایتی حدود ۱۳۰هزار تومان و ۱۲۸گیگابایتی حدود ۲۸۰هزار تومان قیمت دارند. همچنین به جز محصولات اپل، شاهد افزایش قیمت هدفون بی‌سیم بقیه برندها مثل سامسونگ و شیائومی هستیم. در بین مچ‌بند و ساعت هوشمند هم وضعیت تقریبا مشابه است. ارزان‌قیمت‌ها حدود ۱۵ تا ۳۰درصد نسبت به ابتدای سال گران شده‌اند و گران‌قیمت‌ها تغییر چندانی پیدا نکرده‌اند.

*** قیمت انواع هارد اکسترنال؛ افزایش ۲۰ تا ۲۵درصدی
هارد اکسترنال یک ترابایتی در بازار این روزها عموما در محدوده ۹۰۰هزار تومان قیمت دارد. از جمله پرفروش‌ترین آنها می‌توان به هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements اشاره کرد که ۸۵۰هزار تومان فروخته می‌شود. مدل My Passport هم ۹۷۰هزار تومان است. این مدل‌ها ابتدای سال به ترتیب ۷۰۰ و ۷۵۰هزار تومان قیمت داشتند و در این مدت حدود ۱۵۰هزار تومان گران شده‌اند.

بعضی برندها هارد اکسترنالشان را مقاوم طراحی می‌کنند. ای دیتا یکی از آنها است که مدل‌‎های مختلفش را با مقاومت در برابر آب، ضربه، شوک و… روانه بازار کرده است. قیمت این مدل‌ها عموما در حدود یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان است که از نمونه آنها می‌توان به هارد ای دیتا مدل HD710 Pro اشاره کرد. باید توجه داشته باشید که اول سال این هارد در بازار با قیمت ۸۹۰هزار تومان فروخته می‌شد و در این مدت ۲۰۰هزار تومان گران شده است.

هارد اکسترنال با ظرفیت دو ترابایت در حدود یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت دارد. انواع مقاوم‌تر آن به یک میلیون و ۷۰۰هزار تومان می‌رسد. نمونه آن هارد اکسترنال دو ترابایتی ای دیتا HD710 Pro است که در بازار یک میلیون و ۷۴۰هزار تومان فروخته می‌شود. اول سال این محصول تقریبا یک میلیون و ۴۰۰هزار تومان بود و در این مدت بیش از ۳۰۰هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

یکی از پرفروش‌ترین‌ها بین هارد اکسترنال‌های دو ترابایتی، وسترن دیجیتال Elements است. این هارد در بازار یک میلیون و ۳۸۰هزار تومان قیمت دارد و نسبت به اول سال ۲۵۰هزار تومان گران شده است. سیلیکون پاور Armor A85 یکی دیگر از انواع پرفروش هارد اکسترنال دو ترابایتی است که در حال حاضر با قیمت یک میلیون و ۶۳۰هزار تومان فروخته می‌شود. اول سال این هارد در بازار یک میلیون و ۴۲۰هزار تومان بود.

*** قیمت انواع پاوربانک؛ افزایش۵ تا ۱۰درصدی
پاوربانک‌های ۱۰هزار میلی‌آمپری بین ۱۶۰ تا ۲۰۰هزار تومان قیمت دارند. این محصولات افزایش قیمت کمتری نسبت به دیگر محصولات لوازم جانبی دارند. شیائومی مدل PLM09ZM یکی از پرفروش‌ترین‌هاست که در بازار ۱۹۰هزار تومان فروخته می‌شود. اول سال این محصول حدود ۱۸۰هزار تومان بود. از دیگر نمونه‌ها می‌توان به پاور بانک وگر مدل VP-1053 اشاره کرد که در حال حاضر ۱۸۰هزار تومان است و نسبت به ابتدای سال ۱۰هزار تومان گران شده است.

پاوربانک ای‌دیتا مدل PT100از اول سال تا حالا چندان تغییر قیمت نداشته و حدود ۱۹۰هزار تومان فروخته می‌شود. در طرف مقابل ای دیتا PT10050 در این مدت از ۱۶۰ به ۱۷۵هزار تومان رسیده است. اگر به دنبال پاوربانک ۲۰هزار میلی‌آمپری هستید، احتمالا باید حداقل ۳۰۰هزار تومان هزینه کنید. قیمت بعضی مدل‌ها به ۵۰۰هزار تومان هم می‌رسد. پاوربانک انکر مدل A1271 یکی از پروفروش‌ترین مدل‌های ۲۰هزار میلی‌آمپری است که تقریبا ۴۲۰هزار تومان قیمت دارد و نسبت‌به ابتدای سال ۴۰هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

آن زمان پاوربانک انکر در بازار ۳۸۰هزار تومان فروخته می‌شد. شیائومی Redmi PB200LZM یکی از ارزان‌ترین پاوربانک‌های ۲۰هزار میلی‌آمپری است. این محصول تقریبا ۲۸۰هزار تومان قیمت دارد. اول سال می‌توانستید با ۲۵۰هزار تومان پاوربانک شیائومی را بخرید. پاوربانک ۲۰هزار میلی‌آمپری ای‌دیتا مدل P20000D یک گزینه دیگر است که نسبت به ابتدای سال تغییر قیمت چندانی نداشته و بین ۲۹۰ تا ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود.

*** قیمت انواع فلش مموری؛ افزایش ۱۵ تا ۲۵درصدی
بودجه ۵۰ تا ۶۰هزار تومانی برای خرید یک فلش مموری هشت گیگابایتی کافی به نظر می‌رسد. فلش‌های عادی عموما ۵۰هزار تومان و فلش OTG که قابلیت اتصال به گوشی‌های اندرویدی را دارند، تقریبا ۶۰هزار تومان فروخته می‌شوند. از جمله فلش‌های ۵۰هزار تومانی می‌توان به سن‌دیسک CZ50 اشاره کرد که اول سال ۴۶هزار تومان بود و حالا ۵۳هزار تومان قیمت دارد. قیمت بعضی مدل‌های USB 3.0 مثل اپیسر AH157 که سرعت انتقال بالاتری دارند، به ۷۰هزار تومان می‌رسد و نسبت به اول سال ۱۰هزار تومان گران شده است.

فلش مموری ۱۶گیگابایتی عموما ۶۰ تا ۷۰هزار تومان است. سن دیسک CZ50 پرفروش‌ترین آنهاست که ۶۳هزار تومان فروخته می‌شود. این فلش سن دیسک اول سال ۵۲هزار تومان بود. اچ‌پی مدل v178 تقریبا ۷۲هزار تومان است و دکتر مموری DR6052 تقریبا ۶۴هزار تومان قیمت دارد. مدل‌های USB 3 و OTG گران‌تر هستند. نمونه آن سن دیسک Ultra Dual Drive M3 است که ۸۹هزار تومان قیمت دارد. اول سال این فلش مموری ۷۲هزار تومان بود و در این مدت تقریبا ۲۰هزار تومان گران شده است.

بودجه لازم برای خرید فلش مموری ۳۲گیگابایتی، در محدوده ۸۰ تا ۱۰۰هزار تومان است. سن‌دیسک CZ50 یکی از ارزان‌ترین‌هاست که ۸۰هزار تومان فروخته می‌شود. این رقم نسبت به ابتدای سال تغییر چندانی نداشته است. فلش ای دیتا مدل UV150 گزینه دیگری است که ۹۰هزار تومان قیمت دارد و از اول سال تا حالا ۱۰هزار تومان گران شده است. قیمت مدل‌های USB 3 و OTG بعضا به ۱۲۰هزار تومان می‌رسد. سن‌دیسک Ultra Dual Drive M3 32گیگابایتی ۱۱۷هزار تومان است و ابتدای سال این رقم ۹۵هزار تومان بود.

فلش مموری‌های ۶۴گیگابایتی عموما ۱۳۰هزار تومان قیمت دارند. پرفروش‌ترینشان ایکس‌انرژی مدل Golden Gem است که با همین قیمت در بازار فروخته می‌شود و افزایش قیمت چندانی نسبت به گذشته نداشته است. مدل‌های به‌روزتر قیمتشان به ۲۰۰هزار تومان می‌رسد. البته با ۱۶۰هزار تومان هم می‌توان آنها را خرید. فلش مموری سامسونگ Bar Plus با ظرفیت ۶۴گیگابایت چنین قیمتی دارد.
اگر می‌خواهید فلش ۱۲۸گیگابایتی بخرید، باید خودتان را برای نرخ‌های ۲۸۰ تا ۳۲۰هزار تومان آماده کنید.

این فلش‌ها عموما USB3 هستند و سرعت انتقالشان نسبت به دیگر فلش‌های معمولی بالاتر است. یکی از ارزان‌ترین‌ها فلش ای دیتا مدل UV320 است که در بازار ۲۸۰هزار تومان فروخته می‌شود و در روزهای اخیر ۳۰هزار تومان گران شده است. فلش سن دیسک CZ73 نمونه دیگری است که نسبت به اول سال ۵۰هزار تومان افزایش قیمت داشته و از ۲۷۵ به ۳۲۵هزار تومان رسیده است.

*** قیمت انواع هدفون بی‌سیم؛ افزایش حدود ۱۰درصدی
قیمت هدفون‌های بی‌سیم اپل این روزها دو میلیون و ۵۰۰هزار تومان است. اول سال فروشنده‌ها Airpods را در محدوده دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان می‌فروختند. تازه یکی دو هفته پیش قیمت این محصول تا سه میلیون تومان رسیده بود. Airpods Pro با محفظه شارژر هم تقریبا چهار میلیون و ۱۷۰هزار تومان است. اتفاقا این محصول اپل در بازار ایران طی یک ماه و نیم گذشته کمی ارزان شده است چراکه اول سال فروشنده‌ها آن را چهار میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری می‌کردند.

اگر دنبال خرید هدفون بی‌سیم ارزان هستید، می‌توانید سراغ شیائومی بروید. Redmi Earbuds این روزها حدود ۳۵۰هزار تومان است. اول سال این هدفون توگوشی حدود ۵۰هزار تومان ارزان‌تر بود و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شد. هدفون‎های توگوشی سامسونگ با نام Galaxy Buds در بازار ایران حدود یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان قیمت دارند. از اول سال تا حالا این محصول تغییر قیمت چندانی نداشته است. اگر علاقه‌ای به خرید هدفون‌های توگوشی ندارید، می‌توانید روی مدل‌های دورگردنی حساب باز کنید.

پرفروش‌ترینشان سامسونگ مدل Level U Pro است که این روزها حدود ۷۰۰هزار تومان قیمت دارد. این محصول نسبت به اول سال در حد ۲۰ تا ۳۰هزار تومان افزایش قیمت داشته است. هدفون بی‌سیم لنوو مدل HE05 گزینه دیگری است که می‌توانید با بودجه خیلی کمتر، یعنی ۲۱۰هزار تومان بخرید. البته اول سال این محصول در بازار ۱۹۰هزار تومان بود.

*** قیمت انواع مچ‌بند و ساعت هوشمند؛ افزایش ۱۵ تا ۳۰درصدی یکی از پرفروش‌ترین مچ‌بندهای هوشمند موجود در بازار شیائومی Mi Band 4 است که نسخه Global آن تقریبا ۴۷۰هزار تومان قیمت دارد. این محصول ابتدای سال تقریبا ۵۰هزار تومان ارزان‌تر بود و ۴۲۰هزار تومان فروخته می‌شود. آنر بند ۵ هم در همین محدوده است و بعد از شیائومی در صدر فهرست پرفروش‌ها قرار دارد.

شیائومی در کنار مچ‌بند هوشمند Mi Band 4، یک ساعت هوشمند هم به بازار عرضه کرده که Amazfit Bip نام دارد و این روزها یک میلیون و ۳۵۰هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود. اول سال می‌توانستیم این ساعت هوشمند را با بودجه یک میلیونی بخریم. ساعت هوشمند سامسونگ با نام Galaxy Watch Active 2 در بازار با قیمت چهار میلیون و ۶۰۰هزار تومان فروخته می‌شود.

نگاهی به آرشیو قیمت‌ها نشان می‌دهد این ساعت هوشمند اول سال حدود چهار میلیون تومان قیمت داشت. اپل واچ بسته به مشخصات آن مثل رنگ و جنس بند آن بین هفت تا هشت میلیون تومان قیمت دارد. پرفروش‌ترینشان اپل‌واچ مشکی رنگ با بند پلاستیکی است که هفت میلیون و ۷۰۰هزار تومان فروخته می‌شود و نسبت به ابتدای سال تغییر قیمت چندانی نداشته است.

کدخبر: ۳۲۵۸۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر