کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۱۵۵۳
تاریخ خبر:

میثاقی و فوتبال برتر‌ زیر تیغ؛ راه نجات چیست؟

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | دو مسابقه پرسپولیس با تیم‌های سپاهان اصفهان و استقلال تهران در دو هفته اخیر لیگ برتر، جدا از حواشی و جذابیت‌ها، خوراک خوبی در اختیار محمدحسین میثاقی و فوتبال برتر قرار داد. در این برنامه، حاشیه‌ها و جنجال‌ها بررسی شد و حتی فوتبال برتری‌ها مچ افشین پیروانی را گرفتند. در روزهای پایانی هفته پیش، احکام کمیته انضباطی درباره این دو مسابقه رسانه‌ای شد. در میان اعتراض و واکنش هواداران (به‌ویژه پرسپولیسی‌ها) نام میثاقی هم دیده می‌شود. او که بارها متهم به جانبداری از تیم استقلال است، این هفته می‌تواند برچسب هواداری را از چهره خود بردارد؟

*** مورد اول| بازیکنان جامانده استقلال
هواداران پرسپولیس به چند دلیل بیش از استقلالی‌ها نسبت به آرای کمیته انضباطی معترض هستند. چالش مهم محمدحسین میثاقی در برنامه این هفته، بررسی دقیق اعتراض هواداران دو تیم است. مثلا پرسپولیسی‌ها عقیده دارند در رای صادرشده، چند بازیکن حریف جا مانده‌اند؛ ازجمله مسعود ریگی و داریوش شجاعیان که در صحنه درگیری نقشی فعال داشتند. سیاوش یزدانی هم به دلیل تعدد خطا، یکی از عوامل ایجاد تنش در دربی بود. حتی به اذعان کارشناسان او باید چهار کارت در این بازی می‌گرفت. میثاقی متهم به هواداری از استقلال است و اگر به پرونده این بازیکن‌ها ورود نکند، همچنان متهم باقی خواهد ماند.

*** مورد دوم| مورد عجیب حسینی
فارغ از حکمی که برای سیدجلال حسینی صادر شده، آنچه اعتراض‌ها را به دنبال داشته، شیوه صدور حکم است. بازیکن پرسپولیس معترض است که چرا براساس عکس و فیلم که امکان به خطا انداختن کارشناسان در آن هست، حکم صادر کرده‌اند: «آقایان تا حالا کجا بودند که این همه بلا سر ما آمد، در بازی‌های مختلف انواع و اقسام توهین‌ها را شنیدیم و حالا از روی فیلم و عکس تصمیم می‌گیرند و رای می‌دهند. ما عادت کرده‌ایم که حق‌مان را بخورند، اما کوتاه نمی‌آییم.» این مسئله، دیگر موردی است که اگر توسط فوتبال برتر واکاوی نشود، با هجمه مواجه خواهد شد.

*** مورد سوم| خاطیان بازی سپاهان
دیگر چالش میثاقی و فوتبال برتر به مسابقه پرسپولیس با سپاهان بازمی‌گردد. آنها هفته پیش با مدرک توانستند افشین پیروانی را محکوم کنند. پیروانی در این برنامه کنایه زد که دست ما بالا، برای بقیه هم همین کار را می‌کنید؟ پاسخ میثاقی مثبت بود و حالا انتظار پی‌گیران فوتبال این است که فوتبال برتر سراغ دیگر خاطیان برود. آیا در این برنامه سند و مدرک علیه تیم سپاهان رو خواهد شد؟

*** مورد چهارم| محرومیت پرسپولیس از بازی خانگی
اعتراض اصلی پرسپولیسی‌ها به محرومیت آنها از بازی خانگی فصل آینده برابر سپاهان است. آنها می‌گویند بازی رفت این فصل، بدون حاشیه در تهران به پایان رسید و جنجال‌ها در بازی برگشت رقم خورد. وقتی همه‌چیز روشن و شفاف است، چرا باید پرسپولیس از بازی خانگی محروم شود؟

می‌دانید که براساس حکم کمیته انضباطی هر دو بازی رفت و برگشت فصل آینده پرسپولیس- سپاهان در زمینی بیطرف برگزار خواهد شد. یکی از ماموریت‌های فوتبال برتر یافتن پاسخی منطقی برای این تصمیم عجیب است. آیا واقعا یک جریان می‌خواهد پرسپولیس را از کورس قهرمانی دور کند؟ این پرسش چه توهم باشد چه واقعیت، محل شفاف‌سازی‌اش در فوتبال برتر است.

*** مورد پنجم| و اما آقای میثاقی
گرایش‌های رنگی توسط مجریان ورزشی تلویزیون، اعتراض تیم‌های پرسپولیس و استقلال را به همراه داشته. حتی یحیی گل محمدی در بازی اخیر، مصاحبه با تلویزیون را تحریم کرد و کنایه‌ای به محمدحسین میثاقی زد. هواداران پرسپولیس هم بارها میثاقی را به گرایش رنگی محکوم کرده‌اند.

خودش اما در برنامه اخیر فوتبال برتر پاسخ داد و خطاب به پیروانی گفت همین‌قدر که شما من را به استقلالی بودن محکوم می‌کنی و محمود فکری به پرسپولیسی بودن، یعنی کارم را درست انجام داده‌ام. (نقل به مضمون) ریشه اتهام به آبی بودن میثاقی را پیش‌تر نوشتیم. او بارها تلاش کرده خود را مبرا از هواداری نشان دهد. با این حال گاه خروجی برنامه فوتبال برتر به شائبه‌ها دامن می‌زند. ازجمله عدم ورود به ماجرای دو سال پیش و درگیری استقلالی‌ها با هواداران خود پس از فینال جام حذفی.

میثاقی سال پیش هم در ماجرای بررسی مبلغ قرارداد ۱۴ میلیاردی وریا غفوری کاپیتان استقلال، گریزی به پرونده بودیمیر زد. پرسپولیسی‌ها معترض شدند که در بحبوحه قرارداد غفوری چرا باید یک قیاس مع‌الفارق شکل بگیرد؟ این مسئله عرصه را بر میثاقی تنگ کرد. او هفته جاری شرایط سختی دارد. آیا خود را از زیر تیغ نجات می‌دهد؟

کدخبر: ۳۹۱۵۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر