کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۹۴۰۶
تاریخ خبر:

بالاخره میرحسین آمریکایی بود یا وابسته به شوروی؟

روزنامه اعتماد نوشت:شنبه‌ای که گذشت دبیرکل حزب موتلفه مهمان یکی از برنامه‌های شبکه پنجم سیما بود و ادعاهایی را در مورد نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس مطرح کرد، آن هم در شرایطی که یک‌سوی ماجرا نه‌تنها اجازه حضور در همین قاب و دفاع از خود را ندارد، بلکه اساسا دسترسی‌های اندک او و محرومیتش از حقوق اجتماعی باعث شده این برنامه «تاریخی»، مصداقی از یک‌طرفه به قاضی رفتن باشد.

به باور بادامچیان اختلافات در حزب جمهوری از اختلافات بر سر انتخاب نخست‌وزیر در زمان ریاست‌جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای بروز کرده. بادامچیان روایت کرد که در رای‌گیری حزبی برای انتخاب نخست‌وزیر «نفر اول آقای ولایتی نفر دوم آقای پرورش و نفر سوم آقای عسگراولادی رای آوردند» و قرار بوده که میرحسین موسوی به عنوان نخست‌وزیر معرفی شود که بادامچیان به نقل از شهید آیت در این برنامه گفته «این آقای موسوی وابسته به خط دکتر پیمان است و این خط در آخر به امریکا می‌رسد.»

در میان اظهارنظرهای بادامچیان ضدونقیض‌هایی درمورد میرحسین موسوی مشهود است. او بدوا در تایید شهید آیت تفکر میرحسین موسوی را «امریکایی» می‌داند، اما وقتی مصاحبه پیش‌تر می‌رود، شرح می‌دهد که «من و آقای بهشتی با هم شرح وظایف حزب را تدوین می‌کردیم که موسوی چیزی را به عنوان شرح وظایف واحد سیاسی ارایه داد؛ همانجا من گفتم این طرح تشکیل پولیت بورو (کمیته اجرایی شورای عالی اتحاد جماهیر شوروی) است. ایشان وقتی وارد واحد سیاسی حزب شد، کوشید آنجا را پولیت بورو بکند.» در واقع بادامچیان پس از انتساب میرحسین موسوی به امریکا، در بخش دیگری از مصاحبه تفکر او را متاثر از اتحاد جماهیر شوروی می‌داند. دبیرکل موتلفه تاکید می‌کند که میرحسین موسوی را از همان آغاز انقلاب قبول نداشته، چراکه برای انقلاب «سیلی» نخورده و تفکر او التقاطی و چپ بوده است!

کدخبر: ۲۹۹۴۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر