کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۷۸۹۷
تاریخ خبر:

میراژ محتمل‌ترین گزینه واردات‌ به ایران

روزنامه هفت صبح | شرکت آرین موتور پویا که نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران شناخته می‌شود، به‌تازگی ویدئوی معرفی را از میراژ (Mirage) یا همان آتراژ (Attrage) منتشر کرده است. قیمت این خودروی اقتصادی در بازار جهانی به‌صورت است که می‌تواند در جایگاه یک محصول وارداتی جدید در بازار ایران حضور داشته باشد. اگرچه جای خوشحالی دارد بین این همه خودروهای مونتاژی داخلی که از چین به بازار سرازیر شده‌اند یک گزینه احتمالی ژاپنی برای واردات وجود دارد.

اما مشخصات این خودرو چیست البته با توجه به سقف ارزی که برای واردات تعیین شده ورود این خودرو دور از ذهن نیست. بر اساس قوانین جدید واردات خودرو امکان عرضه خودروهای کمتر از ۲۰ هزار یورو فراهم است و باید در نظر گرفت که در کنار قیمت‌گذاری اولیه توسط سازمان حمایت، عرضه خودروهای وارداتی جدید در بورس کالا و قیمت مورد نظر بازار انجام می‌شود.

به گزارش اسب بخار، میتسوبیشی میراژ، میراژ G4 یا همان آتراژ یک خودروی کلاس B اقتصادی است که در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس قیمتی در بازه ۱۱ هزار و ۲۰۰ یورو تا ۱۲ هزار و ۷۵۰ یورو را دارد. احتمال آن بسیار است که میراژ با نسخه هاچ‌بک و سدان توسط آرین موتور پویا به‌صورت وارداتی عرضه شود.

مشخصات فنی میراژ هاچ‌بک و سدان
میتسوبیشی میراژ نسل ششم با دو سبک ظاهری در بازار ایران حضور دارد و در دور قبلی واردات هم توسط آرین موتور پویا عرضه شد. این خودرو به پیشرانه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر و تنفس طبیعی مجهز است که ۷۶ تا ۷۹ اسب بخار را با گشتاور ۱۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. جعبه دنده این خودرو از نوع اتوماتیک CVT ساخت کمپانی جاتکو است و توان را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

مصرف سوخت میراژ و آتراژ در حالت بهینه به کمتر از ۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد و در بیشترین حالت، وزن خالص این خودرو به ۹۴۰ کیلوگرم است. همچنین شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ایده این خودروی کلاس B در حالت ایده آل حدود ۱۲.۴ ثانیه اعلام می‌شود. این خودرو نسل ششم میراژ است و در حال حاضر در خطوط تولید فیلیپین و تایلند میتسوبیشی مونتاژ می‌شود و در جایگاه یک خودروی کاملاً اقتصادی به بازارهای مختلف صادر شده است.

امکانات میراژ و آتراژ ۲۰۲۲
میتسوبیشی میراژ و آتراژ در جایگاه خودروهای اقتصادی هستند و نباید توقع امکانات رفاهی و ایمنی خاصی را در آنها داشت. این خودروها در نمونه پایه به فرمان کمکی برقی، دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، تهویه دستی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی مجهز هستند. اما می‌توان نمونه‌های فول‌آپشن این خودروها را با امکاناتی مانند نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، گرمکن صندلی‌های جلو، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، آینه حساس به نور، سنسور نور، زیر آرنجی جلو و عقب، ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، دوربین و سنسور پارک عقب خریداری کرد.

قیمت میراژ و آتراژ
در حال حاضر میتسوبیشی میراژ فیس‌لیفت با مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ و با کارکردی کمتر از ۴۰ هزار کیلومتر، قیمتی در بازه ۵۷۰ تا ۶۳۰ میلیون تومان را در بازار ایران دارد. با توجه به حواشی پیرامون تعرفه جدید واردات خودرو، احتمال آن زیاد است که سازمان حمایت قیمت پایه نسخه سدان و هاچ‌بک این خودرو را با مدل ۲۰۲۲ در محدوده ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان تعیین کند. اما نباید فراموش کرد که این اعداد، قیمت پایه است و قیمت نهایی مصرف‌کننده در بورس کالا و بر اساس ثبت تقاضا تعیین می‌شود. لذا احتمال دارد که در گام نخست، قیمت آتراژ و میراژ ۲۰۲۲ فراتر از این عددها باشد.

کدخبر: ۴۷۷۸۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر